اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: بازار خودرو هیچ رونقی ندارد و هر روز از میزان معاملات آن کاسته می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال ۱۴۰۰ / قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد ۲۴، بررسی روند بازار خودرو نشان می‌دهد که بازار خودرو پس از مدت‌ها افزایش قیمت حالا روند نزولی را انتخاب کرده است. هرچند این کاهش قیمت‌های جزئی در برابر افزایش‌های چند ده میلیونی محصولات خودرویی بسیار ناچیز است.

فعالان بازار خودرو در مورد چرایی سکوت بازار در برابر تغییر قیمت‌های کارخانه، رشدکافی قیمت‌ها و شکاف عمیق بین قیمت بازار و کارخانه را علت اصلی بیان می‌دارند.در همین رابطه اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: بازار خودرو هیچ رونقی ندارد و هر روز از میزان معاملات آن کاسته می‌شود.

کرمی دلیل اصلی ریزش قیمت برخی از محصولات در بازار خودرو را چنین بیان داشت: دلار به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی تعیین کننده نرخ خودرو، هر روز با قیمت جدید، بازار محصولات خودرو را دستخوش تغییر می‌کند. طی روزهای گذشته دلار روند نزول قیمت داشته و همین موضوع باعث کاهش نسبی قیمت خودرو در بازار شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که خودرو سازان در این مدت اقدام به افزایش قیمت محصولات خود داشته و بیشتر خودروهای تولید داخل را گران کرده اند.

به اعتقاد نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران؛ ابهام درتحقق وعده تحویل خودروهای پیش فروش و قرعه کشی شده می‌تواند تنش قیمت جدیدی در بازارخودرو ایجاد کند.کرمی با تأکید بر اینکه هنوز زمان تحویل خودروها به مشتری‌ها فرا نرسیده و همین موضوع دلیلی بر رکود بازار معاملاتی شده است، گفت: البته با توجه به شرایط تولید خودرو سازان، بعید به نظر می‌رسد که تحویل خودروها به مشتریان به موقع باشد وباز هم باعث دردسر جدید قیمتی در آینده بازار خودرو خواهد شد.نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران ادامه داد: بحث اخذ مالیات بر خودرو هم تا حد زیادی باعث کاهش معاملات در بازار خودرو شده است. چراکه سرمایه گذار تمایلی ندارد سرمایه خود را جایی بگذارد که قرار شده مالیات از آن گرفته شود.

کرمی در پاسخ به این سوال که کاهش قیمت خودرو تا چه اندازه ادامه خواهد داشت، گفت: رکود حاصل از وضعیت نرخ دلارحداقل تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نه از افزایش معاملات خبری باشد و نه ازجهش قیمت‌ها!.

وی ادامه داد: با این وضعیت پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۷ تا ۸ درصد دیگر از قیمت برخی محصولات در بازار خودرو کاهش یابد.این فعال صنفی ادامه داد: بازار خودرو همچنان از خریدار و فروشنده واقعی خالی شده است. حتی سرمایه گذار هم رغبتی برای سرمایه گذاری در این بازار ندارد و قیمت‌ها تابعیت از نرخ دلار دارد.وی تصریح داشت: از سوی دیگر بازارخودرو نیز شاهد افزایش عرضه محصولات از سوی خودروسازان نیست و همین موضوع رکود در بازار را بیشتر کرده است. 

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید