رئیس مرکز فرماندهی و کنترل طلاعات پلیس راهور ناجا تاکید کرد: رانندگان در شرایط بارانی باید سرعت خود را کاهش دهند، زیرا آن‌ها امانتدار جان و اموال مسافران هستند، همچنین باید نکات ایمنی در این شرایط به خوبی رعایت شود.

حادثه برای اتوبوس مسافربری تهران به سمت تبریز / ۲ نفر فوت شدند

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی پلیس راهور ناجا، ۲ نفر از مسافران یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از --در حال حرکت بود، به دلیل لغزندگی جاده، بی‌احتیاطی راننده و تخطی از سرعت مجاز فوت کردند.

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل اطلاعات پلیس راهور ناجا، اظهار کرد: در محور بستان‌آباد یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از تهران به سمت تبریز در حال سفر بود به دلیل بی‌احتیاطی راننده و تخطی از سرعت مجاز باعث وقوع حادثه شد و دو نفر از مسافران فوت کردند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مسدودی در محورهای کشور نداریم، گفت: هیچ محدودیتی نیز در طول مسافت‌های محورهای مواصلاتی نخواهیم داشت، چرا که همکاران ما در مسیرها حضور دارند.

شیرانی با بیان اینکه داشتن مهارت‌ها در فصل زمستان و انجام مسافرت توسط رانندگان بسیار امر ضروری است، تصریح کرد: هم وطنان قبل از انجام هرگونه مسافرتی به اطلاعیه‌های سایت راهور ۱۲۰ توجه کنند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل طلاعات پلیس راهور ناجا تاکید کرد: رانندگان در شرایط بارانی باید سرعت خود را کاهش دهند، زیرا آن‌ها امانتدار جان و اموال مسافران هستند، همچنین باید نکات ایمنی در این شرایط به خوبی رعایت شود.

شیرانی ادامه داد: با توجه به اعلام وضع نارنجی اداره هواشناسی که از روز سه‌شنبه و چهارشنبه به دست پلیس راهور رسید و بارش برف و باران، وزش باد شدید در ارتفاعات و سایر پدیده‌های جوی را به نیروهای امدادی اعلام کردند، بر این اساس شرایط متفاوت برای سفرهای بین شهری درست شده است.

وی با اشاره به اینکه در این و ضعیت هماهنگی لازم میان تیم‌های امدادی و خدماتی مانند اورژانس، راهداری و هلال احمر برقرار شده است، اظهار کرد: تمامی گروه‌های پلیس راه در استان‌هایی که شرایط جوی خاص از روز جمعه تا سه‌شنبه دارند، بصورات آماده‌باش قرار گرفتند، وضعیت جاده‌ها بصورت مستمر از طریق پایش دوربین‌های جاده‌ای و اعلام به تیم‌های گشتی در محورها در حال انجام است. از روز گذشته بارش‌ها شروع شده و خوشبختانه تا الان مشکلی گزارش نشده است.

شیرانی تاکید کرد: در این شرایط داشتن زنجیر چرغ بسیار ضروری است، برای مثال در آزاد راه تهران-شمال، بارندگی بصورت مختصر است، اما در حدود ۱۰ کیلومتر جلوتر در محدوده سنگان بارش سنگین و کولاک را شاهد هستیم. اطمینان از سیستم گرمایشی خودرو، برف پاکن و پر بودن باک سوخت خیلی مهم است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید