هنگامی که یک جهش ژنتیکی در کارگران زنبور عسل کیپ آفریقای جنوبی (Apis mellifera capensis) اتفاق افتاد این زنبورها قادر به تولید مثل غیرجنسی بدون از دست دادن هیچ ماده ژنتیکی شدند. زنبورهای کارگر شروع به دست زدن به انواع نقشه‌های حیله‌گرانه کردند.

حقایقی حیرت انگیز از دل طبیعت / زنبورها توان شبیه‌سازی ژنتیکی را دارند

سلام نو-سرویس علم و فناوری: ارتش‌های شبیه‌سازی شده حشرات و گنجینه‌های کشف شده توسط خرگوش‌ها فقط دو نمونه از اکتشافات طبیعت هستند که سال گذشته ما را شگفت‌زده کردند.

حوادث ژنتیکی باعث تبدیل خرگوش‌ها به باستان شناسانی قهار می‌شوند. سال ۲۰۲۱ سالی بود که دنیای طبیعی ما را شوکه و وحشت‌زده کرد و در برخی مواقع ما را آزار داد. در اینجا وحشی شدن طبیعتا دو بار در سال ۲۰۲۱ آورده شده است.

حقایقی حیرت انگیز از دل طبیعت / زنبورها توان شبیه‌سازی ژنتیکی را دارند

۱. یک گونه زنبور عسل ارتش جاودانه خود را ایجاد کرد

ثابت شده است که کارگر زنبور عسل کم نظیر آفریقایی میلیون‌ها بار خود را شبیه سازی کرده است.

یک مطالعه در ژوئن در مجله Proceedings of the Royal Society B نشان داد که از طریق یک اتفاق ژنتیکی عجیب، یک گونه زنبور عسل ارتش زنبوری خود را از کلونی‌های کاملا یکسان و شبیه هم ایجاد کرده است.

در حقیقت کارگران برخی از گونه‌های حشرات‌ اجتماعی مانند مورچه‌ها و زنبورها می‌توانند از طریق پارتنوژنز یا تولید مثل غیرجنسی تولید مثل کنند. اما از آنجایی که این فرآیند منجر به از دست دادن ناپایدار مواد ژنتیکی می‌شود، حشرات اغلب فرزندان ملکه‌های نزدیک خود را به عنوان وسیله‌ای برای تولید مثل ترجیح می‌دهند.

هنگامی که یک جهش ژنتیکی در کارگران زنبور عسل کیپ آفریقای جنوبی (Apis mellifera capensis) اتفاق افتاد این زنبورها قادر به تولید مثل غیرجنسی بدون از دست دادن هیچ ماده ژنتیکی شدند. زنبورهای کارگر شروع به دست زدن به انواع نقشه‌های حیله‌گرانه کردند. برخی از کلونی‌ها، ماده‌های شبیه‌سازی شده کامل خود را در اتاق‌های سلطنتی قرار می‌دادند تا به عنوان ملکه انتخاب شوند، در حالی که برخی دیگر لاروهای زنبوری را در کندوهای دیگر نامناسب نگهداری می‌کردند و تصاحب میکردند. در دستور کار بعدی محققان این است که بفهمند چگونه این ژن مسئول شبیه‌سازی را می‌توان روشن و خاموش کرد و در چه نقطه‌ای توسط ارتش‌های کلونی فرو می‌ریزند.

۲. خرگوش‌ها گنجینه‌های دفن شده گرانبهایی را در یک جزیره دورافتاده ولز حفر کردند

خرگوش‌هایی که جزیره‌ای دورافتاده را در نزدیکی سواحل ولز اشغال کرده‌اند، پنجه‌های جلویی خود را به یک شاهکار باورنکردنی باستان شناسی آماتور قرض دادند. خرگوش‌های جزیره اسکوخولم در پمبروکشایر دو اثر با ارزش را کشف کردند: یک ابزار ۹۰۰۰ ساله عصر حجر و یک قطعه سفالی ۳۷۵۰ ساله که احتمالا مربوط به عصر برنز است. نگهبانان ریچارد براون و ژیزل ایگل در حال گشت زنی در جزیره بودند که دست ساخته ‌ای صاف و بیضی شکل عصر حجر را دیدند که درست بیرون لانه یک خرگوش قرار داشت. تکه سفال چند روز بعد در نزدیکی همان سوراخ خرگوش پیدا شد که نشان می‌دهد زمانی شکارچیان در جزیره ساکن بوده‌اند. درست است به خرگوش‌ها برای کارشان غرامت مالی داده نشده است، اما آنها این بار توسط انسان‌ها الهام‌بخش تحقیقات باستان‌شناسی بیشتر در جزیره شده اند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید