بوتان معتقد است که ثروتمندتر بودن به معنای شادتر بودن نیست. این اصطلاح توسط Jigme Singye Wangchuck، چهارمین پادشاه بوتان در سال ۱۹۷۲ ابداع شد، زیرا او می‌خواست اقتصاد این کشور را به طور پایدار توسعه دهد.

شگفت‌انگیزترین حقایق در مورد کشور بوتان

سلام نو-سرویس گردشگری: احاطه شده توسط دو کشور غول پیکر، هند و چین. پادشاهی بوتان یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید. بوتان یک کشور کوچک محصور در خشکی در هیمالیا است که پوشیده از رمز و راز و جادو است. اگرچه تورهای تحت کنترل دولتی امکان پذیر است، اما بوتان عمدا برای محافظت از سنت‌های قدیمی بسته مانده است. این پادشاهی شگفت‌انگیز، شگفتی‌های بسیاری را در خود جای داده است که برای تجربه آنها باید از آنها دیدن کنید. بیایید با حقایق بوتان آشنا شویم که به اندازه کافی جالب است تا به عنوان مقصدی خاص برای سفر انتخاب شود.

تنها کشور کربن منفی در جهان

شگفت‌انگیزترین حقایق در مورد کشور بوتان

یکی از حقایق شناخته شده بوتان این است که بوتان تنها کشور کربن منفی در جهان است، به این معنی که بیشتر از تولید، دی‌اکسیدکربن جذب می‌کند. اگرچه جمع‌آوری هیزم و توسعه صنعتی موضوعی مبرم برای این کشور بوده است، زیرا منجر به آلودگی و انتشار سالانه حدود ۲.۲ میلیون تن دی‌اکسیدکربن شده است. جنگل‌های سرسبز بوتان که با جذب بیشتر به عنوان اسفنج دی‌اکسیدکربن عمل می‌کنند. مسافران هنگام سفر در سراسر این کشور زیبا می‌توانند از طبیعت بکر لذت ببرند.

رویکرد پایدار به توسعه گردشگری

شگفت‌انگیزترین حقایق در مورد کشور بوتان

مردم بوتان می‌دانند که گردشگری نامحدود می‌تواند بر چشم‌انداز و فرهنگ منحصربه‌فرد آنها تأثیر بگذارد، بنابراین وقتی نوبت به گردشگری می‌رسد، به آنچه «گردشگری با ارزش بالا، کم تأثیر» می‌گویند اعتقاد دارند. گردشگران بین‌المللی به جز شهروندان هند باید حداقل هزینه را برای بازدید از بوتان بپردازند. این مبلغ ۲۰۰ دلار آمریکا برای هر شب در طول فصل کم و ۲۵۰ دلار آمریکا برای هر شب در فصل اوج بازدید است. به همین دلیل است که بوتان یکی از منحصربه‌فردترین مقاصد سفر است و تعطیلات در اینجا مقرون به صرفه نخواهد بود. با این حال، این هزینه همه چیز را از محل اقامت، غذا گرفته تا حمل و نقل، هزینه های ورودی و راهنما را پوشش می‌دهد.

شادی ملی رسما سنجیده می‌شود

شگفت‌انگیزترین حقایق در مورد کشور بوتان

مردم بوتان شادی را بسیار جدی می‌گیرند. این کشور به تولید ناخالص داخلی به عنوان شاخص رشد و توسعه اقتصادی اعتقادی ندارد. اگرچه این کشور یکی از کمتر توسعه‌یافته‌ترین کشورهای آسیایی است، اما دولت هنوز شادی ناخالص ملی را به عنوان اندازه‌گیری خود نسبت به تولید ناخالص داخلی در اولویت قرار می‌دهد. بوتان معتقد است که ثروتمندتر بودن به معنای شادتر بودن نیست. این اصطلاح توسط Jigme Singye Wangchuck، چهارمین پادشاه بوتان در سال ۱۹۷۲ ابداع شد، زیرا او می‌خواست اقتصاد این کشور را به طور پایدار توسعه دهد. او بر زندگی در هماهنگی با طبیعت و ارزش‌های سنتی تاکید دارد. چهار رکن GNH وجود دارد، توسعه پایدار و عادلانه اجتماعی-اقتصادی، حفاظت از محیط زیست، حفظ و ارتقای فرهنگ و حکمرانی خوب.

مرتفع‌ترین کوه فتح نشده در اینجا قرار دارد

Gangkhar Puensum با ارتفاع ۲۴۸۳۶ فوت / ۷۵۷۰ متر چهلمین قله بلند جهان است که هرگز فتح نشده است و بوتان خانه آن است. در دهه ۱۹۸۰ کوهنوردان سعی کردند از کوه بالا بروند اما به دلیل سرمازدگی و بادهای شدید شکست خوردند. در طول سال‌ها، تیم‌هایی از بریتانیا و اتریش تلاش کرده‌اند اما موفق نشده‌اند. در سال ۱۹۹۴ به دلیل احترام به باورهای معنوی محلی، دولت بوتان صعود به کوه‌های بالاتر از ۱۹۶۸۵ فوت / ۶۰۰۰ متر را ممنوع کرد. بوتانی‌ها بر این باورند که کوه‌های سر به فلک کشیده محل سکونت ارواح هستند و نمی‌خواهند مزاحمتی برای آنها ایجاد شود. ، یک تیم ژاپنی در سال ۱۹۹۹ توانستند مجوز صعود از Gangkhar Puensum  را از چین دریافت کنند اما با اصرار دولت بوتان مجبور شدند آن را لغو کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید