سفیر آلمان در لهستان گفت: در صورتی که تنش در اطراف اوکراین تشدید شود، این کشور از عملیاتی شدن پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ کنار می‌کشد.

تهدید آلمان به خروج از پروژه انتقال گاز نورداستریم-۲ روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از اسپوتنیک روسیه، «آرنت فریتاگ فون لورینگهوون» سفیر آلمان در ورشو افزود: آلمان خود را برای ضررهایی که به دلیل تحریم‌های احتمالی روسیه به خاطر تشدید تنش‌ها در اوکراین متحمل خواهد شد، آماده کرده است.

این دیپلمات آلمانی به روزنامه «چکپوزپلیتا»ی لهستان گفته است: من نمی‌توانم تصور کنم بعد از آنکه روسیه به اوکراین حمله کرد، گاز در خط لوله نوراستریم-۲ جریان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرده است: رهبران اروپایی نباید به طور مشخص و شفاف بگویند که در صورت حمله روسیه به اوکراین، دست به چه اقداماتی خواهند زد و باید بگذارند «کرملین در ابهام و نااطمینانی» قرار داشته باشد.

سفیر آلمان در لهستان همزمان تصریح کرده است که پیامدهای اجرایی نشدن این خط لوله باید روشن باشد زیرا این موضوع نه تنها برای لهستان بلکه برای سایر کشورها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

این دیپلمات آلمانی اظهار داشت: ما می‌دانیم که اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پر هزینه خواهد بود زیرا ما مشارکت بالایی در بازار این کشور داریم اما با این حال آماده‌ای برای جلوگیری از موضوعی بدتر یعنی جنگ، فداکاری کنیم.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشته است: آمریکا و اوکراین که در حال ترویج استفاده از گاز مایع طبیعی خود در اروپا هستند، با خط لوله نورد استریم-۲ مخالف هستند.

روسیه بارها و به طور مکرر از کشورهای غربی خواسته تا از سیاسی کردن پروژه خط لوله گاز نورد استریم-۲ خودداری کنند. این پروژه در روز دهم سپتامبر سال گذشته تکمیل شده و روسیه معتقد هستند اجرای آن به نفع روسیه و اتحادیه اروپایی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید