چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر از تاریخ ۱۱ الی ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش زاده در حال برگزاری است.

معزولان و غرولند علیه فجر چهلم

به گزارش سلام نو، جشنواره چهلم فیلم فجر به مانند همه جشنواره های این سالها کولاژی است از نقاط منفی و مثبت و به مانند همه جشنواره های فجر، همچنان مخاطب دارد نه فقط در کاخ جشنواره بلکه در سینماهای مردمی. 
اینکه جشنواره پتانسیلی به نام مخاطب دارد نقطه قوتی است برای آن که ترمیم شود و سال به سال بهتر گردد ولی مشکل آن است که امسال این جشنواره غالبا نه از سوی مخاطبان بلکه از سوی مدیران دیروز همین جشنواره، نقد می‌شود. 
خیلی زیبنده نیست افرادی که تا همین سال قبل مدیر یا دست اندرکار جشنواره های دولتی اعتدال بودند و همین حالا کارمندان آنها همچنان در دبیرخانه و ستاد خبری فجر مشغول ارتزاق هستند، علیه جشنواره موضع بگیرند.
این، قشنگ نیست که تا خودمان آبشخور مالی مناسبی از جشنواره ای داریم فقط از خوبی هایش بگوییم ولی همین که در جریان گردش نیرو، افراد جدید جایمان را گرفتند، خودمان را بزنیم به کوچه علی چپ و ژست انتقادی بگیریم. 
کارنامه عمل منتقدان امروز پیش روست؛ همین سال قبل جشنواره را در پردیسی برگزار کردند که پله های برقی اش هم تا نیمه جشنواره کار نمی‌کرد و حتی یک لیوان آب جوش هم جلوی دست اهالی رسانه نمیگذاشت. همین ها که حالا منتقد شده اند سال قبل یا مجری نشست خبری بودند یا نشریه روزانه درمی‌آوردند یا پست مدیریتی در دورهمی موسوم به جهانی داشتند. 
خیلی خنده دار است که همه آنها که بیش از بقیه کنار جشنواره فجر لفت و لیس کردند حالا که یک سال به استراحت فرستاده شدند، ژست انتقادی می‌گیرند. نه، دوستان! این راه درستی نیست، کسی ژست‌های تان را باور نمیکند، الکی نقد نکنید، شما همان ها هستید که در دوران مسئولیت پاسخ نقد اهالی رسانه را با تهدید و تحدید و شکواییه دادید. پس قبل از نقد مدیران امروز، بروید نقدپذیری خودتان را بالا ببرید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید