یک رسانه عراقی از تصمیم مجلس این کشور برای تمدید مهلت نام‌نویسی برای نامزدی پست ریاست‌جمهوری عراق به مدت ۳ روز دیگر خبر داد.

زمان ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری عراق تمدید شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تمدید زمان نام نویسی نامزدهای ریاست جمهوری عراق در حالی انجام شده است که نشست روز گذشته (دوشنبه) برای رای گیری و انتخاب رئیس جمهوری به علت به حد نصاب نرسیدن نمایندگان به تعویق افتاد.

در  نشست دیروز مجلس از مجموع ۳۲۹ نماینده تنها ۵۸ نماینده حاضر شدند بنابراین هیات رئیسه به علت به حد نصاب نرسیدن، جلسه انتخاب رئیس جمهوری را از دستور کار مجلس خارج کرد.

در همین راستا، برخی رسانه های عراق از جمله باس نیوز خبر دادند که رئیس مجلس نام نویسی از داوطلبان ریاست جمهوری را سه روز دیگر تمدید کرده است.

بنا براین راه برای کسانی که در مهلت پیشین نامزدی خود را برای این سمت اعلام نکرده بودند، باز شده است.

پیشتر ٢٥ نفر با تسلیم درخواست و مدارک قانونی به مجلس، نامزدی خود را برای تصاحب سمت ریاست جمهوری عراق اعلام کرده بودند.

تعویق نشست روز گذشته مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور پس از آن صورت گرفت که دادگاه فدرال عراق نامزدی «هوشیار زیباری» را برای این سمت رد کرد.

در پی صدور رای این دادگاه، جریان های سیاسی عمده عراق اعلام کردند که برای رایزنی و گفت و گو در باره تشکیل ارکان دولت جدید در نشست رای گیری برای انتخاب رئیس جمهوری شرکت نخواهند کرد.

بر اساس تقسیم عرفی در نظام سیاسی عراق، نخست وزیر سهم جریان های شیعی، رئیس جمهوری سهم کردها و ریاست مجلس نمایندگان این کشور سهم اهل سنت است.

از زمان سقوط صدام دیکتاتور پیشین عراق رئیس جمهوری از میان گزینه های معرفی شده اتحادیه میهنی کردستان انتخاب شده است.

جریان های کردی نیز در میان خود توافق کرده اند که سمت ریاست اقلیم کردستان عراق متعلق به حزب دمکرات (به رهبری مسعود بارزانی) و رئیس جمهوری عراق متعلق به اتحادیه میهنی باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید