کابینت کلاسیک یا چوبی از دیرباز جایگاه خاصی در میان علاقمندان به این سبک داشته است. این نوع کابینت به دلیل طراحی طبیعی و استفاده از چوب‌بری‌های ظریف و چشم‌نواز جان تازه‌ای به فضای آشپزخانه می‌دهد.

دلایل محبوبیت کابینت ام دی اف

کابینت ام‌دی‌اف این روزها جزو پرطرفدارترین مدل‌هاست. هر روزه با پیشرفت ابزارهای ساخت و همچنان بهینه‌تر شدن مواد اولیه، کاربرد چوب ام‌دی‌اف در ساخت کابینت هم افزایش پیدا می‌کند. از این رو میزان محبوبیت این نوع کابینت در میان افراد بیشتر و بیشتر می‌شود. از جمله دلایل محبوبیت کابینت ام‌دی‌اف در بازار مصرف ویژگی‌های ماده خام مصرفی آن و همچنین طراحی و هزینه است.

طراحان حرفه‌ای کابینت از این محبوبیت به خوبی آگاه هستند و تلاش می‌کنند در راستای ذائقه مشتری گام بردارند. آنها با به‌روز کردن ابزارهای ساخت و طراحی و همچنین به کار بردن طرح‌های خلاقانه سعی در جلب رضایت مشتریان سخت پسند هستند. شرکت آکس چوب به عنوان یکی از فعالان عرصه کابینت سازی با بهره‌گیری از تیم طراحی حرفه‌ای و آخرین ابزار و ماشین‌آلات آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است.

کابینت ام دی اف به جای کابینت چوبی

کابینت کلاسیک یا چوبی از دیرباز جایگاه خاصی در میان علاقمندان به این سبک داشته است. این نوع کابینت به دلیل طراحی طبیعی و استفاده از چوب‌بری‌های ظریف و چشم‌نواز جان تازه‌ای به فضای آشپزخانه می‌دهد. با وجود پیشرفت‌های زیادی که در عرصه ساخت کابینت رخ داده، همچنان طرح کلاسیک طرفداران خاص خودش را دارد. با ظهور مواد اولیه پیشرفته و مدرنی مثل ام‌دی‌اف، رفته رفته کاربرد چوب در ساخت کابینت کمرنگ‌ شده است.

کابینت‌ آشپزخانه کلاسیک یا چوبی در کنار تمام زیبایی‌ها و مزیت‌هایی که دارند، از معایب بزرگی هم برخوردار هستند. هزینه بالای ساخت و طراحی کابینت کلاسیک از جمله دلایل کمرنگ‌تر شدن این مدل است. سایر عواملی که باعث جایگزین شدن کابینت‌های ام‌دی‌اف به جای کابینت‌های چوبی یا کلاسیک شه‌اند، عبارتند از:

  • فرسودگی و پوسیدگی سریع چوب
  • زمان طولانی برای طراحی و ساخت
  • آسیب زدن به محیط زیست به دلیل قطع درختان

تمامی این موارد مزیت بر علت می‌شوند تا کابینت ام‌دی‌اف جای خود را در صنعت کابینت‌سازی بازتر کند. البته طراحان همچنان به فکر علاقمندان به سبک کلاسیک هستند و ردپایی از آن را در طرح ام‌دی‌اف باقی می‌گذارند.

کابینت ام دی اف به جای کابینت چوبی

محبوبیت کابینت ام دی اف برای علاقمندان به طراحی های کلاسیک

با توجه به محدودیت‌ها و معایب مربوط به کابینت‌های نوع کلاسیک یا چوبی، طرفداران این طرح‌ها به طرح‌های دیگر رو آورده‌اند. از بین تمام انواع کابینت‌های موجود، محبوبیت کابینت ام‌دی‌اف برای علاقمندان به طراحی‌های کلاسیک بیشتر از همه است. شباهت ظاهری تقریبا زیاد ام‌دی‌اف به چوب یکی از دلایل این محبوبیت بالاست. به‌خصوص اینکه طراحان از روکش چوب طبیعی هم به عنوان نمای ظاهری ام‌دی‌اف برای افزایش این شباهت استفاده می‌کنند. خوشبختانه تنوع طرح‌های طبیعی و زیبا برای روکش چوب آنقدر بالاست که خلاء حضور چوب و انرژی آن را در آشپزخانه پر می‌کند. البته این مسئله را هم نباید نادیده گرفت که ام‌ی‌اف اساسا دارای ماد خام اولیه با درصدی از چوب طبیعی است. منتهی خیلی از ایرادهایی که در چوب طبیعی وجود دارد را نمی‌توانید در ام‌دی‌اف پیدا کنید. همین مسئله هم جزو اصلی‌ترین مزایای کاربرد ام‌دی‌اف در ساخت کابینت به جای چوب است.

محبوبیت کابینت ام دی اف برای علاقمندان به طراحی های کلاسیک

مزایای کابینت ام دی اف به عنوان دلایل محبوبیت آن

کابینت ام‌دی‌اف در مقایسه با کابینت کلاسیک یا چوبی دارای مزایای بسیار زیادی است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع کابینت هم همین مزایا هستند. درست است که طرح‌های کلاسیک علاقمندان زیادی دارد ولی این افراد حاضر نیستند صرفا به دلیل علاقه، معایب آن را نادیده بگیرند. به‌خصوص اینککه طرح‌های مشابه دیگری مثل ام‌دی‌اف فاقد این معایب هستند.

کابینت ام‌دی‌اف در کنار زیبایی ظاهری و شباهت آن به کابینت‌های چوبی دارای ویژگی‌های دیگری از جمله کیفیت بالا و انعطاف‌پذیری در طراحی‌ است. متریال‌ها و مواد خام مدرنی که در ساخت انواع کابینت‌های ام‌دی‌اف استفاده می‌شود مثل ممبران، هایگلاس، پی‌وی‌سی و غیره کیفیت و قابلیت برش‌کاری بالایی دارند. از جمله مزایای کابینت ام‌دی‌اف که باعث محبوبیت آن در میان عموم افراد شده است، عبارتند از:

  • تنوع رنگ و مدل
  • دوام بالای کابینت در برابر رطوبت و پوسیدگی
  • نمایی زیبا و مدرن
  • هزینه ساخت مناسب
  • قابلیت برشکاری بالا

یکی از دیگر از مزیت‌های کابینت ام‌دی‌اف در مقایسه با چوب این است که سطح ام‌دی‌اف فاقد گره است. معمولا چوب طبیعی دارای نقص‌های سطحی مثل گره است که باعث ایجاد اشکال در طراحی و ساخت می‌شود. اما ام‌دی‌اف فاقد چنین ایرادی است.

تنوع طرح، رنگ و مدل

تنوع رنگ و مدل در کابینت ام‌دی‌اف بسیار بالاست. این مورد یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت کابینت ام‌دی‌اف است. این قابلیت دست مشتری و همچنین طراح را در انتخاب باز می‌گذارد. از طرفی، این تنوع باعث می‌شود که ایجاد تناسب در طراحی کابینت با طراحی داخلی آشپزخانه یا فضای خانه هم راحت‌تر شود.

تنوع طرح، رنگ و مدل

دوام بالای کابینت

با اینکه بخش اعظم مواد خام در ساخت ام‌دی‌اف از چوب طبیعی است ولی به دلیل مکانیسم ساخت این متریال، دوام آن در برابر شرایط محیطی بسیار بالاست. ام‌دی‌اف معمولا مقاومت بیشتری نسبت به چوب در برابر گرما، رطوبت، پوسیدگی و خط و خش دارد. از طرفی لایه نازکی به نام وینیل که روی سطح ام‌دی‌اف کشیده می‌شود و باعث صیقلی شدن آن می‌شود، علاوه بر تاثیری مثبت در دوام ام‌دی‌اف، کار تمیز کردن آن را هم راحت‌تر می‌کند. مقاومت بالای ام‌دی‌اف در برابر تحمل وزن سنگین کمک زیادی به ماندگاری آن می‌کند. البته نگهداری درست و مراقبت منظم و رفع به موقع خرابی‌ها هم در تضمین دوام و ماندگاری کابینت هم تاثیرگذار است.

نمایی زیبا و مدرن

کابینت ام‌دی‌اف در کنار تمام مزایای فنی وکیفی، دارای زیبایی ظاهری چشمگیری هم هست. انسان‌های مدرن امروزی به دنبال نمایی زیبا و مدرن در کنار هم هستند. خوشبختانه قابلیت و ظرفیت ام‌دی‌اف و ابزارهای و ماشین‌آلات مدرن برش‌کاری و منبت این نیاز مشتریان را برآورده می‌کنند. از این رو، کابینت نه تنها وسیله‌ای کاربردی برای نظم دادن به وسایل آشپزخانه بلکه چیدمانی زیبا برای بهتر کردن طراحی داخلی آشپزخانه یا خانه است. 

هزینه ساخت مناسب

از جمله مزیت‌های مهم دیگر کابینت ام‌دی‌اف هزینه ساخت مناسب آن است. این مزیت باعث می‌شود تا تمام افراد جامعه و از هر قشری بتوانند فضای آشپزخانه خود را با کابینت‌های مناسب طراحی کنند. البته هزینه طراحی یا ساخت کابینت ام‌دی‌اف به عوامل زیادی از جمله انتخاب متریال، سبک طراحی، مدل و همچنین ابعاد و اندازه بستگی دارد. از این رو، هزینه ساخت کابینت ممکن است در شرایط مختلف متغیر باشد. با این حال، بیشتر افراد از عهده پرداخت حداقل هزینه لازم برای برخورداری از کابینت ام‌دی‌اف برمی‌آیند.

شرکت آکس چوب با در اختیار داشتن طراحان حرفه‌ای و همچنین ابزارآلات پیشرفته و مدرن برای ساخت و طراحی کابینت، نیاز مشتری به تمامی این مزایا را برآورده می‌کند. کافیست سری به فروشگاه اینترنتی و سایت این شرکت بزنید تا با محصولات و خدمات این شرکت بیشتر آشنا شوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید