شرکت ماکروسافت شرکتی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط بیل گیتس و پاول آلن ساخته شد. بیل گیتس و پل آلن که دوستان دوران کودکی بودند از همان دوران کودکی علاقه زیادی به رایانه و برنامه نویسی داشتند. این علاقه باعث شد که آنان به استخدام شرکت میکرو درآیند.

پشت درهای شرکت ماکروسافت چه می‌گذرد؟

به گزارش سلام نو، حتماَ تا کنون نام شرکت ماکروسافت به گوش‌تان خورده است. ممکن است زمانی که در حال تماشا اخبار هستید یا زمانی که روزنامه می‌خوانید مطالبی را درباره شرکت ماکروسافت خوانده باشید، اما آیا می‌دانید پشت درهای شرکت ماکروسافت چه خبر است؟ در این مقاله قصد داریم درباره بنیان گذاران شرکت ماکروسافت و اینکه این شرکت دقیقا چه کاری انجام می‌دهد با شما مطالبی را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

بنیان گذاران شرکت ماکروسافت چه کسانی هستند؟

شرکت ماکروسافت شرکتی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط بیل گیتس و پاول آلن ساخته شد. بیل گیتس و پل آلن که دوستان دوران کودکی بودند از همان دوران کودکی علاقه زیادی به رایانه و برنامه نویسی داشتند. این علاقه باعث شد که آنان به استخدام شرکت میکرو درآیند.  نوعی سامانه تله میتری به نام آلتیر ۸۸۰۰ توسط شرکت میکرو در سال ۱۹۷۵ و در ماه ژانویه تولید شد و آلن متوجه شد که به همراه بیل گیتس می‌تواند برای آن شرکت و برای آلتیر۸۸۰۰ Basic بسازد. پس با آن شرکت تماس گرفتند و بلافاصله به استخدام آن شرکت درآمدند. جالب است که بدانید بیل گیتس به عنوان مترجم و پائول آلن به عنوان شبیه ساز استخدام شدند. این استخدام باعث به موقعیت رسیدن آلن و گیتس شد و آنان توانستند در۴ آوریل ۱۹۷۵ شرکت ماکروسافت را با مدیر عاملی بیل گیتس تاسیس کنند. در حال حاضر دفتر مرکزی شرکت ماکروسافت در ردموند ایالت واشنگتن قرار دارد.

کمپانی ماکروسافت به انجام چه کاری مشغول است؟

شرکت ماکروسافت بزرگ‌ترین شرکت کامپیوتری آمریکایی چند ملیتی است که بزرگ‌ترین ارائه دهنده نرم‌افزار رایانه در دنیا است. از دیگر کارهایی که این شرکت انجام می‌دهد، کارهای مربوط به انتشارات کتاب است. علاوه بر این تولید محصولات چند رسانه‌ای و انجام خدمات پست الکترونیک از دیگر کارهایی است که این شرکت انجام می‌دهد. پرفروش‌ترین محصولات شرکت ماکروسافت سیستم عامل (ویندوز) و نرم‌افزار (آفیس) است و شعار این شرکت به این ترتیب است: یک رایانه در هر خانه که نرم‌افزارهای ماکروسافت را اجرا کند.

شرکت ماکروسافت چه خدماتی را به کارمندانش ارائه می‌دهد؟

جالب است بدانید در شرکت ماکروسافت هیچ کدام از کارمندان اتاق اختصاصی و شخصی مربوط به خودشان را ندارند. این شرکت دارای طبقاتی است که هر کدام میز و صندلی‌های بسیار زیادی را در خود جای داده‌اند و از لحاظ دکور به هم شبیه نیستند. جالب‌تر این است که هر کس با توجه به سلیقه شخصی خود میز و محیط کارش را انتخاب می‌کند. این نوع فضا سازی باعث ایجاد حس صمیمیت و دوستی باورنکردنی در بین اعضا این شرکت شده است. این صمیمیت و حس آزادی در شرکت باعث شده که تقریبا همه افراد راس ساعت ۳ کار را رها کنند و برای گپ زدن و قهوه خوردن به کافه شرکت بروند. گذشته از این فضای حرفه‌ای، در شرکت وسایل تفریحی قرار داده شده است تا شرکت را به فضایی شاد و به دور از استرس برای کارمندان تبدیل کند. نکته جالب دیگر این است که در این شرکت برای محققان که احتیاج به فکر کردن و محیطی آرام دارند اتاق‌هایی ساخته شده است که به اتاق‌های بدون پژواک نام گذاری شده‌اند. علت این نام گذاری آن است که به دلیل معماری خاص این اتاق‌ها، هیچ صدایی از بیرون به گوش نمی‌رسد به طوری که می‌توانید صدای قلب خود را بشنوید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید