کانادا و انگلستان دو مقصد مداوم برای تحصیل دانشجویان سراسر دنیا می باشد. هر کدام از این کشورها دارای سنت طولانی در ارائه آموزش عالی هستند.

مقایسه تحصیل در انگلستان و کانادا | کدام راحت است؟

مقایسه تحصیل در کانادا و انگلستان

کشور انگلستان دارای معتبر ترین دانشگاه های جهان است. این کشور قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است دانشگاه های همچون آکسفورد، کمبریج، کالج لندن جزء ۱۰ دانشگاه برتر جهان می باشد. در کشور کانادا نیز دانشگاه های برتری همچون دانشگاه تورنتو و مک گیل قرار دارند. به طور کلی نظام آموزشی در این دو کشور مورد تایید جهانی است. این دو کشور هر دو دارای یک پیوستگی تاریخی می باشند، به طوری که ملکه هر دو کشور ملکه الیزابت می باشد. با وجود تمامی تشابهات، در این دو کشور تفاوت های بسیاری وجود دارد که در ادامه توضیحات بیشتری ارائه داده خواهد شد.

موقعیت جغرافیایی انگلیس و کانادا

کشور کانادا اکثر قسمت شمالی قاره ی آمریکار را از آن خود نموده است. این کشور از سمت شرق به اقیانوس اطلس شمالی، از غرب به اقیانوس آرام شمالی و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی محدود می گردد. کانادا از غرب با آلاسکا و از جنوب با ۱۲ ایالات آمریکا همسایه می باشد. با توجه به وسعت کانادا آب و هوا در مناطق مختلف با هم متفاوت می باشد. اما به طور کلی هوای این کشور با توجه به نزدیکی به قطب شمال سرد است. در قسمت های شمالی دمای هوای به منفی صفر درجه هم خواهد رسید اما جنوب این کشور با دمای هوای میانگین ۲۰ درجه مورد استقبال ساکنان کانادا است. کشور انگلستان متشکل از ۴ کشور اسکاتلند، ولز، انگلیس و ایرلند شمالی است و در غرب قاره اروپا قرار دارد. دور تا دور کشور انگلستان را آب فرا گرفته است. کشور انگلستان عموماً دارای آب و هوای ابری و بارانی است.

 شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل در کشور کانادا از مهدکودک‌ها تا فوق دکترا امکان پذیر است. افراد زیر ۱۸ سال می توانند در مدارس این کشور تحصیل نمایند. مدارس کانادا به صورت خصوصی و دولتی و شبانه روزی می باشد. دانش آموزان بین المللی عمدتاً در مدارس شبانه روزی تحصیل می نمایند. تحصیل در مدارس کشور کانادا برای دانش آموزان بین المللی حدود ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار در سال هزینه خواهد داشت. دانشجویان می توانند در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های کانادا و کالج های این کشور تحصیل نمایند. برای تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا نداشتن گپ تحصیلی بیش از ۴ الی ۵ سال ضروری است. در برخی رشته‌ها افراد نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارند و در برخی دیگر بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می شوند. برای مقطع لیسانس افراد تا ۲۳ سال می توانند در دانشگاه‌های این کشور تحصیل نمایند و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس افراد باید تا ۳۲ سال باشند تا بتوانند در این کشور تحصیل نمایند. برای مقطع دکترا نیاز به رعایت شرایط سنی نمی باشد. تحصیل در این کشور به دو زبان انگلیسی یا فرانسه انجام می پذیرد که باید متناسب با زبان تحصیلی مدرک مناسب ارائه گردد. عموماً برای تحصیل به زبان انگلیسی مدرک زبان آیتلس ۶ الی ۶.۵ و برای تحصیل به زبان فرانس ه مدرک زبان B۲ فرانسوی مورد نیاز است.

https://malekpourmie.net/%D۹%۸۷%D۸%B۲%DB%۸C%D۹%۸۶%D۹%۸۷-%D۸%B۲%D۹%۸۶%D۸%AF%DA%AF%DB%۸C-%D۹%۸۸-%D۸%AA%D۸%AD%D۸%B۵%DB%۸C%D۹%۸۴-%D۸%AF%D۸%B۱-%DA%A۹%D۸%A۷%D۹%۸۶%D۸%A۷%D۸%AF%D۸%A۷/

مقایسه تحصیل در انگلستان و کانادا | کدام راحت است؟

شرایط تحصیل در انگلستان

 تحصیل افراد در کشور انگلستان در مقاطع مختلف امکان پذیر است. افرادی که خواستار مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل هستند، می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور مهاجرت نمایند. نحوه اخذ پذیرش در دانشگاه های انگلستان با توجه به مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. عموماً پذیرش در مقطع لیسانس از طریق برنامه UCAS می باشد. دانشگاه ها عمدتاً فقط به در خواست هایی که در این برنامه داده شده است، پاسخ می گویند. برای تحصیل در برخی رشته ها و دانشگاه ها افراد نیاز به شرکت در آزمون ورودی وقبولی در آن دارند. شرکت در آزمون هایی مانند UCAT یا BMAT برای رشته پزشکی و آزمون LNAT برای رشته حقوق الزامی است. تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است برای تحصیل در دانشگاه ها ارائه مدرک زبان ضروری است. اما برای تحصیل در مدارس آشنایی نسبی به زبان کفایت می نماید.

مقایسه تحصیل در انگلستان و کانادا | کدام راحت است؟

مقایسه شهریه دانشگاه های انگلستان و کانادا

هر دو کشور انگلستان و کانادا انگلیسی زبان هستند. به همین دلیل تحصیل در این دو کشور به زبان انگلیسی به راحتی میسر است. عموماً هزینه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان نسبت به سایر کشورها بیشتر است اما هزینه تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان کمتر است. هزینه های تحصیل در انگلستان به طور کلی یکی از بالاترین هزینه ها برای تحصیل در جهان را دارد. شهریه دانشگاه ها در این کشور با توجه به دانشگاه و مقطع و رشته متفاوت است اما عموماً هزینه ها بین ۱۸۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا خواهد بود و هزینه تحصیل برای تحصیل در کانادا عموماً بین ۱۶۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار کانادا می رسد.

مقایسه هزینه زندگی دانشجویی در انگستان و کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به این دو کشور و انتخاب بین این دو یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین موارد هزینه زندگی دانشجویی می باشد. چرا که دانشجو در ابتدا درآمدی ندارد علاوه بر این هزینه کتاب و شهریه دانشگاه هم جزء هزینه های وی خواهد بود و نباید هزینه های زندگی او طوری باشد که برای وی دغدغه گردد و از کیفیت آموزش وی کاسته شود. هزینه زندگی دانشجویی در هر دوی این کشورها با توجه به شهر می تواند متفاوت باشد. در انگلستان هزینه زندگی در لندن و شهرهای بزرگ بیشتر خواهد بود و در کانادا هزینه زندگی در شهرهای تورنتو و ونکوور نسبت به سایر شهرهای کانادا بیشتر است. هزینه زندگی دانشجویی بدون در نظر داشتن هزینه مسکن حدود ۱۰۱۵ پوند در ماه در کشور انگلستان خواهد بود که هزینه مسکن برای شخص می تواند ۷۵۸ پوند برای یک آپارتمان یک خوابه باشد. هزینه زندگی دانشجویی در کشور کانادا بدون در نظر داشتن اجاره مسکن حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه خواهد بود که هزینه یک آپارتمان یک خوابه از ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار با توجه به شهر محل اقامت می تواند متفاوت باشد. البته دانشجویان در هر دوی این کشور ها برای اقامت خود می توانند از خوابگاه ها استفاده نمایند یا از آپارتمان های اشتراکی که در این صورت هزینه اقامتشان به صورت قابل توجهی کمتر خواهد شد.

مقایسه تحصیل در انگلستان و کانادا | کدام راحت است؟

قوانین اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل

برای اخذ اقامت کانادا، دانشجویانی که در کانادا تحصیل نموده اند در صورت اینکه تحصیلشان منتهی به دریافت مدرک گردیده باشد و بیش از ۸ ماه باشد، می توانند به مدت تحصیل خود در کشور کانادا حضور داشته باشند و به جستجوی کار بپردازند. البته تحصیل بیش از ۲ سال نهایتاً تا ۳ سال حق اقامت بعد از تحصیل به فرد می دهد. افرادی که در این کشور شغل پیدا نمایند و در صورت اینکه بتوانند ۲ سال از ۵ سال اقامت در این کشور بیمه و مالیات پرداخت نمایند می توانند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

قوانین مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

برای مهاجرت به انگلستان، افراد پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه باید ویزای تحصیلی انگلستان را اخذ نمایند این نوع ویزا از نوع TIR ۴ می باشد. برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه مدرک زبان ضروری است. افراد می تواند با داشتن نامه ی پذیرش در صورت تایید ویزای انگلستان را دریافت نمایند و از این طریق به کشور انگلستان مهاجرت نمایند. افراد پس از تحصیل می توانند تا ۱ سال در انگلیس اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند و در صورت یافتن شغل و پرداخت بیمه و مالیات تا ۵ سال اقامت کاری داشته باشند. افراد می توانند پس از آن اقامت خود را تمدید نموده و پس از ۱۰ سال اقامت انگلستان را بدست آورند.

مقایسه تحصیل در انگلستان و کانادا | کدام راحت است؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید