مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز و در راستای تنش آفرینی های غرب علیه روسیه ادعا کرد که مسکو ممکن است هر روزی به اوکراین حمله کند!

آمریکا: روسیه ممکن است هر روزی به اوکراین حمله کند!

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان بار دیگر به تکرار تنش آفرینی های این کشور علیه مسکو پرداخت.

مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای در این خصوص ادعا کرد: نمی توانم به صورت دقیقی روز این (حمله) را پیش بینی کنم. اما می توانیم بگوییم که یک تهاجم یا اقدام نظامی بزرگ می تواند هر روزی آغاز شود!

«جیک سالیوان» در ادامه اضافه کرد: این موضوع می تواند در پایان هفته آتی و پیش از اتمام المپیک (زمستانی در چین) باشد و یا می تواند پس از المپیک رخ دهد. ما معتقدیم که شاید مسکو راه دیپلماتیک را در پیش بگیرد. شیوه ای که روسیه نیروهای خود را مستقر کرده است و نحوه ای که این کشور رزمایش هایی را برگزار می کند، احتمال ویژه ای را مبنی بر رخ‌داد خیلی زودهنگام یک اقدام نظامی بزرگ نشان می دهد.

وی در این باره مدعی شد: ما آماده ادامه دیپلماسی هستیم؛ اما اگر روسیه به تداوم این روش بپردازد، برای واکنش نشان دادن هماهنگ و قاطعانه همراه با شرکاء و متحدانمان نیز آمادگی داریم.

جیک سالیوان: روسیه ممکن است هر روزی به اوکراین حمله کند!

این مقام آمریکایی اضافه کرد: شهروندان آمریکایی باید باید فورا اوکراین را تَرک کنند؛ زیرا در صورت وقوع حمله، تخلیه نظامی صورت نخواهد گرفت. سعی می‌کنیم به اوکراینی‌ ها بگوییم که برای حمله آماده باشد و با متحدان خود هماهنگ می‌ کنیم تا بتوانیم از خاک ناتو دفاع کنیم!

آمریکا و متحدان غربی اش مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند، به طوری که مقامات کاخ سفید چهارشنبه هفته جاری را به عنوان زمان این حمله مطرح کرده اند.

کرملین با رد تمام اتهامات در این زمینه، به شدت تاکید کرده است که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و آمریکا و ناتو مسبب اصلی ایجاد تنش‌ها در شرق اروپا هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید