در بخشی از این بیانیه آمده است: مسائل سیاسی دشوار زیادی کماکان باقی مانده است اما تمام طرف‌های مذاکره‌کننده عزم خود را برای تلاش در جهت عمل به وظیفه مشترک خود، یعنی بازگرداندن برجام به چارچوب مورد توافق اولیه نشان داده‌اند.

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه درباره مذاکرات احیای برجام

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در ارتباط با مذاکرات ایران و ١+٤ در وین برای احیای توافق هسته ای بیانیه ای منتشر و در آن تاکید کرد، مسکو انتظار دارد که دور هشتم گفت وگوها درخصوص بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بتواند به حصول یک توافق سریع و مورد قبول طرفین منجر شود، چراکه تمام طرف های مذاکره کننده آمادگی لازم برای به کارگیری تمام تلاش خود را نشان داده اند. وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه خود آورده است که در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ماه) کمیسیون مشترک برجام به دور هفتم مذاکرات وین برای احیای اجرای کامل "توافق هسته‌ای" پایان دادند.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه "تاکنون پیشرفت های مهمی در رایزنی ها مشاهده شده" آمده است: این فهم مشترک در میان مذاکره کنندگان وجود دارد که رایزنی ها در آینده نزدیک از سرگرفته شود. تمامی طرف ها آمادگی خود را برای به کارگیری تمام تلاششان به منظور رسیدن به یک توافق مورد قبول طرف ها در مدت زمانی کوتاه، در جریان دور آتی مذاکرات به ابراز کرده اند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در این بیانیه افزود: مسائل سیاسی دشوار زیادی کماکان باقی مانده است اما تمام طرف‌های مذاکره‌کننده عزم خود را برای تلاش در جهت عمل به وظیفه مشترک خود، یعنی بازگرداندن برجام به چارچوب مورد توافق اولیه نشان داده اند.

به گزارش ایسنا، دور هفتم مذاکرات ایران و ١+٤ در وین به منظور احیای برجام و رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران روز جمعه پس از چندین روز رایزنی بی وقفه و دشوار به پایان رسید.

علی باقری رییس هیات مذاکره‌کننده ایران پس از پایان این دور از رایزنی ها در وین اظهار داشت: در هفته گذشته و طی مذاکرات در موضوع لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به دو سند دست پیدا کردیم که این دو سند جدید بر اساس مواضع ایران و مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

باقری درباره این که چرا الان مذاکرات متوقف شد؟ تصریح کرد: در این مدت گفت‌وگو برای این بود که مبنای مذاکرات مورد وفاق دو طرف قرار گیرد. دیروز به این مبنا دست پیدا کردیم و در نتیجه قرار شد که تیم ها یک وقفه ای در مذاکرات بدهند و بعد برگردیم و روی متونی که مورد توافق هر دو طرف است، مذاکرات را شروع کنند.

وی همچنین درباره زمان برگزاری نشست بعدی گفت: در چند روز آینده گفت‌وگوها شروع می شود و قرار شد هماهنگ کننده مذاکرات زمانی را تعیین کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید