طبق اعلام شبکه خبری سی.ان.ان، دولت جو بایدن به شکل مخفیانه در اواخر ماه دسامبر به اوکراین ۲۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی مضاعف کرده است.

کمک مخفیانه بایدن به اوکراین لو رفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، شبکه سی.ان.ان به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد، بخش عمده ای از این بسته امنیتی ۲۰۰ میلیون دلاری شامل تجهیزات نظامی مانند سلاح های سبک، مهمات، بی‌سیم های امنیتی و تجهیزات پزشکی است.

سی.ان.ان تصریح کرد، کنگره در اوایل ماه جاری میلادی از این تصمیم کاخ سفید مطلع شد، اما سایر مقامات آمریکایی از طریق مجاری محرمانه از این اتفاق مطلع شدند.

این گزارش افزود که تحویل کمک های امنیتی جدید به اوکراین مدتی طول خواهد کشید.

همچنین در ادامه این گزارش با استناد به دو دستیار وابسته به کنگره آمریکا آمده است که دولت بایدن خواستار آن شده که این بسته امنیتی جدید در آستانه مذاکرات امنیتی روسیه-آمریکا که از اوایل دوشنبه در شهر ژنو برگزار شد، بی سر و صدا باقی بماند.

یک منبع دیگر به سی.ان.ان تصریح کرد که این بسته ۲۰۰ میلیون دلار کمک مضاعف به اوکراین برای آنکه جلوی هر نوع تشدید تنش از جانب روسیه را بگیرد کفایت نمی کند اما با این وجود کی‌یف تصریح کرده خواستار کمک امنیتی بیشتری فراتر از تسلیحات دفاعی که آمریکا تا کنون ارائه کرده، است.

کشورهای غربی روسیه را به استقرار هزاران نیرو در نزدیکی مرز اوکراین با هدف آماده شدن برای یک اقدام تهاجمی متهم می کنند. مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.

پس از مذاکرات روز دوشنبه آمریکا و روسیه، قرار است فردا چهارشنبه نیز یک شورای مختص روابط روسیه و ناتو در بروکسل برای بررسی مساله تشکیل جلسه دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید