یک منبع ارشد با آگاهی مستقیم از برنامه و بدون اینکه اجازه صحبت علنی را داشته باشند، گفت هفته‌هاست که "برنامه‌های احتمالی" درخصوص بازگشت دیپلماتیک به افغانستان وجود داشته است.

تصمیم کانادا برای از سرگیری "روابط کنسولی" در افغانستان

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روزنامه گلوبال تایمز نوشت: مقامات دولتی کانادا به احتمال "اعزام یک تیم دیپلماتیک" به کابل، پایتخت افغانستان با امید به راه اندازی مجدد برخی خدمات کنسولی، تقریبا پنج ماه پس از روی کار آمدن طالبان، چشم دوخته‌اند.

سه منبع با آگاهی مستقیم از مذاکرات به گلوبال نیوز گفتند که تیم دیپلماتیک کانادا توسط اعضای "گروه مشترک ضربت ۲" که واحد مبارزه با "تروریسم" و "نجات گروگان" این کشور است، محافظت خواهد شد.

این تیم در روز "خروج آشفته" کارکنان دیپلماتیک در ماه اوت هنگامی که کانادا و متحدان سفارت‌هایشان را ترک کردند، در خاک افغانستان حضور داشت.

این اقدام (خروج کارکنان) در میان پیشروی "برق‌آسای" طالبان در سراسر افغانستان و با خروج نهایی نیروهای آمریکایی صورت گرفت.

این منابع که اجازه صحبت علنی درخصوص این مذاکرات را ندارند، به گلوبال نیوز گفتند که تعدادی از کشورها "رویکردی مشابه" را برای تلاش جهت تاسیس مجدد خدمات کنسولی در کابل دارند.

یک منبع ارشد با آگاهی مستقیم از برنامه و بدون اینکه اجازه صحبت علنی را داشته باشند، گفت هفته‌هاست که "برنامه‌های احتمالی" درخصوص بازگشت دیپلماتیک به افغانستان وجود داشته است.

این منبع اظهار کرد: برنامه‌های احتمالی برای قرار دادن و حفاظت از عناصر "روابط جهانی کانادا" (GAC) هفته‌ها پیش با پیش‌بینی اینکه "دولت کانادا" (GoC) در نهایت ممکن است تصمیم بگیرد؛ ایجاد و گسترش یافت.

یکی از منابع هدف این سفر را به‌عنوان "شکستن یخ روابط" برای از سرگیری خدمات کنسولی آینده در این کشور توصیف کرد.

در حال حاضر هیچ تصمیم رسمی گرفته نشده است، اما کسانی که از برنامه ریزی مطلع هستند می‌گویند که هیات کانادایی احتمالا از کارکنان سفارت در دوحه قطر تشکیل خواهد شد.

انتظار می‌رود که نشست‌های سطح بالا در این خصوص از روزهای آینده در اتاوا آغاز شود.

یک منبع گفت که "فشار" برای برنامه ریزی این سفر از سوی دفتر وزیر نیست، بلکه از سوی بوروکرات‌ها و دیپلمات‌های کانادایی است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با اتهاماتی درخصوص "عدم آمادگی" برای خروج سربازان از افغانستان و خالی کردن پشت افغان‌هایی که جان خود را برای حمایت از "ماموریت نظامی کانادایی" در پی سرنگونی طالبان در جریان حوادث ۱۱ سپتامبر به‌خطر انداختند، مواجه شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید