چین برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ سیاست‌های بسیار سختگیرانه‌ای اعمال کرده است. اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه‌های شدید کرونایی از جمله این اقدامات است.

چین در ۱۱ ماه گذشته مرگ ناشی از کرونا نداشته است

به گزارش سلام نو، خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان نوشت: مقامات چین از عدم مرگ ناشی از کرونا در این کشور در ۱۱ماه گذشته خبر دادند.

این گزارش می افزاید در یازده ماه گذشته حتی یک مرگ ناشی از کرونا در چین ثبت نشده است، اما ظهور اومیکرون تهدیدی جدی برای آینده چین است.

چین برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ سیاست‌های بسیار سختگیرانه‌ای اعمال کرده است. اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه‌های شدید کرونایی از جمله این اقدامات است.

میلیون‌ها چینی به علت این محدودیتها، امکان جابجایی در شهرها را نداشته اند و یا فقط مجبور بودند در محله‌های خود تردد کنند. در شهرهایی با جمعیت ده میلیون نفر در چین، از خروج مردم از شهرها جلوگیری شده است. تست گیری گسترده کرونا برای میلیون‌ها چینی یکی دیگر از اقداماتی است که دولت چین برای کنترل اوضاع انجام داده است. راهبرد چین، ​به صفر رساندن موارد ابتلا به کووید-۱۹ بوده است.

تعطیلی فعالیت قطارهای سریع السیر در برخی از مناطق چین ازجمله دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این زمینه است. فواید این راهبرد چین درمقابله با کووید ۱۹ کاملاً عیان است. موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین درمقایسه با بسیاری از کشورها ازجمله آمریکا بسیار ناچیز است.

تاکنون چهل و نه میلیون مورد از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آمریکا ثبت شده است. این رقم در هند سی و چهار میلیون و در برزیل بیست و دو میلیون بوده است. این درحالی است که شمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ که در چین ثبت شده اند یکصد و دوازده هزار نفر بوده است.

این آمار را دانشگاه جانز هاپکینز منتشر کرده است. از ماه ژانویه تاکنون، هیچ مورد مرگ مرتبط با کووید ۱۹ در چین ثبت نشده است. اما باتوجه به ظهور گونه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون که در حال تاخت و تاز است و با عنایت به نزدیک شدن زمان برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی در پکن، مشخص نیست راهبرد کرونایی صفر در چین به کجا خواهد انجامید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید