این که به گواه آمار خشونت علیه زنان ایرانی بسیار است و ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از زنان کم است مسئله‌ای غیرقابل انکار است، اما مردان نیز از خشونت در امان نبودند.

فقط مردها زن‌های خود را نمی‌کشند! / ۵ مورد از شوهر کشی‌های پر صر و صدای ایران

سلام نو – سرویس اجتماعی: پرونده قتل دلخراش مونا حیدری و بریدن بی‌رحمانه سر او توسط همسرش و رفتارهای قبیله‌گرایانه بار دیگر بحث‌ها درباره خشونت علیه زنان را داغ کرده است.

این که به گواه آمار خشونت علیه زنان ایرانی بسیار است، ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از زنان کم است و نهادهای مدنی حمایت از زنان نیز با مشکلات بسیار مواجه هستند مسئله‌ای غیرقابل انکار است. با این وجود به نظر می‌رسد که در کوران خشم به حقی که علیه سر بریدن مونا حیدری به پا خواسته نباید فراموش کنیم که در سال‌های گذشته خشونت به شکل عمومی گسترش یافته و مردان نیز از گزند خشونت همسران خود در امان نبودند.

ابراهیم اسلامی، قاضی دادگستری در پنجمین کنگره ملی روانشناسی در سال ۹۷ با ارائه یک آمار درباره همسر کشی گفت: متاسفانه همسرکشی در تهران بسیار نگران کننده است به طوری که از هر ۱۰ پرونده قتل، ۶ شوهرکشی وجود دارد که همه آن به مسئله خیانت بازمی‌گردد.

در ادامه با هم مروری به برخی از پرونده‌های قتل شوهر کشی در سال‌های اخیر خواهیم داشت.

شوهر کشی با روسری در کوهسار

اولین پرونده مربوط به قتل مردی توسط هسمرش با روسری است. شامگاه چهارم دی سال ۹۷، اعظم ۳۶ ساله همسرش را در خانه شان در حوالی کوهسار خفه کرد و همان موقع با پلیس تماس گرفت.ماموران وقتی به خانه این زوج رفتند با جسد مردی ۵۴ ساله به نام حبیب روبه‌رو شدند.

بر اساس روایت دختران این مرد و همسرش او مردی بدخلق بود که اهل جدل و دعوا در خانه بود. در نهایت یک بار که نفسش می‌گیرد همسرش اسیر خشم می‌شود و شوهر را می‌کشد.

اعظم با ارائه روایتی از قتل هسمرش به قاضی گفت: آخرین بار حبیب با دختر کوچکم درس کار می کرد که شروع به فحاشی کرد و دخترم را کتک زد.او فحش های رکیکی به دخترم داد، از رفتار او عصبانی شدم و به او اعتراض کردم اما حبیب دست بردار نبود. او به سوی من حمله کرد تا مرا کتک بزند.او حتی به سمت آشپزخانه رفت و چاقوی آشپزخانه را برداشت. همان موقع دعوا میان ما بالا گرفت و وقتی حبیب به خاطر تنگی نفس روی مبل افتاد،در یک لحظه روسری را دور گردنش پیچیدم و او را خفه کردم.

قتل همسر آدم کش با ضربات چاق

دومین پرونده به قتل مردی ۵۰ ساله توسط همسر ۴۴  ساله‌اش باز می‌گردد. رویا زن ۴۴ ساله در شهریار شوهر ۵۰ ساله خود را به قتل رساند و خودش با پلیس تماس گرفت و گفت: که اصلا از کشتن شوهرم پشیمان نیستم.

رویا در بازجویی‌ها گفت: من سی سال قبل وقتی که نوجوان بودم با پسرعمویم ازدواج کردم .اما بعد از مدتی متوجه رفتارهای بد او شدم .احمد مرد بدخلقی بود .او پس از چند سال به دام اعتیاد افتاد و رفتارهایش بدتر شد .می خواستم از او جدا شوم اما به خاطر نسبت فامیلی که با هم داشتیم نتوانستم. او بارها مرا کتک زده و تحقیر کرده بود.

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ‍پوریا صف آرا

احمد که سابقه قتل دوستش با گلوله را نیز داشته در نهایت باعث شد کاسه صبر همسرش لبریز شود. رویا با توصیف چگونگی قتل می‌گوید: شوهرم زیر پتو خواب بود که با چاقو بالای سرش رفتم و چند ضربه به او زدم .او از خوب بیدار شد و به سمتم حمله کرد و من ضربه ای به شاهرگ او زدم که موجب مرگ او شد.

به رگبار بستن شوهر جلوی شورای حل اختلاف

پرونده دیگر در کرمانشاه رخ داد. شنبه نهم مرداد ۱۴۰۰ ساعت حدود ۱۰ و بیست دقیقه صبح یک خانم در ورودی درب شورای حل اختلاف واقع در سی متری دوم ۲۲ بهمن با شلیک پنج گلوله به ماشین همسرش در حال متواری شدن از صحنه بود که توسط مردم و نیروی انتظامی دستگیر شد.

نکته جالب درباره این پرونده آن است که همسر این زن هر چند تا پای مرگ رفت، اما در نهایت نجات یافت. بر اساس اخبار منتشر شده گویا اختلافات خانوادگی منجر به خلق چنین صحنه های وحشتناکی در کرمانشاه شده است.

زنی که همسرش را کشت، مومیایی کرد و دوباره ازدواج کرد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با خبر دادن از یک جنایت عجیب در شهر شیراز گفت که جسد مومیایی یک مرد زیر تخت‌خواب همسرش در شیراز کشف شد، جسدی که ظاهرا یک سال است در این مکان نگهداری می‌شود.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس در این باره اعلام کرد: در مردادماه سال ۹۹ خانمی جوان به پلیس آگاهی استان فارس مراجعه کرد و بیان داشت که برادر ۴۵ ساله‌اش چند روز قبل از منزل خارج شده و تاکنون مراجعه نکرده است که بررسی موضوع برای یافتن فرد مفقود در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس در این باره اعلام کرد: در مردادماه سال ۹۹ خانمی جوان به پلیس آگاهی استان فارس مراجعه کرد و بیان داشت که برادر ۴۵ ساله‌اش چند روز قبل از منزل خارج شده و تاکنون مراجعه نکرده است که بررسی موضوع برای یافتن فرد مفقود در دستور کار ماموران قرار گرفت.

شوهر کشی در مستی با کمک دوست پسر

مورد دیگر زن جوانی است که در حال مستی با دوست پسر خود به خانه آمده بود، شوهرش را کشت و جسد او را در حاشیه شهر ری دفن کرد. متهم به قتل که دوست پسر زن متاهلی به نام عاطفه بود با اشاره به ماجرای قتل گفت که یک شب با عاطفه به گردش رفته و او را که مست بود به خانه رساند.

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ‍پوریا صف آرا

وی ادامه داد: عاطفه  حتی نمی توانست روی پاهایش بایستد .به همین خاطر او را به خانه اش در شهرری رساندم. سپس به او کمک کردم و او را به تخت خوابش بردم. من خودم هم مشروب خورده و حال طبیعی نداشتم که یکباره  شوهرعاطفه  سر رسید و با دیدن من شوکه شد.

وی در تشریح جزییات جنایت گفت:  من ترسیده بودم و می خواستم فرار کنم اما نشد.به همین خاطر در حال مستی او را کشتم. سپس با  دوست دیگرم میثم که با او به تفریح رفته بودیم تماس گرفتم. من به کمک او و  عاطفه جسد را در ماشین گذاشتم و به حاشیه تهران بردم. ما جسد را نیمه شب دفن کردیم و به خانه برگشتیم. قرار شد برای گمراه کردن پلیس عاطفه با پلیس تماس بگیرد و بگوید شوهرش گم شده است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید