کاردرمانی، یکی از شاخه های توانبخشی می‌باشد و نقش بسیار مهمی در کنترل و بهبود روند درمان بیماری جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان دارد.

کاردرمانی در منزل برای کودکان و بزرگسالان تهران

مرکز کاردرمانی دکتر صابر در راستای توانمند سازی افراد در جهت  بازگرداندن توانایی های از دست رفته فعالیت می‌کنند. در کاردرمانی، درمانگران سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک های درمانی وابزار کمکی، توانمندی های مراجعین را افزایش داده تا  بتوانند زندگی مستقل و با اعتماد به نفسی در جامعه داشته باشند. کلینیک کاردرمانی دکتر صابر در حیطه کودکان و بزرگسالان با امکانات روز دنیا نظیر اتاق تاریک، سنسوری روم، اتاق شنیداری، بازی درمانی و رفتاردرمانی و ماساژ درمانی کاردرمانی حرکتی تعادلی و آب درمانی  به صورت تخصصی فعالیت می نماید.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) با شماره ۰۹۰۲۹۱۳۳۵۳۶ تماس حاصل فرمایید.

کاردرمانی ذهنی در منزل

کاردرمانی ذهنی در منزل در واقع فرایند یادگیری مهارت های شناختی (حافظه، حل مسئله و تصمیم گیری) است که به ایجاد و تقویت مهارت های ذهنی و درمان مشکلات ذهنی افرادی که دچار اختلال هستند کمک می کند. در کاردرمانی ذهنی کودکان دکتر صابر، شناسایی ضعفهای کودکان در انجام کارهای ضروی و روزمره و بهبود بخشیدن به توانمندی های آنان از اهداف اصلی می باشد. در کاردرمانی ذهنی از تکنیکهای درمانی همچون رفتاردرمانی، بازی درمانی، حرکت درمانی، اتاق تاریک و…با توجه به میزان بهره هوشی و توانایی های فرد استفاده می شود.

کاردرمانی در منزل برای راه رفتن

مهارت های جسمانی برای حرکت کل بدن ضروری است. مهارت های حرکتی درشت در بدن وظایفی مانند هماهنگی چشم و دست (شامل گرفتن، پرتاب کردن و غیره)، راه رفتن، دویدن، پرش کردن، نشستن و ایستادن را بر عهده دارند. این مهارت ها معمولا با بلوغ کودک و با تمرین و تکرار کسب می گردند، بنابراین ضروری است که کودکان بتوانند در شرایطی مناسب آزادانه حرکت کرده و توانایی های بدنی خود را کشف کنند. برای کاردرمانی راه رفتن در منزل یک برنامه هدفمند طراحی میشود تا ضعف عضلات یا اندامی که منجر به اختلال شده را شناسایی و از طریق تمرینات کاردرمانی و بازی کردن با کودک مرتفع شود.

کاردرمانی در منزل، شرق، غرب و شمال تهران

یکی از مجموعه خدمات کاردرمانی در منزل  که توسط متخصصین مرکز کاردرمانی دکتر صابر ارائه می گردد شامل کاردرمانی در منزل برای کودکان دارای تاخیر رشدی و اختلالات جسمی می باشد، به این معنی که کودک در کسب مراحل رشدی (همانند گرفتن، نشستن، چهار دست و پا شدن، ایستادن و راه رفتن) دچار تاخیر شده و در زمان خود نمی تواند مراحل رشد خود را سپری کند. لازم به ذکر است که تاخیر در رشد کودکان در بدو تولد ممکن است مشکلات حرکتی و رشدی به همراه داشته باشند.  کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان در حیطه بیماران سکته مغزی، مشکلات نخاعی، بیماری های نورولوژیک و سالمندان مورد استفاده قرار می گیرد و بیمارن را در جهت استقلال فردی در محیط منزل و کار پیش می برد.

کاردرمانی در منزل

تعرفه کاردرمانی در منزل

تعرفه کاردرمانی در منزل  بسته به خدماتی که کاردرمانگر ارائه می دهد، تعداد جلسات درمانی، تجهیزات مورد استفاده در منزل، میزان تجربه کاردرمانگران و نوع مشکل بیمار متغیر است. کاردرمانی در منزل برای افرادی که به دلایل بیماری، شرایط سالمندی و یا دلایل دیگر، توانایی و یا تمایلی برای مراجعه به کلینیک ندارند بسیار مفید و مناسب است، و نیز در دوران شیوع کرونا دریافت خدمات در منزل اهمیتی بیشتری پیدا کرده و افراد می تواند با خیالی آسوده راحت و بدون نگرانی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ از خدمات توانبخشی در منزل  کلینیک توانبخشی دکتر صابر بهره مند شوند.

کاردرمانی در منزل سکته مغزی

کاردرمانی سکته مغزی به درمان مشکلات بعد از سکته مغزی بیماران می پردازد، و به بیماران کمک می کند با عوارض جسمی و حرکتی ایجاد شده در نتیجه این عارضه مقابله کرده و با شرایط ایجاد شده به شکلی کارآمد کنار آمده و زندگی بهتری داشته باشند. سکته مغزی که در اثر صدمات وارده به مغز به وجود می آید و به دلیل بروز اختلال در خونرسانی به برخیاز بخش های مغز به دلایل گوناگونی همانند انسداد یا پارگی عروق مغزی رخ می دهد.احتمال بروز سکته مغزی در هر سن و جنسی وجود دارد اما شیوع آن با افزایش سن و اضافه وزن بالاتر می رود. ضعف و بی حسی در یک طرف بدن و صورت ، ناتوانی در حفظ تعادل ، ناتوانی در حرف زدن بطور صحیح ، کاهش سطح هوشیاری ، اختلال بلع و مشکلات بینایی مانند تاری دید و دید دوتایی از مهم ترین علائمی هستند که در بیماران مبتلا به سکته مغزی دیده می شوند و توسط خدمات کاردرمانی مرکز دکتر صابر درمان می گردد.

کاردرمانی کودکان

کاردرمانی ام اس در منزل

کاردرمانگر ام اس با توجه به اولویت نیاز بیمار اهدافی را جهت تقویت عضلات ، رفع کوتاهی های عضلانی ، افزایش دامنه حرکتی مفاصل محدود شده و غیره تدوین می نماید، که منجر به افزایش توانمندی حرکتی بیمارمی شود. در کلینیک کاردرمانی دکت صابر،پس از ارزیابی دقیق بیمار، بسته به نوع ام اس فرد مبتلا و اینکه بیماری در چه مرحله ای است، کاردرمانگر تمرینات متفاوتی را برای هر بیمار در منزل تدوین می نماید. کاردرمان ام اس به بیمار کمک می کند علاوه بر مشکلات جسمانی و حرکتی، مشکلات روانی،  هیجانی و عدم استقلال ذهنی را نیز بهبود بخشد.

کاردرمانی پارکینسون در منزل

پارکینسون بیماری عصبی و پیشرونده است. بیمار پارکینسون در حرکت و جابجایی، حرکات ریز و با مهارت و اجرای فعالیت های عملکردی با مشکل مواجه می شود. اگرچه دارو درمانی و درمان جراحی برای این بیماری استفاده می شود ، اما باز هم بیماران دایما ناتوانی هایی را تجربه می کنند. بنابراین هدف کاردرمانی پارکینسون در منزل یا در کلینیک کاردرمانی این است که بیمار بتواند به تنهایی کارهای شخصی و روزمره خود را انجام دهد.، برای رسیدن به این هدف کاردرمانگر مرکز توانبخشی دکتر صابر با بهرگیری از تجربه بالای خود در حیطه درمان پارکینسون با ارزیابی دقیق وضعیت جسمانی، کوتاهی های عضلانی ، دامنه حرکتی مفاصل و محیط و امکانات داخل منزل ، برنامه درمانی را تدوین می کند.

کاردرمانی کودکان

 کاردرمانی کودکان  می تواند به پیشرفت مهارت‌های فکری و بدنی کودکان کمک ‌کند. کاردرمانی کودکان شامل فعالیت های جسمی-حرکتی، کاردرمانی ذهنی، بازی درمانی، تقویت مهارت های توجه و تمرکز و حافظه کودک و…میشود. کاردرمانی در کودکان فلج مغزی، کودکان طیف اوتیسم، کودکان سندرم داون، کودکان بیش فعال، کودکان دچار تاخیر رشدی و یادگیری، کودکان دارای توجه تمرکز پایین، کودکان دچار آتروفی مغزی، و غیره کاربرد دارد. در مرکز کاردرمانی کودک دکتر صابر، تشخیص درست،ارزیابی کامل و طراحی و اجرای پلن های درمانی مطابق با دانش روز دنیا صورت می گیرد. نکته حائز اهمیت این است که کودکان کاردرمانی را به عنوان یک کار نمی‌بینند.بالعکس، آنها کاردرمانی را یک بازی می دانند.آنها ضمن غلبه بر مشکلات خود، سرگرم نیزمی‌شوند.

کاردرمانی بزرگسالان

تمرکز متخصص کاردرمانی برروی ارتقای سلامت جسمانی، حرکتی و روانی بیماراست وترکیبی از تمرینات ذهنی، جسمی و روانی می باشد که بیماران را قادر به انجام فعالیت های روزمره می­کند. کاردرمان به افراد مختلف کمک می‌کند تا بتواند به انجام فعالیت‌های روزمره خود به شکلی صحیح بپردازند. کارهایی از قبیل دوش گرفتن، آماده کردن غذا، نظافت منزل، رانندگی، لباس پوشیدن، غذا خوردن و پیاده روی، امورآموزشی وتحصیلی،امور کاری، امور داوطلبانه، فعالیت های تفریحی، اجتماعی، گروهی وشرکت درگروه دوستان.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید