سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) برای کمک به شما برای کار، تحصیل یا مهاجرت به کشوری که زبان اصلی آن انگلیسی است، طراحی شده است. این شامل کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده می‌شود.

آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس | معرفی منابع معتبر آزمون آیتلس

توانایی شما در گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی در طول آزمون ارزیابی خواهد شد. بارم بندی آیلتس بین نمره ۱ تا ۹ است.

بیش از ۱۰ هزار سازمان به آیلتس به عنوان یک شاخص قابل اعتماد از توانایی واقعی برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی اعتماد دارند. آیلتس مهارت زبان انگلیسی یک شرکت کننده در آزمون را در چهار مورد ارزیابی می‌کند: شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن

 آزمون آیلتس که بر روی کامپیوتر یا کاغذ ارائه می‌شود، تنها آزمون زبان پرمخاطب است که برای مهاجرت به کشورهای نامبرده در بالا به رسمیت شناخته شده است. آیلتس در ۳۰ سال گذشته همیشه پیشگام درسنجش چهار مهارت آزمون زبان انگلیسی بوده است، و همچنان تا به امروز به تعیین استاندارد برای آزمون زبان انگلیسی ادامه می‌دهد.

هدف از آزمون آیلتس چیست؟

اگر به دنبال کارکردن یا زندگی کردن یا تحصیل در یک کشور خارجی هستید که زبان مادری آن‌ها زبان انگلیسی است، باید بتوانید سطح بالایی از توانایی زبان انگلیسی را از خود نشان دهید. زبان انگلیسی با ۳۷۹ میلیون گویش در سراسر جهان سومین زبان پرگویش در جهان است،

توانایی برقراری ارتباط به زبان مادری کشور انگلیسی زبانی که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید، دارای تعداد زیادی از مزایا است و همچنین برای فرصت‌های شغلی و همچنین حضور فعال در جامعه ضروری است.

آیلتس محبوب‌ترین آزمون برای کسانی است که به دنبال مهاجرت هستند که در سراسر جهان توسط کارفرما، دانشگاه، مدرسه و سازمان مهاجرت از جمله ۳۴۰۰ موسسه در ایالات متحده آمریکا آن را به طور رسمی قبول دارند. آیلتس برای ارائه یک ارزیابی منصفانه و دقیق از مهارت زبان انگلیسی ایجاد شده است؛ که به دو صورت عمومی و یا اکادمیک برگزار می‌گردد.

حال هرچه بتوانید در آیلتس نمره بهتر و بالاتری را به دست آورید، نشان‌دهنده این موضوع است که شما درک و توانایی بهتر در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در آن کشور دارید. هر نهاد مهاجرتی، دانشگاه، محل کار یا مؤسسه دارای شرایط خاصی برای نمره آیلتس خواهد بود. نمره مورد نیاز شما بستگی به کاری دارد که به دنبال انجام آن در کشور هستید، یعنی کار یا تحصیل...

برای آمادگی در آزمون آیلتس هر فردی راهی را انتخاب می‌کند برخی شرکت در کلاس‌های موسسات آموزشی را انتخاب می‌کنند اما برخی به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین نداشتن وقت و یا دسترسی به موسسات با کیفیت آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس را انتخاب می‌کنند.

اگر جزو دسته دوم هستید و امکان رفتن به کلاس‌های آموزشی را ندارید ما به شما فرادرس را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید به راحتی و در هر زمانی به صورت آنلاین زبان انگلیسی را از طریق آموزش‌های جامع فرادرس و توسط بهترین اساتید مجرب دریافت کنید و در آزمون آیلتس نمره بالایی را کسب کنید.

•  آموزش زبان انگلیسی — کلیک کنید

آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس| آشنایی با آزمون IELTS

ساختار آزمون آیلتس

آیلتس از چهار بخش Listening (شنیداری)، Reading(خواندن)، Writing(نوشتن) و Speaking(صحبت کردن) تشکیل شده است، که در یک روز پشت سر هم و بدون وقفه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد به صورت کلی مدت زمان آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است. این مدت ‌زمان برای تکمیل هر ۴ بخش است. در این مدت‌ زمان متفاوتی به بخش‌ها اختصاص می‌یابد و باید هر بخش را در زمان مقرر تکمیل کنید.

بخش Listening و Speaking در هر دو نسخه آموزشی عمومی و آکادمیک آزمون یکسان است. با این حال، داوطلبانی که در آکادمیک شرکت می‌کنند، با سوال‌های پیچیده‌تری در بخش Reading و Writing آیلتس روبرو هستند.

بخش لیسنینگ آیلتس از چهار بخش تشکیل شده است. هر بخش یک دیالوگ کوتاه (مونولوگ) است که با مجموعه‌ای از سؤالات دنبال می‌شود. اگر می‌خواهید بدون کلاس برای آزمون آیلتس آماده شوید مهم است که به خوبی برای این بخش آماده باشید و نکات و ترفندهای لیسنینگ آیلتس را بدانید زیرا هر متن فقط یک بار پخش می‌شود؛ بنابراین شما باید به چهار قطعه ضبط شده گوش دهید و سپس به سؤالات مطرح شده پاسخ دهید، مدت زمان آزمون ۳۰ دقیقه است.

در بخش Reading نسخه آکادمیک داوطلبان آزمون با سه متن و ۴۰ سال (۱۳-۱۴ برای هر متن) ارائه می‌شوند. به داوطلبان ۶۰ دقیقه فرصت داده می‌شود تا تمامی متون را مطالعه کرده و پاسخنامه را پر کنند.

 در قسمت نوشتاری به شما یک ساعت فرصت داده می‌شود تا کل تست رایتینگ شامل تسک ۱ و تسک ۲ را انجام دهید. توصیه می‌شود بیش از ۲۰ دقیقه برای تسک۱ صرف نکنید و زمان باقیمانده را برای تکمیل تسک ۲ صرف کنید، زیرا تسک ۲ در گرفتن نمره بالاتر بیشتر به شما کمک می‌کند.

بنابراین برای به دست آوردن نمره لازم در آزمون آیلتس باید مهارت‌های لازم را کسب کنیم که ما در اینجا سعی کردیم شما را به صورت کامل و جامع راهنمایی کنیم تا بهترین نتیجه را در آزمون کسب کنید.

•  آموزش رایتینگ تسک ۱ آیلتس به زبان فارسی — کلیک کنید

آمادگی جهت شرکت در آزمون IELTS

آماده شدن برای آزمون آیلتس می‌تواند دلهره‌آور باشد و شما را در مورد اینکه از کجا شروع کنید به شدت غرق کند، به همین دلیل است که ما مجموعه‌ای از مراحل مفید را برای شروع شما جمع‌آوری کرده ایم تا از آن به راحتی استفاده کنید.

آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس| آشنایی با آزمون IELTS

در آزمون تمرینی شرکت کنید آمادگی خود را با انجام یک آزمون تمرینی برای شروع و شناسایی نقاط ضعف خود بسنجید. این کار بخش مهمی در آماده‌سازی اولیه شماست که به تعیین نقاط قوت و ضعف شما کمک می‌کند. نه تنها لازم است نقاط ضعف خود را بهبود بخشید، بلکه به همان اندازه ضروری است که نقاط قوت خود را برای ایجاد یک پایه محکم برای امتحان تقویت کنید.

با این حال، اگر برای خودداری از این اشتباهات تلاش می‌کنید یا نمی‌توانید آن‌ها را به وضوح شناسایی کنید، قطعاً به یک متخصص در کنار خود نیاز دارید. اکثر شرکت‌کنندگان آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس را یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نزدیک شدن به آزمون می‌دانند، زیرا تمرکز آن تنها بر آماده‌سازی شما برای آزمون آیلتس است.

قبل از شروع تمرین، با مرور محتوای آزمون و همچنین انواع سؤالات و تکالیف هر بخش با آن آشنا شوید.

به یاد داشته باشید که رمز موفقیت در هر امتحانی و نه فقط آیلتس، آشنایی کامل با الگو و قالب آزمون است.

کاملاً از محدودیت‌های زمانی امتحان آگاه باشید، هرچه درک واضح‌تری در مورد ساختار آزمون در خود ایجاد کنید، شانس شما برای تکمیل موفقیت‌آمیز آن در بازه زمانی اختصاص داده شده بیشتر است.

آماده‌سازی خود را تحت شرایط زمان بندی شده انجام دهید تا به سرعت آزمون عادت کنید.

پس به یاد داشته باشید که آزمون آیلتس دارای محدودیت زمانی است و شما فقط برای هربخش امتحان زمان مشخصی را در اختیار خواهید داشت.

تمام آمادگی‌هایی لازم در آزمون آمادگی آیلتس تحت شرایط زمان‌بندی شده یکسان امتحان انجام می‌شود، بنابراین شما برای سرعت آزمون آیلتس کاملاً آماده خواهید شد.

توانایی‌های انگلیسی و استراتژی‌های آیلتس خود را توسعه دهید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دانش آموزان این است که فقط روی آیلتس تمرکز می‌کنند. آن‌ها تست‌های آیلتس زیادی را به عنوان تمرین انجام می‌دهند اما فراموش می‌کنند که پایه زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و بهبود بخشند.

حداقل ۳ تا ۶ ماه قبل آماده شدن برای آزمون آموزش‌های خود را شروع کنید. با توجه به آموزش‌ها می‌توانید مهارت‌های خود را برای شرکت در آزمون آیلتس و گرفتن نمره بالا ارتقا ببخشید.

تمرین هر بخش در شرایط امتحان و شبیه‌سازی امتحان برای آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس  برای شما ضروری است و به فشاری که در طول آزمون خواهید داشت عادت خواهید کرد. شما باید بتوانید نکته‌هایی را یادداشت کنید که به شما کمک می‌کند زیرا در قسمت دوم آزمون به مدت دو دقیقه صحبت می‌کنید.

به یاد داشته باشید که پشتکار کلید موفقیت در امتحان است.

برای آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس خود را تا جایی که می‌توانید در معرض زبان قرار دهید. خواندن مطالبی که به آن علاقه‌مند هستید را به زبان انگلیسی شروع کنید، مجلات آنلاین یا وبلاگ‌ها می‌تواند مکان خوبی برای شروع باشد.

هر روز مقداری انگلیسی بنویسید، با نوشتن یک دفتر خاطرات، داشتن یک وبلاگ یا برقراری ارتباط با یک جامعه آنلاین می‌تواند کمک کند.

به پادکست‌هایی که افراد بومی با زبان انگلیسی در آن با یکدیگر صحبت می‌کنند گوش دهید. تکنیک «سایه زدن» را امتحان کنید. این تکنیک شامل تکرار آن چیزی است که کسی به زبان انگلیسی گفته است. این به تلفظ، لحن بیان شما کمک می‌کند.

به خاطر داشته باشید که خودآموزی تا زمانی امکان‌پذیر است که متعهد باشید و کسی را پیدا کنید که بتواند به شما بازخورد بدهد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در کلاس‌های آنلاین و مشارکت با سایر افراد باانگیزه در کلاس خود را کاملاً برای آزمون آیلتس آماده کنید.

آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس| آشنایی با آزمون IELTS

بر کسی پوشیده نیست که آزمون آیلتس سخت است. شما باید به ۴۰ سؤال در طول ۴ ضبطی که فقط یک بار اجرا می‌شود پاسخ دهید. سؤالات معمولی عبارت‌اند از تکمیل جمله، تکمیل خلاصه، تکمیل فرم و چندگزینه‌ای. گم شدن در حین مکالمه تعجب‌آور نیست، اما باید سریع در این مهارت‌ها بهبود پیدا کنید. همچنین هدف بخش خواندن، آزمایش طیف گسترده‌ای از مهارت‌های خواندن است. خواندن برای پیدا کردن ایده‌های اصلی، خواندن برای دقت بر جزئیات، درک استدلال منطقی و شناخت نظرات، نگرش‌ها و هدف نویسندگان. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمرین‌هایی که انجام می‌دهید شامل طیف گسترده‌ای از سؤالات باشد تا به هر یک از آن‌ها عادت کنید.

زمان‌بندی در بخش خواندن ضروری است و شما به سادگی وقت نخواهید داشت چندین بار متون را مرور کنید. استراتژی‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از این وضعیت اجتناب کنید. به عنوان مثال، چگونه متن را مرور کنید و روی چه نوع اطلاعاتی باید تمرکز کنید.

قسمت نوشتن شاید همان چیزی است که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که به دو بخش task۱ و task۲ تقسیم می‌شود که هر دو نوشته در دو بخش باید به سبک رسمی نوشته شوند. بنابراین شما باید برای هر دو بخش قسمت نوشتاری آماده باشید.

شما باید از زبان مناسب برای تکمیل سؤالات Task ۱ استفاده کنید و مطمئن شوید تمرین شما شامل انواع مختلف نمودارها (نمودارهای خطی، نمودارهای میله‌ای، نمودارهای دایره‌ای، جداول، منابع داده‌های متعدد، فرآیندها، نمودارها) است تا اطمینان حاصل شود که در آزمون آماده هستید. برای آمادگی بخش Task ۲، خود را با ساختار یک مقاله، نحوه توسعه آن، نحوه نوشتن مقدمه و نتیجه‌گیری آشنا کنید. شما باید بتوانید ایده‌های خود را با استفاده از انگلیسی مناسب به هم متصل کنید. علاوه بر این، نوشتن در مورد موضوعات رایج در آیلتس را تمرین کنید تا با آن‌ها آشنا شوید.

 درقسمت صحبت کردن با ممتحن باید به صورت روان و با انسجام صحبت کنید.

توجه داشته باشید که این تست کمتر از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و به سه قسمت تقسیم می‌شود. ۵ دقیقه اول برای مقدمه و مباحث عمومی بین آزمون دهنده و ممتحن در نظر گرفته شده است. بخش دوم توانایی آزمون گیرنده را برای صحبت در مورد موضوعی تصادفی که در کارت وظیفه داده شده است ارزیابی می کند. قسمت آخر صرفاً به قسمت دوم پیچیدگی می‌بخشد. در این مرحله ممتحن به تلفظ، منبع واژگانی و روان بودن نیز توجه خواهد داشت.

بهترین منابع آموزشی برای شرکت در آزمون آیلتس

یکی از چالش‌های اساسی زبان آموزان انتخاب منبع درست آموزشی از بین تمامی منابع موجود در بازار است و جهت آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس لازم است که از منابع مختلفی استفاده کنید. در ادامه لیستی از بروزترین کتاب‌های پیشنهادی آیلتس را به شما معرفی کرده‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

۱.CAMBRIDGE IELTS

معتبرترین، بهترین و کاربردی‌ترین کتاب برای آزمون آیلتس مجموعه کتاب‌های «کمبریج» هستند که بهتر است هر داوطلب آزمون آیلتس قبل از برگزاری امتحان به بررسی آن پرداخته باشد. این کتاب‌های تمرین و آموزش مهارت شامل ۱۶ جلد کتاب می‌باشد که بیشتر نیاز شما را در بهره‌گیری مهارت‌های آیلتس برطرف می‌کند.این مجموعه کتاب که غالبا در آزمون آیلتس استفاده می شود به سه سطح تقسیم می شود که سطح یک مناسب افرادی است که می‌خواهند به نمره متوسط بین   ۴تا ۵ دست پیدا کنند سطح ۲ مخصوص کسانیست که می‌خواهند نمره بالاتری بین ۵/۵ تا ۵/۶ داشته باشند و سطح ۳ به شما کمک می‌کند تا به نمره ۷ یا بالاتر از آن دست یابید.

آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس | آشنایی با آزمون IELTS

 همچنین برای رسیدن به نمره بالا، در هر یک از سطح‌ها در کنار آزمون های اصلی کتاب، مجموعه‌ای از نکات دستور زبان، درک مطلب و همچنین واژگان قرار داده شده است.

۲.THE SPEAKING TEST OF IELTS

کتاب «خشایارحکیمی» در سال های اخیر یکی از بروزترین و بهترین مراجع در بالابردن مهارت صحبت کردن داوطلبان بوده است و با بهره گیری از مثال های مختلف یادگیری این مهارت را ساده کرده است.

آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس | آشنایی با آزمون IELTS

۳.THE OFFICIAL CAMBRIDGE GUIDE TO IELTS

کتاب بعدی که معرفی می‌کنیم مخصوص افرادی است که می‌خواهند در ازمون ایلتس نمره عالی کسب کنند.پیشنهاد می‌کنیم بعد از اینکه سطح عمومی زبان خود را بالا بردید، با استفاده از این کتاب آزمون اصلی را برای خود شبیه سازی کنید و با تحلیل پاسخ های خود نقاط ضعف و قوت خود را در یابید و در نتیجه با کارکردن روی نقاط ضعف خود به نمره عالی در آزمون دست یابید.

آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس | آشنایی با آزمون IELTS

۴.ROAD TO IELTS

علاوه بر کتاب‌هایی که تا کنون معرفی شد می‌توانیم به منبع دیگری اشاره کنیم که در آن مقالات، فیلم‌های آموزشی و بسیاری از تمرینات مربوط به شرکت در آزمون آیلتس بیان شده است که از آن به عنوان آزمون آزمایشی برای آمادگی در آزمون آیلتس اصلی می‌توانید استفاده کنید.

آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس | آشنایی با آزمون IELTS

 حال فرادرس به شما امکان می‌دهد در هر زمان و مکانی که دوست دارید به صورت آنلاین بلافاصله شروع به یادگرفتن مهارت‌های لازم برای شرکت در آزمون آیلتس کنید. همچنین با بهره گرفتن از اساتید مجرب فرادرس می‌توانید نمره خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید و به موفقیت چشمگیری برسید.

•  آموزش ارتقای مهارت writing  و  Reading— کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید