خارطوم و شهرهای دیگر شنبه شاهد تظاهرات گسترده علیه توافق سیاسی اخیر عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان و عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رییس شورای حاکمیتی بود

تعداد مجروحان تظاهرات روز شنبه سودان به ۲۳۵ نفر رسید

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: کمیته پزشکان سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد زخمی شدگان در تظاهرات روز شنبه به ۲۳۵ نفر رسیده است که از این تعداد بیشتر زخمی شدگان در خارطوم و بقیه در شهرهای بحری و ام درمان بودند. همچنین در شهر پورتسودان سه نفر زخمی شدند. این افراد با با گلوله واقعی، پلاستیکی، گاز اشک آور، بمب صوتی و باتوم و سنگ زخمی شدند.

مقامات امنیتی سودان یکشنبه اعلام کردند که ۱۱۴ معترض را طی تظاهرات روز شنبه بازداشت کرده‌اند.

خارطوم و شهرهای دیگر شنبه شاهد تظاهرات گسترده علیه توافق سیاسی اخیر عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی بود. معترضان خواهان دولت مدنی دموکراتیک هستند.

از ۲۵ اکتبر سودان شاهد تظاهرات گسترده علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان است. وی پیشتر کابینه و شورای حاکمیتی را منحل کرده بود اما بعدا حمدوک و البرهان به توافق سیاسی دست یافتند و حمدوک به پست خود بازگشت. گروه‌های سیاسی و مدنی این اقدامات را کودتای نظامی می‌دانند و با این توافق سیاسی مخالفند.

در همین راستا تعدادی از گروه‌های سیاسی "ائتلاف آزادی و تغییر "سودان منشور سیاسی را امضا کردند که شامل ۱۳ بند برای تکمیل دوره انتقالی است که مهم‌ترین بندهای آن حفظ شراکت میان نظامیان و غیرنظامیان، تشکیل مجدد شورای حاکمیتی و کاهش اعضای آن، ادغام نیروهای واکنش سریع و جنبش‌های مسلح دیگر در ارتش و مشخص کردن موعدی برای انتقال قدرت و غیرنظامیان است.

جمعه نیز مدیران دانشگاه‌های سودان یک سند برنامه ملی را برای خروج از بحران مطرح کردند.

آن‌ها تاکید کردند که این سند بر اساس دیدگاه‌ها و طرح‌های انقلابی و بیانگر آرمان‌های ملت سودان برای تحقق دموکراسی پایدار است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید