آخرین پیش بینی هواشناسی در ۲۷ بهمن ۱۴۰۰نشان می دهد که سامانه بارشی برف و باران از فردا ۲۸ بهمن ماه وارد کشور خواهد شد.

بارش برف و باران در این ۵ استان از فردا پنج شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، بارش باران و برف و در آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و همچنین در شمال استان‌های همدان و مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

پنجشنبه در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور، افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. جمعه اکثر نقاط کشور جوی پایدار خواهند داشت.

از بعد از ظهر روز شنبه با ورود سامانه بارشی ابتدا در مناطق شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی آغاز می‌شود.

روز یکشنبه با تقویت و نفوذ بیشتر این سامانه، در نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور بارندگی و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه و جمعه ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

 وقوع طوفان در خلیج فارس

چندی پیش فرج‌الله شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بررسی نقشه‌های هواشناسی گفت : از اوایل شب چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و جمعه به سبب وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی، سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا حدودی مواج و متلاطم می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی ساعات روی دریا به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج تا ۱.۵ متر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از اختلال موقت در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم نیلی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    هواشناسی شما چرا گند زده این همه گفت تهران بارون میاد چرا نمیاد یک هواپیماهایی بارش زا رو دست کم استفاده نمیکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید