کارخانه‌های تولیدکننده لوازم الکترونیکی مخصوصاً تلفن‌های همراه باید با دقت زیاد کار خود را انجام دهند؛ تا یک محصول تاپ به دست مشتریان خود برسانند. حال یک مشکل که در طول زندگی حداقل یک بار برای همه ما رخ‌داده است، این است که وسیله الکترونیکی ما با مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری یا جانبی مواجه شود.

تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس

  

برای حل این مشکلات به دلیل در دسترس نبودن شرکت‌های تولیدکننده باید آن‌ها را نزد تعمیرکارهای ماهر ببریم.

تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس نیز یکی از این مشکلات است که با مراجعه به تعمیرگاه‌ها می‌توان آن را حل کرد.

در چه شرایطی باید اقدام به تعویض گلس آیفون ۱۲ پرومکس کرد؟

لازم نیست که هر موقع هوس کردید اقدام به تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس کنید زیرا خطر شکسته شدن یا ترک برداشتن ال سی دی تلفن همراه شما وجود دارد. برای عوض کردن گلس صفحه نمایش باید از روش‌ها و ابزار مناسب استفاده کرد تا میزان آسیب به حداقل برسد. برای مشاهده آموزش تعویض گلس می‌توانید به وب سایت موبایل کمک مراجعه کنید.

۱ – صفحه نمایش گوشی شکسته باشد اما تاچ و ال سی دی آن مشکل نداشته باشد.

۲ – ترک‌های ریزی روی صفحه نمایش گوشی یا لبه‌های آن دیده شود اما تاچ و ال سی دی بدون مشکل کار کنند.

۳ – خط و خش‌هایی روی صفحه نمایش موبایل دیده شود که طبیعتاً اختلالی در عملکرد تاچ و ال سی دی ایجاد نکند.

تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس

انواع گلس آیفون ۱۲ پرو مکس

معمولاً زمانی که شما برای تعویض گلس آیفون ۱۲ پرومکس اقدام می‌کنید، شخص تعمیرکار از شما سؤال می‌کند که چه نوع گلسی به صفحه گوشی شما بزند. در اینجا انواع گلس هایی که می‌توان برای محافظت از صفحه تلفن همراه استفاده کرد موردبررسی قرار می‌دهیم.

گلس های ساده: این نوع از گلس ها تمام چسب هستند ولی علاوه بر تحت پوشش قرار دادن تمامی بخش‌های صفحه نمایش بخش زیادی از کنارهای سمت راست و چپ صفحه نمایش تلفن همراه را نیز در بر می‌گیرد.

گلس های فول Full: این نوع از گلس های تلفن همراه تمام صفحه، تمام چسب و چندلایه هستند. هر لایه آن از ماده‌ای متفاوت ساخته‌شده است. میزان دریافت ضربه به صفحه نمایش را نسبت به بقیه مدل‌های مشابه بیشتر کم می‌کند. این نوع گلس های دارای لبه‌هایی با رنگ مشکی هستند.

گلس سرامیکی: این نوع از گلس ها از جنس پلی‌استر است. این نوع از گلس ها در برابر خراش نسبت به گلس های فول مقاومت کمتری دارند. با سکه و دسته‌کلید یا هر چیز نوک‌تیز دیگری مخدوش می‌شود و در برابر اشعه خورشید و گرما و جذب روغن توسط انگشتان سرعت کار را کمتر می‌کند.

گلس های یو وی UV: این نوع از گلس ها برای گوشی‌های لبه خم یا اج Edge کاربرد دارند. معمولاً هنگام تعویض گلس آیفون ۱۲ پرومکس آن‌ها را به شما پیشنهاد نمی‌کنند زیرا آیفون ۱۲ پرومکس اج نیست. چسباندن این گلس بسیار سخت و نیاز به تجربه دارد. پکیج این گلس ها حاوی چسب مایع، چراغ یو وی است.

گلس های نانو پلیمری: این نوع از گلس ها از جنس پلیمر با ضخامت بسیار نازک ساخته‌شده است. قابلیت ضربه‌گیری بسیار پایین با نام برچسب نانو نیز شناخته می‌شود در مقابل خط و خش دسته‌کلید ضعیف است امکان جذب چربی و تغییر حالت نسبت به گرمای خورشید را نیز دارد.

گلس های پرایوسی: این نوع از گلس ها همانند گلس فول دارای لبه مشکی است. این مدل زاویه دید را کاهش می‌دهد. تا افرادی که در کنار شما قرار می‌گیرد صفحه‌نمایش شما را مشاهده نکنند این گلس تا حدودی دودی رنگ است.

تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس

مراحل تعویض گلس آیفون ۱۲ پرومکس

زمانی که قصد تعویض گلس آیفون ۱۲ پرومکس را داریم باید طبق مراحل زیر عمل کنیم:

۱. ابتدا باید ال سی دی را از فریم جداسازی کنیم.

۲. بعد از آن باید گلس را از ال سی دی جداسازی کنیم.

۳. در مرحله بعد پلارایز جداسازی می‌کنیم

۴. الآن نوبت چسباندن پلارایز جدید است.

۵. بعد از آن لمینت و حبابگیری انجام می‌شود.

۶. مرحله آخر پرس کردن ال سی دی به فریم انجام می‌شود.

ریسک تعویض گلس آیفون ۱۲ پرومکس

به دلیل نازکی اکثر ال سی دی ها، عملیات جداسازی گلس از ال سی دی، تمیز کردن ال سی دی از چسب UV و تعویض گلس بسیار حساس است و باید آن را با دقت زیادی انجام داد. بعضی‌اوقات ممکن است ال سی دی در حین جداسازی گلس دچار شکستگی یا ترک شود. درنتیجه ریسک شکستن ال سی دی در تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس وجود دارد و پذیرش این ریسک به عهده مشتری است و بر عهده تعمیرکار نیست. اغلب احتمال سالم ماندن LCD بالای ۹۵ درصد است.

تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس با دستگاه

روش‌های زیادی جهت تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس وجود دارد؛ که عوض کردن گلس تلفن همراه با استفاده از دستگاه روشی نوین در این زمینه است. کمتر کسانی هستند که با این روش آشنایی داشته باشد و از این روش برای تعویض گلس استفاده کنند.

۱. دستگاه جداکننده-سپراتور: زمانی برای تعویض گلس ال سی دی اقدام کنید که از سلامت کامل صفحه نمایش اطمینان داشته باشد. پس از حصول اطمینان، اقدام به جداسازی ال سی دی از فریم (قابی که ال سی دی روی آن قرار دارد) می‌شود. این عملیات بر روی دستگاه مخصوصی بنام سپراتور انجام می‌شود. سطح سپراتور دمایی معادل ۸۰ درجه سانتی‌گراد دارد.

۲. دستگاه فریز جداکننده گل گوشی: با استفاده از آن گلس شکسته از روی ال سی دی جدا می‌شود. روش جداسازی به نوع نمایشگر گوشی وابسته است. به این معنی که درگوشی‌هایی که نمایشگر مسطح است جداسازی باید با دستگاه سپراتور و سیم فولادی نازکی انجام شود، این در حالی است که گلس گوشی‌هایی که دارای نمایشگر منحنی (اج) هستند با دستگاه فریز در دمای مخصوصی سرد شده و جدا می‌شود.

۳. چسب OCA: در هنگام تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس، پاک کردن آثار چسب بین گلس قدیمی و ال سی دی و نصب چسب OCA بر روی گلس از اهمیت زیادی برخوردار است. چسب OCA مانند چسب دوطرفه است اما کیفیت و شفافیت بیشتری دارد که آن را بین گلس جدید و ال سی دی قرار می‌دهند. برای تمیز کردن ال سی دی معمولاً از مایعاتی استفاده می‌کنند که مانند حلال چسب ال سی دی عمل می‌کنند.

۴. دستگاه لمینت گوشی: با استفاده از دستگاه لمینیتور می‌توان گلش جدید را بر روی ال سی دی نصب کرد. این دستگاه به‌منظور پرس کردن گلس بر روی ال سی دی مورداستفاده قرار می‌گیرد. دستگاه لمینیتور از یک اتاقک کوچک، المنت، صفحه مسطح فلزی، پمپ وکیوم و پمپ باد تشکیل‌شده است.

۵. حباب‌گیری: باید ال سی دی در دستگاه حباب‌گیر قرار بگیرد. این دستگاه یک حفاظ استوانه‌ایِ فلزی، یک المنت، پمپ باد و شیر برقی برای ورود و خروج باد دارد.

۶. چسب مایع: برای نصب ال سی دی از چسب‌های مایع مخصوصی استفاده می‌شود تا ال سی دی روی قاب گوشی قرار گیرد. هر قدم از فرآیند تعویض گلس ایفون ۱۲ پرو مکس دارای ریسک است و ممکن است منجر به ضایع شدن صفحه نمایش شود.

تعویض گلس آیفون ۱۲ پرو مکس

آسان‌ترین روش تعویض گلس

برای مطالعه مطالب بیشتری در مورد تعویض گلس آیفون ۱۲ پرومکس می‌توانید به وب سایت موبایل کمک مراجعه کرده و آسان‌ترین روش‌های تعویض گلس را یاد بگیرید. به شما توصیه می‌کنیم که کار تعویض گلس گوشی خود را دست افراد ماهر ئ خبره در این زمینه بسپارید.

   

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید