در بسیاری از کشورهای دنیا، نوعی از مهاجرت و ویزا به نام ویزای اسپانسرشیپ و یا ویزای خانوادگی وجود دارد که به واسطه آن فرد می‌تواند  در صورت داشتن شرایط لازم، همسر و فرزند و یا والدین و اقوام خود را برای حضور موقتی و یا حتی دائمی به کشوری خارجی دعوت کند.

اسپانسرشیپ والدین و اسپانسرشیپ همسر و فرزند

از آنجایی که دوست داریم به طور دقیق و واضح در مورد دو عنوان محبوب و پرکاربرد اسپانسرشیپ والدین و اسپانسرشیپ همسر و فرزند در خارج از کشور صحبت کرده و تا حد امکان از کلی‌گویی پرهیز کنیم، در ادامه شرایط اسپانسرشیپ کانادا را به عنوان یکی از محبوبترین مقاصد مهاجرتی برای شما مثال می‌زنیم.

اسپانسرشیپ والدین

بنابر قوانین دولت فدرال کشور کانادا، چنانچه فردی دارای اقامت دائم کانادا و یا همان PR و یا حق شهروندی این کشور و همچنین تمکن مالی مناسبی باشد، می‌تواند به عنوان یک حامی مالی عمل کرده و با استفاده از طرح اسپانسرشیپ والدین این کشور، دعوتنامه رسمی برای پدر و مادر خود بفرستد و آنها را به زندگی و اقامت دائمی در کشور کانادا دعوت نماید.

در این حالت، یک تفاهم نامه اسپانسرشیپ به امضا می رسد که طبق آن باید شرایط و قوانین زیر وجود داشته و یا رعایت شود:

· این تضمین از سوی فرد دعوت کننده داده شود که پوشش هزینه های اولیه والدین خود را بر عهده گرفته و در صورتی بیکاری و نیاز آنها، برای بازه زمانی ۳ تا ۲۰ سال، پشتیبانی مالی آنها را بر عهده بگیرد

· والدین متقاضی و همچنین پدربزرگ و یا مادربزرگ فرد ساکن در کانادا تعهد دهند که اقدامات لازم برای پوشش هزینه های شخصی زندگی در کانادا را انجام داده و در زمان حضور در کانادا به خوبی به این مسئله رسیدگی می‌کنند

· ارائه فهرست کامل تعداد اعضای خانواده ساکن در منزل اسپانسر در کانادا

· کپی مدرک شهروندی و یا کارت اقامت دائم

· گرفتن بیمه درمانی بین المللی و معتبر برای والدین با حداقل پوشش هزینه ۱۰۰ هزار دلاری

· اثبات پرداخت کامل هزینه های بیمه

به طور مثال، اگر شما یک فرد مقیم دائم کشور کانادا باشید، دارای کار تمام وقت و درآمد ثابت بوده، وضعیت کردیت بانکی مناسبی دارید و هیچ‌گونه جریمه مالیاتی و یا کیفری در کانادا از شما سر نزده باشد، واجد شرایط تبدیل شدن به اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود خواهید بود.

این نوع از ویزا در کانادا با نام سوپرویزای کانادا شناخته می‌شود که دارای اعتبار ۱۰ ساله بوده و برخلاف ویزای توریستی مولتی کانادا امکان جابه جایی از پاسپورت قدیمی به پاسپورت جدید را دارد.

فقط باید توجه کنید که برای اپلای سوپرویزای کانادا، والدین باید از خارج از کانادا و کشور مبدا اقدام کرده، دارای آزمایش مدیکال قابل تائید در کانادا باشند و به طور همزمان، فرزند ساکن در کانادا سایر کارها از جمله اثبات تمکن مالی و صدور دعوتنامه اسپانسرشیپ را انجام دهد.

شرایط اسپانسرشیپ والدین و یا همسر و فرزندان تنها محدود به کشور کانادا نمی‌شود و سایر کشورها از جمله اسپانسرشیپ استرالیا دارای شرایط نسبتاً مشابهی است.

اسپانسرشیپ والدین و اسپانسرشیپ همسر و فرزند

اسپانسرشیپ همسر و فرزند

در زمینه اسپانسرشیپ همسر و فرزند و یا فرزندان در کشور کانادا باید بگوییم که فرد واجد شرایط این طرح یعنی همان اسپانسر باید دارای شرایط زیر باشد:

· باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد

· از اقامت دائم کانادا و یا شهروندی این کشور بهره‌مند باشد

· در زمان دریافت کارت اقامت دائم این کشور توسط همسر و فرزند، در کانادا حضور داشته و قصد زندگی در این کشور را داشته باشد

· از کمک و خدمات اجتماعی و دولتی رایگان کشور کانادا استفاده نکند

· زندانی نباشد

· دارای تمکن مالی مناسبی بوده و توانایی پوشش هزینه های اولیه زندگی همسر و فرزند را در کانادا داشته باشد

· کاملاً متعهد به رعایت کل موارد ذکر شده در توافق اسپانسرشیپ باشد

در حقیقت، چنانچه کارت اقامت PR خود را دریافت کرده و دارای کار و حقوق ثابت در کشور کانادا هستید، واجد شرایط ارسال دعوت‌نامه اسپانسرشیپ برای همسر و فرزند خود در خارج از کشور کانادا هستید.

شما باید این تعهد را بدهید که برای حمایت مالی همسر تا ۳ سال، فرزند وابسته و یا فرزندخوانده تا ۱۰ سال و والدین و پدربزرگ و مادربزرگ تا ۲۰ سال توانایی پوشش هزینه‌های اولیه زندگی آنها را به عنوان اسپانسر در کانادا خواهید داشت.

نکته قابل توجه این است که وجود هرگونه جرایم مالی و کیفری، دریافت وام بانکی، ورشکستگی، استفاده از خدمات دولتی و اجتماعی و یا اقدام برای اسپانسرشیپ در گذشته که پرونده اش هنوز در جریان است، شما را از شرایط اسپانسرشیپ همسر و فرزند و هر شخص دیگری به دور می‌کند.

همچنین همسر و فرزند طرح اسپانسرشیپ کانادا هم باید دارای شرایط زیر باشند:

· همسر فرد به طور قانونی با وی ازدواج کرده باشد

· از حداقل ۱۸ سال سن برخوردار باشد

· فرزند اسپانسر زیر ۲۲ سال سن داشته و متاهل نباشد

· اگر فرزند اسپانسر ۲۲ ساله یا بالاتر باشد، تنها در صورتی که دارای مشکلات جدی ذهنی و فیزیکی باشد و نتواند هزینه‌های مالی خود را پوشش دهد، فرد وابسته محسوب شده و مشمول این طرح می‌گردد

لازم به ذکر است که به طور همزمان و با ارسال دعوت نامه از سوی اسپانسردر خارج از کشور، همسر و فرزند ساکن ایران باید پروسه و مراحل خاصی از جمله انگشت نگاری و عکس بیومتریک، آزمایش مدیکال، آماده سازی، ترجمه و ارسال مدارک و پرداخت هزینه های مورد نیاز این طرح از جمله هزینه حق اقامت دائم کشور کانادا را انجام دهند.

چنانچه اسپانسر و همسر و فرزند وی دارای شرایط لازم باشند، امکان صدور ویزا و کارت اقامت کانادا برای این افراد در عرض ۱۲ ماه کاری وجود دارد؛ این در حالی است که فرزندان اسپانسر جزو افراد مقیم کانادا حساب شده و می‌توانند بدون پرداخت هزینه های بین‌المللی تمامی مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی و دبیرستان را به صورت رایگان در کشور کانادا بگذرانند.

در یک نتیجه گیری کلی می‌توان این طور گفت که برنامه‌های مهاجرتی اسپانسرشیپ خانوادگی والدین و یا همسر و فرزند جزو گزینه‌های سریع و کم دردسر اخذ ویزا و اقامت کانادا است و در صورت وجود شرایط اولیه، جزو اولویت‌های اصلی سفر و مهاجرت به خارج از کشور محسوب می‌شود.

چنانچه واجد شرایط شرکت در برنامه اسپانسرشیپ بوده، اما از تجربه کافی برای اپلای این طرح برخوردار نیستید، می‌توانید از خدمات و مشاوره تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کرده و در مدت زمان کمی به اهداف دلخواه خود در کشورهای مختلف دنیا برسید.

منبع: nilgam.com

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید