سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «کارشناسان دفتر سلامت به شکل غیرمنتظره از مدارس بازدید کرده تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بررسی کنند.»

با شیوع اومیکرون مدارس تعطیل می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، با شناسایی اومیکرون در کشور بار دیگر نگرانی برخی از خانواده‌ها برای ابتلای دانش‌آموزان به کرونا بالا گرفته است. اما آیا مدارس تعطیل می‌شود؟

آنطور که مقامات بهداشتی گفته‌اند تاکنون حدود ۱۵ نفر در ایران به اومیکرون مبتلا شدند. از سوی دیگر مدیر ارشد پزشکی مدرنا هشدار داده است: اگر نوع «اومیکرون» و «دلتا» به‌طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدیدی به‌نام «دلمیکرون» ایجاد می‌شود.

این در حالی است که اخیرا نیز کمال حیدری، معاون وزارت بهداشت گفت: «تاکنون ۹ میلیون نفر هنوز هیچ واکسنی نزدند.» شرایطی که موجب نگرانی برخی از خانواده‌ها شده و خواهان تعطیلی مدارس شدند.

تعطیلی مدارس به تصمیم ستاد مقابله با کرونا

اعظم گودرزی، سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در این مورد می‌گوید: «اگر سویه اومیکرون شیوع پیدا نکند دانش‌آموزان با خیال راحت می‌توانند آموزش‌های حضوری را در مدارس دریافت کنند. هر زمان که ستاد مقابله با کرونا تشخیص به تعطیلی مدارس داد، قطعا این مصوبه را ابلاغ می‌کنیم.»

گودرزی ادامه می‌دهد: « کلاس‌ها برای هر مقطع حداکثر باید ۱۵ نفره باشد. تعداد روزهای حضور دانش‌آموزان نیز به شورای بهداشتی مدارس و مدیران مدرسه داده شده است.»

او در واکنش به نگرانی برخی از خانواده‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس می‌گوید: «برای رعایت پروتکل‌ها، دستورالعملی به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور ابلاغ کردیم. در حال حاضر نیز بازدیدهای میدانی در کل مدارس در همه استان‌ها صورت می‌گیرد.»

سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش ادامه می‌دهد: «کارشناسان دفتر سلامت به شکل غیرمنتظره از مدارس بازدید کرده تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بررسی کنند.»

خانواده‌ها به آموزش‌وپرورش کمک کنند

برخی از دانش‌آموزان و معلمان نیز درباره تهویه هوا در کلاس‌ها ابراز نگرانی کردند. گودرزی در این مورد می‌گوید: «اگر در و پنجره کلاس باز باشد که عبور و مرور هوا جریان داشته باشد، تهویه کلاس صورت می‌گیرد. چینش میزها نیز باید با فاصله یک و نیم متر باشد.»

او ادامه می‌دهد: «والدین نیز باید به دانش‌آموزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را آموزش دهند و به آنها بگویند تا جایی که ممکن است در مدرسه خوراکی نخورند. غذای خانه را در بسته‌بندی به مدرسه بیاورند.»

گودرزی ادامه می‌دهد: «بیش از هرچیز به کمک والدین نیاز داریم. اگر آنها به فرزندان خود یاد دهند که چطور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، قطعا به کرونا مبتلا نمی‌شوند.»

سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید: «در همه کشورها که بازگشایی موفقت‌آمیز مدارس را داشتند، والدین پشتوانه و بازوان توانمند کمک به آموزش‌وپرورش بودند.»

پیش از این نیز سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفته بود: «امتحانات مجازی قابل اعتماد نیست و تنها با برگزاری امتحانات به شیوه حضورری است که می‌توان میزان یادگیری دانش‌آموزان را سنجید البته سطح دشواری سؤالات ممکن است توسط معلم تعدیل شود اما اینکه امتحانات غیرحضوری باشد، قطعاً این‌گونه نیست.»

کد خبرنگار: ۱۴
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هستی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    3 0
    باسلام دختر من کلاس اول هستش وقتی آمد خونه تب خیلی شدیدی کردند ۴۰درجه هم رسید ۱۴روزه که کل خانواده درگیر بیماری شدیم که دخترم از مدرسه آورده خیلی سخت گرفتیم حداقل مدرسه برای تا کلاس سوم حضوری اصلا خوب نیست چون نمیتونن از خودشون مراقبت کنند بقیه خانواده هم مریض میشن لطفا خواهشاً واسه بچه های ابتدایی یه فکری بکنید ازمسولین خواهش میکنیم عاجزانه
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 0
    هعی
  • مینا دانش اموزم IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام خواهش میکنم حضوری کنین ترو به جان مادرتان تورو به قرآن کریم شما و به خدا حضوری کنین ترو به جان هرکی دوست دارین لطفا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید