شیشه و آینه از عناصر مهم و پرکاربرد در تمام محیط های ساختمانی بوده ک امروزه بسیار مورد توجه تمامی افراد قرار گرفته و دیگر کمتر جایی دیده می شود که در آن از شیشه و به خصوص آینه استفاده نشده باشد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع شیشه کدام است؟

همانطور که می دانید شیشه ها در انواع طرح و سبک های مختلف و همینطور با کیفیت ها متفاوت تولید می شوند که هر یک را می توان در فضاهای مختلفی استفاده کنید. قطعا تنوع در شیشه ها و کیفیت هر یک موجب شده تا هرکدام نیز قیمت های متفاوتی داشته باشند.

اما سوالی که برای بسیار از افراد وجود دارد این است که عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع شیشه کدام است؟ کارشناسان ما در مجموعه لیا صنعت با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع شیشه بیشتر آشنا کنند. با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع شیشه کدام است؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع شیشه

عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع شیشه

موارد بسیاری وجود دارد که هر یک موجب شده تا در قیمت انواع شیشه تاثیرگذار بوده و به نسبت هر یک هزینه ساخت و تولید شیشه ها نیز کمتر و یا بیشتر شود.

برای مثال یکی از انواع شیشه ها، شیشه دوجداره می باشد. شیشه دوجداره به شیشه هایی گفته می شود که از به هم چسباندن یک یا چند لایه شیشه به صورت موازی که توسط اسپیسر یا میله جداکننده از جنس آلومینیوم دارد، ساخته شده است. درون شیشه دوجداره را با مواد رطوبت گیر پر میکنند و مابین شیشه گاز آرگون تزریق می شود.

با استفاده از چسب های پایه سیلیکاتی نیز شیشه را به یکیدیگر می چسبانند که این کار باعث شده تا بخار یا رطوبت به داخل شیشه وارد نشود.

معمولا اسپیسر ها از ۶ الی ۱۶ میلیمتر قطر دارند و می توان از ۲ لایه ۴ میلیمتر با اسپیسر ۶ الی شیشه ای با ساختار ۲ جداره لمینیت تولید گردند.

مهمترین عاملی که انتخاب شیشه های دو جداره را الزامی کرده است عایق بودن صدا و عبور حداقل گرد و غبار به درون منازل می باشد. از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه دوجداره و دیگر شیشه ها می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

لایه های تشکیل دهنده شیشه

همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، شیشه دوجداره از چند لایه تشکیل شده که هر کدام از متریال های مختلفی هستند که تمامی این موارد در قیمت شیشه دوجداره تاثیرگذارند.

ضخامت انواع شیشه

هر یک از شیشه ها با توجه به کاربردی که دارند در ضخامت های مختلفی تولید می شوند و می توان در ضخامت های ۴ تا ۲۰ میل تولید کرد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع شیشه کدام است؟

عمل مات و شفاف سازی انواع شیشه

ابعاد انواع شیشه

ابعاد شیشه نیز یکی از موارد موثر در هزینه شیشه می باشد. ابعاد شیشه متناسب با فضایی که در نظر دارید قابل ساخت و تولید می باشد.

شفافیت شیشه

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع شیشه، شفافیت یا مات بودن آن است. هر یک از شیشه هایی که انتخاب می کنید، متناسب با نیاز افراد می توان شفاف و یا مات باشد.

در محل هایی که نیاز به نصب شیشه با شفافیت بالا وجود دارد مانند پنجره ها که تامین کننده نور طبیعی سازه هستند از شیشه های سوپر کلیر استفاده می شود.  برای مثال ویژگی مات بودن یکی از عوامل موثر در قیمت شیشه سندبلاست است.

در شیشه سند بلاست، عمل سند بلاست باعث مات شدن شیشه از طریق پاشیدن شن و ماسه با شدت زیاد بر روی هر نوع شیشه ای می شود.

برای اینکه شیشه ای را به شیشه سندبلاست تبدیل کنند، از ماسه ای خاص استفاده می شود که با فشار با استفاده از کمپرسورهای هوای مخصوص روی شیشه های مورد نظر پاشیده می شود. به این عمل در اصطلاح حرفه‌ای بلاست کردن می‌گویند.

هر چقدر زمان بلاست کردن و قدرت پاشیدن ماسه ها بیشتر شود، درجه ماتی شیشه هم بیشتر خواهد شد. برای طراحی روی شیشه‌ سند بلاست هم از استنسیل استفاده می‌شود. می‌توان طرح‌ها و نقش‌های مختلف را روی شیشه های سند بلاست ایجاد کرد.

از دیگر موارد موثر در قیمت انواع شیشه می توان به تغییر در لایه درونی و همینطور لایه بیرونی شیشه نیز اشاره کنیم.

عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع شیشه کدام است؟

قیمت شیشه های سندبلاست

انواع شیشه با بهترین کیفیت و قیمت مناسب را از کجا بخریم؟

مجموعه های مختلفی در ایران وجود دارد که هرکدام تولیدکننده انواع شیشه در کیفیت ها و قیمت های مختلفی هستند. شرکت لیاصنعت ایرانیان یکی از شرکت های تولید کننده انواع شیشه سکوریت، شیشه سندبلاست، شیشه دوجداره، شیشه لمینت و ... بوده که با مراجعه به وب سایت (www.liaindustrial.com) این مجموعه می توانید انواع شیشه مورد نظر خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب خریداری کنید.

شرکت لیا صنعت ایرانیان با تجربه چندین ساله و با پرسنلی مجرب و کارا فعالیت خود را در صنعت شیشه و آینه آغاز نموده است و آماده ارایه خدمات و انواع محصولات در صنعت شیشه و آینه می باشد.

شرکت لیا صنعت ایرانیان با بکارگیری کارشناسان خبره و با تجربه و پیشرو در ارایه خدمات گسترده ای اعم از نقشه برداری، نقشه کشی، ساخت، تولید و اجرای پروژه های گوناگون در زمینه شیشه و آینه بوده است و با در نظر گرفتن تمامی حقوق مشتریان و تعهد کاری آماده خدمت رسانی به هموطنان محترم می باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید