سخنگوی دادگاه عالی هندوراس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه یک قاضی را برای رسیدگی به پرونده رییس‌جمهور سابق این کشور منصوب کرده است.

بازداشت رییس‌جمهور سابق هندوراس به درخواست واشنگتن

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: پلیس هندوراس خوآن اورلاندو ارناندز، رئیس جمهوری سابق این کشور را در منزل مسکونی‌اش دستگیر کرد و با دستبند به سمت ون منتقل کرد درحالیکه وی یک جلیقه ضد گلوله به تن داشت.

سخنگوی دادگاه عالی هندوراس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه یک قاضی را برای رسیدگی به پرونده رئیس جمهوری سابق این کشور منصوب کرده است.

این دستگیری پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهوری سابق هندوراس قرار است با پرونده قاچاق مواد مخدر، استفاده از سلاح برای قاچاق مواد مخدر و توطئه برای استفاده از سلاح در قاچاق مواد مخدر روبرو شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین گزارش کرد: "رامون سابیون"، وزیر امنیت هندوراس مدعی شد که رئیس جمهور سابق با کارتل‌ها برای قاچاق مواد مخدر همکاری داشته و بسیاری از موسسات عمومی را به این روند آلوده کرده که به وخامت اجتماعی و تضعیف اجرای عدالت در هندوراس منجر شده است.

برادر ارناندز نیز در مارس ۲۰۲۱ به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و پرونده مربوط به قاچاق سلاح به حبس ابد محکوم شد.

ده‌ها تن از قانونگذاران آمریکایی از طرحی حمایت کردند که به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه ارناندز و ممنوعیت صادرات گاز اشک آور، اسپری فلفل و گلوله‌های پلاستیکی بود و هدفشان به انزوا کشاندن رئیس جمهوری سابق هندوراس بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید