حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات پیرامون موضوعات مختلف منطقه‌ای گفتگو کردند.

وزرای امور خارجه ایران و امارات تلفنی گفتگو کردند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگو روابط دو کشور را مثبت و رو به پیشرفت توصیف کرد و اظهار داشت، دیدار و رایزنی‌های خوبی میان مقامات دو کشور برقرار شده است.

وی با اشاره به جنگ یمن گفت: ما معتقدیم تداوم جنگ و گسترش درگیری‌ها و منازعات به نفع هیچ یک از طرف‌ها و منطقه نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای کل کشورها و منطقه دانست. وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که ‏باید تلاش کرد تا عوامل بحران آفرین نتوانند در منطقه جای پا پیدا نمایند.

وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت، دولت امارات بر توسعه روابط خود با ایران جدی است و استمرار گفتگوهای دوجانبه را در زمینه‌های مختلف ضروری می‌داند.

عبدالله بن زاید آل نهیان درباره بحران در یمن گفت: ما تلاش داریم تا همه طرف‌های یمنی را برای رسیدن به راه حل سیاسی با پشتیبانی سازمان ملل تشویق کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید