نادال با پیروزی مقابل دنیل مدودف توانست به چهارمین مرد در دوران تنیس مدرن بدل شود که گرنداسلم را حداقل دوبار برده، افتخاری که به این سادگی نمی‌توان از آن گذشت.

تاج گذاری نادال در اسپانیا؛ رقابت سه استاد بزرگ برای فتح قله تاریخ تنیس مدرن

سلام نو - سرویس ورزشی: رافائل نادال با قهرمانی در اوپن استرالیا تبدیل به پرافتخارترین تنیس باز گرند اسلم و از دو غول دیگر این رشته ورزشی پیشی گرفت. این اتفاق در حالی افتاد که نادال ۳۵ ساله تا همین چند وقت پیش با عصا در انظار عمومی دیده می‌شد و با تلاش بسیار خود را به اوپن استرالیا رساند و در یک رقابت نفس‌گیر قهرمان شد.

نادال در یک خانواده مرفه ورزشی به دنیا آمد. پدر او یک تاجر اسپانیایی و مالک رستوران ساپونتا است. یکی از عموهای او میگل آنخل نادال است که سال‌ها در مایورکا، بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بازی کرد. عموی دیگر رافائل، تونی نادال، از تنیسورهای حرفه‌ای کشور اسپانیا است کسی که در ۳ سالگی رافائل را به سمت تنیس هدایت کرد و او را آموزش داد.

او با قهرمانی در ۲۱ گرند اسلم، بالاتر از راجر فدرر و نواک جوکوویچ رکورددار این مسابقات است، اما ماجرا از ابتدا به همین سادگی نبود. این راجر فدرر ۲۷ ساله بود که توانست با قهرمانی در ویمبلدون ۲۰۰۹ از رکورد ۱۴ قهرمانی پیت سمپراس در گرنداسلم‌ها بگذرد؛ رکوردی که کمتر کسی فکر می‌کرد بازیکنی بتواند از آن عبور کند.

 آن زمان رافائل نادال ۲۳ ساله شش گرنداسلم را برده بود و نواک جوکوویچ ۲۲ ساله فقط یک بار در سال ۲۰۰۸ برنده اوپن استرالیا شده بود. فدرر، نادال و جوکوویچ به مرور رکورد خود را بهبود دادند تا در نهایت امسال نادال دو رقیب خود را پشت سر بگذارد.

البته این نکته قابل ذکر است که جوکوویچ که با ۹ قهرمانی پرافتخارترین مرد اوپن استرالیا بود، حضور در رقابت‌های امسال را به خاطر واکسن نزدن از دست داد. او یک سال از نادال و چهار سال از فدرر کوچک‌تر است و هنوز فرصت بهبود رکورد خود را دارد.

نادال با پیروزی مقابل دنیل مدودف توانست به چهارمین مرد در دوران تنیس مدرن بدل شود که گرنداسلم را دست‌کم دو بار برده است. این رکورد چیزی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت.

جوکوویچ او در بازی‌های رو در رو با فدرر و نادال آمار بهتری دارد. اما اگر فقط بازی‌های مستقیم در گرنداسلم‌ها را در نظر بگیریم، اوضاع نادال بهتر است و او بالاتر از جوکوویچ و فدرر قرار می‌گیرد. با این همه جوکوویچ ۳۵۷ هفته بیشترین حضور را در صدر جدول تنیس بازان دنیا داشته است.

آن چنان که از آمارها مشخص است رقابت نادال، فدرر و جوکوویچ رقابتی چنان تنگاتنگ است که پیش‌بینی آن بیش از حد سخت و شاید دشوار باشد. آن چه که مشخص است این سه استاد بزرگ تاریخ تنیس در حال ثبت نام خود در تاریخ و توسعه مرزهای تنیس مُدرن هستند.

حال کدام یک از این سه می‌تواند بر قله تنیس بیایستد و به عنوان پر افتخارترین مرد تنیس از ورزش کناره‌گیری کند؟ پاسخ به این سوال دشوار است، اما با توجه به سن و سال نادا و جوکوویچ و مصدومیت‌های فدرر پیداست، این دو نفر شانس بیشتری از استاد سوئیسی تنیس دارند و احتمالا در سال‌های آینده لیست افتخارات خود را با سرعت بیشتری گسترش می‌دهند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید