ایمان روئین‌دژی اولین و تنها راهنمای ایرانی هست که همزمان 3 کارت راهنمای گردشگری ایتالیا، واتیکان و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران رو داره و راهنمای کلی تورهای داخلی و خارجی بوده و عکس‌هایی که از موزه‌ها، اماکن دیدنی، رستوران‌ها و هتل ها گرفته بیش از یک میلیون بار در گوگل دیده شده. اون به هنر و افسانه‌ها علاقه داره و با عنوان‌های راهنمای گردشگری، مشاور سفر و مدرس، 18 سال تجربه کسب کرده. همراه‌مون باش تا بیشتر از تجربه ایمان در محل فیلم برداری فیلم مسیح بدونیم.

تجربه ایمان روئین‌دژی در محل فیلمبرداری فیلم مسیح

ایمان قدمت و روند به شهرت رسیدن شهر ماترا رو که در حال حاضر به پایتخت فرهنگی اروپا تبدیل شده رو اینطور توصیف می‌کنه: "ماتِرا (Matera) نام شهری در منطقه باسیلیکاتا جزو بخش جنوبی کشور ایتالیاست. شهری که گفته می‌شود از دوران نوسنگی باقی مانده و حدود هشت هزار سال سابقه سکونت انسان را دارد. مُغاره‌ها یا غارهای دست کَن این منطقه از گذشته تا دهه پنجاه میلادی یعنی همین حدود هفتاد سال پیش، محل زندگی چوپانان و کشاورزان بود و شهر وضع اسفباری داشت. این منطقه غارهای سنگی که با نام ساسّی(به معنای سنگ‌ها) مشهور است پس از جنگ جهانی دوم با ساخت قسمت جدید شهر برای ساکنین ماترا، آرام آرام از سکونت چوپانان خالی شد و سپس در دهه‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفت تا در سال دوهزار و نوزده، این شهر پایتخت فرهنگی اروپا شد و حدود نود میلیون یورو برای ساماندهی آن هزینه شد." 

تجربه ایمان روئین‌دژی در محل فیلمبرداری فیلم مسیح

ایمان از حیرت‌انگیز بودن تماشای این محل می‌گه: "در چندین مرتبه بازدید شخصی و حتی با گروه ایرانی که از این شهر زیبا داشتم، باید بگویم که دیدن آن در نگاه اول، بسیار حیرت‌انگیز است! منطقه سنگی شهر که شاید از دوهزار سال پیش تا به امروز تغییر چندانی نکرده است و بخاطر شکل و شمایل و مشخصات خوبش، محل فیلمبرداری فیلم مصائب مسیح به کارگردانی مل گیبسون بود که خود بر معروفیت این شهر افزود." اون در ادامه پیشنهاد میده: "اگر به ماترا رفتید حتما از این غارها دیدن کنید و کلیساهای صخره ای جذاب آن را ببینید، پاستای لوبیا سبز یکی از غذاهای معروفشون رو میل کنید و با عکاسی مناظر آن نیز خاطرات خوبی ثبت کنید. در ضمن شب موندن تو این شهر هم خیلی مرموزه.."

تجربه ایمان روئین‌دژی در محل فیلمبرداری فیلم مسیح

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید