رییس‌جمهور مکزیک بار دیگر از آمادگی کشورش برای پذیرش پناهندگی جولیان آسانژ، بنیانگذار ۵۰ ساله‌ ویکی‌لیکس خبر داد.

اعلام آمادگی مکزیک برای اعطای پناهندگی به آسانژ

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: ماه گذشته پس از اینکه دولت واشنگتن توانست در یک دادخواست برای استرداد آسانژ استرالیایی‌تبار در یک دادگاه انگلیس پیروز شود، او یک گام دیگر به مواجهه با اتهامات جنایی در آمریکا نزدیکتر شد. اتهام آسانژ انتشار و افشای هزاران سند طبقه‌بندی شده دولت آمریکا است.

مقامات آمریکایی، آسانژ را به‌علت انتشار اسناد محرمانه ارتش آمریکا و دیپلماتیک متهم می‌کنند و گفته‌اند که انتشار این اسناد از طریق ویکی‌لیکس زندگی آن‌ها را به خطر انداخته است.

مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک، سال پیش درخواست اعطای پناهندگی به آسانژ را داده بود و گفته پیش از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ریاستش به اتمام برسد و جو بایدن جانشین او شود، نامه‌ای نوشته بود و پیشنهاد داد که آسانژ بخشیده شود.

لوپز اوبرادور اعلام کرد که مکزیک هیچ جوابی برای نامه ارسالی دریافت نکرده است.

لوپز اوبرادور اظهار کرد: این نشانه‌ای از همسبتگی و برادری است که اجازه دهیم آسانژ به هر کشوری که تصمیم به زندگی دارد از جمله مکزیک پناهنده شود.

وی افزود: اگر فرض کنیم آسانژ به مکزیک پناهنده شود، او قادر نخواهد بود در امور سایر کشورها دخالت کند و هیچ گونه تهدیدی نخواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید