هواپیمای حامل هرتزوگ، رییس رژیم صهیونیستی که در چارچوب اولین سفر رسمی او به امارات عازم این کشور بود، از آسمان عربستان عبور کرد.

آسمان عربستان بار دیگر به روی صهیونیست‌ها گشوده شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از شبکه تلویزونی المیادین نوشت: دفتر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای حامل هرتزوگ در جریان سفر به امارات، از حریم هوایی عربستان عبور کرد.

پیش از این نیز هواپیماهای «یائیر لاپید» وزیر خارجه و «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به امارات از آسمان عربستان عبور کرده بود.

وزرای خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی طی دو ماه اخیر در اظهارات مشابهی ابراز امیدواری کرده بودند که به زودی روابط این رژیم با عربستان سعودی عادی شود.

برپایه این گزارش، رئیس رژیم صهیونیستی و همسرش امروز در بدو ورود به فرودگاه، مورد استقبال «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات قرار گرفت.

هرتزوگ صبح امروز قبل از ترک تل آویو در توییتر خود نوشته بود: «ما خیلی هیجان زده هستیم که صبح امروز تاریخ سازی می‌کنیم».

براساس این گزارش، هرتزوگ در سفر دو روزه خود به امارات با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی، «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه و «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی دیدارهای رسمی خواهد داشت.

او همچنین از نمایشگاه «اکسپو دبی» بازدید و با نمایندگان بخش تجاری امارات دیدار خواهد کرد.

سفر هرتزوگ به امارات درحالی برگزار می شود که پیش از این شهروندان و سازمان های مردم نهاد امارات مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سفر مقام های این رژیم به کشورشان اعلام کردند و از جمله سازمان مردمی مقابله با سازش با رژیم صهیونیستی در امارات، سفر نفتالی بنت به این کشور را برای مقامات ابوظبی شرم آور دانست و تاکید کرد که این سفر به تایید مردم امارات انجام نشده است.

امارات قرارداد سازش با رژیم صهیونیستی را در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ به صورت رسمی در حضور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا و رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

قرارداد سازش امارات و کشورهایی کوچکی همچون بحرین با رژیم صهیونیستی موجی از محکومیت ها و اعتراضات مردمی را در منطقه در پی داشت و معترضان، این اقدام امارات و بحرین را خیانت به آرمانهای فلسطین عنوان کردند.

این سفر رییس رژیم صهیونیستی قرار بود ۹ ژانویه (۱۹ دی ماه) انجام شود که به دلیل شرایط «کرونایی» در امارات به تعویق افتاد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید