از نمونه این خودرو احتمالا یک یا تنها چند دستگاه باقی مانده است اما به جرات می توان گفت نمونه موجود در ایران با شماره شاسی ۱۳۰۸۹۸ سالم ترین نمونه" ۵۰۰ کا "در دنیاست.

رونمایی از کمیاب ترین مرسدس بنز دنیا در ایران  / عکس

مرسدس بنز ساخت کشور آلمان می باشد. شرکت سازنده مرسدس بنز در سال ۱۸۹۰ تاسیس شده است.در سال ۱۹۲۰ خودرو های مرسدس بنز وارد مسابقات اتومبیل رانی شد. در طول جنگ جهانی دوم مرسدس بنز هیچ تولیدی نداشت. در ادامه با مرسدس بنز ۵۰۰ آشنا می شویم.

مرسدس بنز

در موزه خودروهای قدمی ایران یک دستگاه خودروی مرسدس بنز ۵۰۰ کا وجود دارد که از آن به عنوان کمیاب ترین خودرو بنز دنیا نام برده می شود.

به گزارش عصر ایران "بنز ۵۰۰ کا "با کد اتاق W۲۹ خودرویی اسپرت و مخصوص جاده است که در فاصله سال های ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۶ میلادی (۱۳۱۳ تا ۱۳۱۵شمسی) تولید شد. این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی برلین در سال ۱۹۳۴ معرفی شد.

این خودرو با حرف"K" که اول کلمه "Kompressor" یا همان سوپر شارژر است از مرسدس بنز ۵۰۰ سدان قابل تشخیص است.

از ویژگی های این خودرو می توان به سواری نرم و راحت و هندلینگ عالی آن اشاره کرد."کا ۵۰۰" مانند مدل ۳۸۰ دارای سیستم تعلیق با اکسل جناغی دوگانه در جلو و اکسل مفصلی ۲ تکه در عقب است که برای اولین بار در صنعت خودرو بکار برده شدند.

" ۵۰۰ کا " که هم اکنون در موزه خودروهای کلاسیک نگهداری می شود از جمله کمیاب ترین و با ارزش ترین خودروهای تاریخی ایران است . از نمونه این خودرو احتمالا یک یا تنها چند دستگاه باقی مانده است اما به جرات می توان گفت نمونه موجود در ایران با شماره شاسی ۱۳۰۸۹۸ سالم ترین نمونه" ۵۰۰ کا "در دنیاست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید