انجام فیزیوتراپی برای بسیاری اهمیت دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره مراکز فیزیوتراپی دولتی در تهران بدانید.

مراکز فیزیوتراپی دولتی در تهران

سلام نو پلاس: فیزیوتراپی، از دو کلمه “فیزیولوژیک” به معنای جسمانی و “تراپی” به معنای درمان گرفته شده است. یعنی معنی لغوی فیزیوتراپی به صورت درمان قسمت‌های فیزیکی و جسمانی بدن معنا می‌شود. اما کاری که در مراکز فیزیوتراپی صورت می‌گیرد، استفاده از روش‌های درمانی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، تمرینات ورزشی می‌باشد. هدف از فیزیوتراپی پیشگیری از بیماری‌های جسمانی و همچنین توانبخشی به مفاصل و عضلاتی است که در طی حوادث یا بیماری‌های خاص، توان اصلی خود را از دست داده‌اند.

ویژگی‌هایی برای انتخاب فیزیوتراپی

طبیعتا معیارهای زیادی در خوب یا بد بودن مرکز فیزیوتراپی وجود دارد که از مهمترین آن‌ها، کامل بودن و به روز بودن تجهیزات مورد استفاده در این مراکز در دسترس بودن پرسنل مرکز در ساعات غیر کاری، مناسب بودن محیط برای بیمارانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند و … که در ادامه به بررسی جامع‌تر آن می‌پردازیم.

۱. استفاده از تجهیزات به روز و کامل

یکی از مهمترین مواردی که می‌توان به بهترین فیزیوتراپی تهران نسبت داد، وجود تجهیزات به روز و مدرن در آن مرکز می‌باشد.

از آنجایی که روش‌های درمانی همواره در حال پیشرفت هستند، با تجهزیات به روز، می‌توان این انتظار را داشت که روند بهبود، با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

مراکز فیزیوتراپی دولتی در تهران

همچنین کامل بودن تجهیزات، شرط دیگری است که یک مرکز فیزیوتراپی خوب باید از آن بهره ببرد. با این شرایط تمام مراحل درمان که ممکن است شخص بیمار نیاز داشته باشد در همان مرکز در دسترس خواهد بود.

۲. ویژگی‌های شخص فیزیوتراپیست

وقتی یک بیمار که نیاز به فیزیوتراپی دارد به این مراکز مراجعه می‌کند ممکن است با مواردی مثل ناامیدی و افسردگی همراه باشد. از ویژگی‌های مهم یک مرکز فیزیوتراپی خوب این است که پرسنل آن اخلاق خوبی داشته باشند و از صبر و درایت بالایی بهره‌مند باشند. همچنین داشتن مهارت ارتباطی خوب و داشتن توانایی القای دلگرمی و ایجاد همدلی، از دیگر ویژگی‌هایی است که لازم است افراد در مرکز فیزیوتراپی داشته باشند.

۳. مهارت فیزیوتراپیست

مهارت و سابقه‌ای که شخص فیزیوتراپیست دارد در خوب بودن یک مرکز فیزیوتراپی موثر است. لازم است تا اشخاصی که در این مراکز مشغول به کار هستند، از سطح دانش بالایی برخوردار باشند و اگر هم در این مراکز از دانشجوهایی که در این زمینه در حال تحصیل هستند استفاده می‌شود این کار تحت نظر افراد با سابقه این مراکز صورت بگیرد.

مراکز فیزیوتراپی دولتی در تهران

توصیه می‌شود از این که دانشجویان در این مراکز مشغول به کار هستند گارد نداشته باشید. چرا که این افراد در آینده می‌توانند بهترین فیزیوتراپیست تهران و یا ایران شوند! فقط توجه داشته باشید که درمانگر اصلی شما سابقه‌ی لازم در این کار را داشته باشد.

۴. محیط آرام مرکز فیزیوتراپی

علاوه بر این که مرکز فیزیوتراپی باید محیطی آرام و بدون تنش داشته باشد، پاکیزگی و بهداشتی بودن محیط از دیگر شرایط مهم و حیاتی مرکز فیزیوتراپی است.

چند مرکز فیزیوتراپی در تهران

کلینیک فیزیوتراپی نسیم سلامت

این مرکز یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات فیزیوتراپی برای افراد کم توان و سالمند است.

کلینیک نسیم سلامت با بهره گیری از کادر مجرب خانم و آقا و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و به روز ترین متدها در زمینه مشکلات اسکلتی – عضلانی ، بیماری های عصبی، آسیب های ورزشی فعالیت می کند و آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی تخصصی و مشاوره درمانی به بیماران است.

خدمات این کلینیک شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر پرتوان و کم توان، مگنت تراپی، تکارتراپی، وازوترین، منوال تراپی،درای نیدیلینگ می باشد.

مراکز فیزیوتراپی دولتی در تهران

آدرس منطقه ۲۲ – شهرک گلستان – ابتدای بلوار امیرکبیر(تقاطع آزادگان و امیر کبیر) – پلاک ۶ – پلاک ۶ – طبقه همکف (بدون پله)

تلفن ۰۲۱۴۴۷۵۸۵۹۵

کلینیک فیزیوتراپی نیک

این مرکز یکی از بهترین و با سابقه ترین مراکز فیزیوتراپی امیرآباد شمالی است که تحت مدیریت دکتر حسین شاکری عضو هییت علمی دانشگاه فعالیت میکند. از جمله خدمات این مرکز میتوان به خدمات فیزیوتراپی دردها و محدودیت های حرکتی با روش های الکتروتراپی، شاک ویو تراپی، لیزر تراپی درمان دستی و تمرینات درمانی در نواحی گردن، کمر ، زانو، شانه و دست اشاره کرد.

آدرس تهران، منطقه ۶، محله فاطمی، خیابان کارگر شمالی (امیرآباد)، خیابان شکراله (یکم)، پلاک ۱۳۱، طبقه دوم

تلفن ۰۲۱۸۸۰۱۴۵۲۷ / ۰۹۱۲۲۷۱۵۱۱۷

کلینیک فیزیوتراپی پارسا

کلینیک فیزیوتراپی پارسا از تجهیزات کاملا بروز و تخصصی درمانی و فیزیوتراپی استفاده می کند. این مرکز مجهز به واحد کاردرمانی نیز می باشد. مدیریت این مرکز را فیزیوتراپیست پروانه رمضانی برعهده دارد.

مراکز فیزیوتراپی دولتی در تهران

از خدمات این مرکز می توان به لیزر پرتوان، مگنت درمانی، فیزیوتراپی سر و گردن ، فیزیوتراپی شانه، فیزیوتراپی آرنج، فیزیوتراپی دست، فیزیوتراپی کمر، فیزیوتراپی لگن، فیزیوتراپی زانو، فیزیوتراپی پا اشاره کرد.

آدرس تهران، منطقه ۵، محله باغ فیض، خیابان ستاری، خیابان خجسته پور، بالاتر از کورش، پلاک ۲۲۸، مجتمع پردیس کوروش، طبقه پنجم، واحد ۱۵

تلفن ۰۲۱۴۴۰۷۹۶۱۴ / ۰۹۳۶۰۴۲۰۳۵۱

کلینیک فیزیوتراپی دایان

این کلینیک یکی از بهترین کلینک های فیزیوتراپی شمال شرق و شمال تهران است. از جمله خدمات این کلینیک فیزیوتراپی در منزل، ماساژ درمانی یا ماساژ تراپی الکتروتراپی مگنت تراپی یا مگنت درمانی، شاک ویو تراپی یا شاک ویو درمانی ،درای نیدلینگ یا سوزن خشک ، ورزش درمانی لیزر درمانی یا لیزر تراپی ،فیزیوتراپی خصوصی، فیزیوتراپی با قرارداد شرکت های بیمه هست.

آدرس : تهران، خیابان شریعتی، خیابان دولت سه راه نشاط، نبش کوچه تراب، پلاک ۳۵۴، طبقه اول واحد ۱

تلفن ۰۲۱۲۲۷۶۴۵۵۵ – ۰۲۱۲۲۷۸۶۰۴۹

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید