تنگه بسفر در هر فصل زیبایی منحصر به فردی دارد. در بهار، بوگنویل اطراف را احاطه کرده است، در تابستان نسیم مطبوعی می وزد، در پاییز برگ ها در سواحل می ریزند و در زمستان با یک چای داغ از تنگه بسفر لذت می برند.

۶ کاری که باید در زمستان ۲۰۲۲ در استانبول انجام دهید!

اگر قصد دارید در ماه های زمستان از تور استانبول دیدن کنید، بسیار خوش شانس هستید. اول از همه بگم هوا خیلی سرد نیست. دما معمولاً بین ۵ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است.تعداد روزهای بارانی در اقلیت است. در مرکز شهر برف چندانی نمی بارد. شاید ۲-۳ روز ... موزه ها معمولا خلوت هستند، کافه ها و رستوران ها پر هستند. یکی از لذت بخش ترین چیزهای زمستان در تور ارزان استانبول، در یک قهوه خانه خلوت است که یک چای ترکی گرم با گفتگو نوشیده می شود. موارد دیگر را در زیر برای شما فهرست کرده ایم.

۱کتابفروشی قدیمی سحافلار، بازار بزرگ و بازار ادویه را کاوش کنید

برنامه هایی که در تابستان قصد سفر دارید و به دلیل گرما از آنها صرف نظر می کنید همیشه بوده است. وقتی هوای زمستان خنک است، چگونه می خواهید به مناطق تاریخی استانبول بروید؟ به عنوان مثال، می توانید سفر خود را از کتابفروشی های دست دوم در شبه جزیره تاریخی، بازار بزرگ و بازار ادویه آغاز کنید. می‌توانید ادویه‌ها یا آجیل‌هایی را از بازار ادویه بخرید که در ماه‌های زمستان برایتان مفید است، فضای جذاب بازار بزرگ را همراهی کنید و کتاب‌های دست دوم را عمیقاً بررسی کنید.

۲بوزای خوشمزه را بچشید

بوزا بنوشید که با قوام شدید و طعم لذیذش نوشیده می شود. مخصوصاً وقتی روی آن دارچین می پاشید و با نخود تفت داده شده کامل می کنید، کوبیدن آن سخت است. یکی از زیباترین تفریحات استانبول در فصل زمستان، نوشیدن بوزا است. فروشندگان بوزا استانبول از این نظر بسیار معروف هستند. نوشیدن این طعم بی نظیر زمستانی در فضای تاریخی استانبول چطور؟ در خیلی از شهر های ترکیه این نوشیدنی را می توان پیدا کرد اگر تور ارزان آنتالیا گلبرگ سیر را انتخاب کنید می توانید در منطقه کالیچی و بندر قدیمی آن را بنوشید

سفر ۳ روزه به دریاچه های آبانت و گولچوک

اگر می خواهید یک قزل آلا یا نان سوسیس خوب در اطراف دریاچه بخورید، کافه ها و رستوران هایی نیز وجود دارد که می توانید همه اینها را انجام دهید. دریاچه آبانت که در زمستان زیبایی خاصی در زیر برف دارد و در فصل بهار با طبیعت سرسبزش فضایی متمایز دارد، به راحتی می توانید از شهرهای دیگر دیدن کنید.

۴شاه بلوط برشته بخورید و در خیابان استقلال قدم بزنید.

شاه بلوط یکی از غذاهای خیابانی مورد علاقه در فصل زمستان در استانبول است. معمولا فروشندگان خیابانی را می بینید که شاه بلوط بریان شده را در میادین می فروشند. گرفتن یک بسته کوچک از اینها و خوردن یک میان وعده در هنگام قدم زدن در خیابان استقلال بسیار لذت بخش خواهد بود.

شاه بلوط برشته بخورید و در خیابان استقلال قدم بزنید.

۵-مثل ایتالیایی ها در کافه کاراباتک اسپرسو بنوشید و با دوستتان غیبت کنید

از  کاراکوی، منطقه جدید اما هنوز توریستی استانبول دیدن کنید. در کافه کاراباتک واقع در اینجا می توانید با دوستان خود یک قهوه خوب میل کنید و با دوستان خود گپ بزنید.

۶با کشتی عمومی از امینونو به کانکان به یک سفر دریایی کوتاه در بسفر بپیوندید.

تنگه بسفر در هر فصل زیبایی منحصر به فردی دارد. در بهار، بوگنویل اطراف را احاطه کرده است، در تابستان نسیم مطبوعی می وزد، در پاییز برگ ها در سواحل می ریزند و در زمستان با یک چای داغ از تنگه بسفر لذت می برند.

۵ پشت بام استانبول که باید در زمستان ۲۰۲۲ امتحان کنید

برج کاملیکا | Camlica Tower

هرگز لذت تماشای استانبول را از بالا از دست ندهید. قایق هایی که در تنگه بسفر می چرخند، مرغ های دریایی، تپه چاملیجا ، شاخ طلایی و هارمونی صدای استانبول را می توانید در حین نوشیدن نوشیدنی خود ببینید و عکس های شگفت انگیزی برای حساب اینستاگرام خود بگیرید.زمستان شایسته ترین فصل استانبول است. اینجاست که طبیعت پیچیدگی خود را قبل از به خواب رفتن نشان می دهد.

برج کاملیکا | Camlica Tower  هرگز لذت تماشای استانبول را از بالا از دست ندهید.

1-تپه چاملیجا | 

لامارتین متفکر فرانسوی می‌گوید: «اگر بگویند برای آخرین بار به دنیا نگاه می‌کنی، می‌خواهم آن نگاه را از تپه‌های چاملیکا دور کنم». برج رادیو و تلویزیون چاملیجا بر روی تپه چاملیجا، نماد گرانبهای استانبول، یکی از زیباترین شهرهای جهان با تاریخ چند صد ساله، موقعیت استراتژیک و زیبایی‌های طبیعی، برافراشته است.

  • ساعات کاری: همه روزه: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

۲-تراس یاقوت کبود | Sapphire Terrace

۷ تپه ۲ قاره ۱ تراس! از منظره ۳۶۰ درجه فوق العاده استانبول در تراس تماشای یاقوت کبود لذت ببرید! ساختمانی است که با ارتفاع ۲۶۱ متری از بیشتر نقاط استانبول دیده می شود. یاقوت کبود استانبول یا به اختصار یاقوت کبود با ارتفاع آنتن ۲۶۱ متری هفدهمین ساختمان بلند اروپا پس از پل شارد لندن است. این در منطقه چلیک تپه در منطقه Kağıthane استانبول واقع شده است.

  • ساعت کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۱:۳۰

۳پانورامای هتل مارمارا | The Marmara Hotel Panorama

رستوران پانوراما، معروف ترین رستوران هتل مارمارا، با چشم انداز باشکوهش از بسفر، روح شما را جذب می کند و با غذاهای باکیفیت و خاص، شکم شما را جذب می کند. موسیقی زنده همراه با شام، فضای شیک، غذای خوب و چشم انداز بسفر از جمله دلایلی است که رستوران پانوراما را به مکانی خاص تبدیل کرده است که سال ها مورد علاقه افراد همیشگی آن است.

  • ساعات کاری: دوشنبه تا پنجشنبه ۱۷:۰۰ الی ۰۱:۰۰ / جمعه تا شنبه ۱۸:۰۰ تا ۰۲:۰۰

۴-ووگ | Vogue

رستوران و بار ووگ که ۲۰ سال است با غذاهای لذیذ، فضای باکلاس و موقعیت مکانی اش مشرف به منظره باشکوه بسفر جایگاه خود را در بین محبوب ترین مکان های تور ارزان و لحظه آخری استانبول حفظ کرده است، در پشت بام BJK Plaza در بشیکتاش خدمت می کند.در فضای گرم Vogue که تماشای منظره باشکوه بسفر را با فضای ساده، راحت و شیک خود لذت بخش تر می کند، به لطف پنجره های عریض می توان به راحتی کل چشم انداز را از داخل رستوران دید.

۵-رستوران غروب | Sunset

سان ست گریل، یکی از رستوران های معروف استانبول با چشم انداز فوق العاده و غذاهای لذیذی که سبز و آبی را در برآمدگی های اولوس ترکیب کرده است. Sunset که شهر را با بهترین استیک‌های کبابی با مفهوم «آشپزی کالیفرنیا» معرفی کرد، در سال ۱۹۹۹ با اضافه کردن سان بار به فهرست اولین‌های خود ادامه داد.غروب خورشید که کیفیت پایدار خود را ناامید نمی کند.

سان ست گریل، یکی از رستوران های معروف استانبول با چشم انداز فوق العاده و غذاهای لذیذی که سبز و آبی را در برآمدگی های اولوس ترکیب کرده است

تورهای گلبرگ سیر :

تور استانبول ارزان و لحظه آخری | golbargtravel.com/tours/turkey/istanbul

تور آنتالیا ارزان و لحظه آخری | golbargtravel.com/tours/turkey/antalya

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید