تنیسور ۲۵ ساله بلاروسی با برتری مقابل حریف چینی برای دومین سال پیاپی به مقام قهرمانی مسابقات اوپن استرالیا دست یافت.

آرینا سابالنکا قهرمان بخش زنان اوپن استرالیا ۲۰۲۴ شد

به گزارشسلام نو به نقل از ایرنا، مسابقات تنیس آزاد(اوپن) استرالیا، یکی از چهار رقابت معتبر سالانه تنیس (گرند اسلم) در دنیا و جزو پربیننده‌ترین مسابقات جهان است.

به طور کلی مسابقات گرند اسلم بالاترین اهمیت و جایگاه را در تنیس دارد و قهرمانی در آن‌ بزرگ‌ترین دستاورد هر بازیکنی به حساب می‌آید. یکی از دلایل اهمیت زیاد این چهار تورنمنت، جایزه بزرگ نقدی و امکان کسب امتیاز بالاست و به‌صورت هم‌زمان در بخش مردان و زنان برگزار می‌شود.

در دیدار پایانی بخش انفرادی زنان این مسابقات، آرینا سابالنکا زن شماره ۲ تنیس جهان به نفر پانزدهم رده‌بندی باج نداد و در ۲ ست پیاپی با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ به برتری رسید تا نمایش خود در اولین گرند اسلم فصل را با دفاع از عنوان قهرمانی تکمیل کند.

ستاره ۲۵ ساله بلاروسی که به چهاردهمین پیروزی متوالی‌اش در ملبورن رسید، در طول این بازی‌ها حتی یک ست را هم به حریفانش واگذار نکرد تا یک قهرمانی مقتدرانه را در کارنامه خود به ثبت برساند.

اما کین‌ون جِنگ، تنیسور ۲۱ ساله اهل چین که اولین حضورش در فینال گرند اسلم را تجربه می‌کرد، گرچه در لحظاتی از بازی برای حریف نامدار خود مشکل‌ آفرید اما از نظر ذهنی به وضوح توانایی رقابت‌ با پرقدرت‌ترین بازیکن حال حاضر تنیس زنان را نداشت و کاری از پیش نبرد.

در رده‌بندی جدید که روز دوشنبه منتشر می‌شود، سابالنکا در جایگاه دوم باقی خواهد ماند اما کین‌ون چینی با ۸ پله صعود وارد جمع ۱۰ بازیکن برتر زنان می‌شود و در رده هفتم خواهد ایستاد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید