مجید جلالی، سرمربی و کارشناس فوتبال گفت: بعد از بازی با عراق که ان‌شاءالله صعودمان قطعی شد باید چند بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ و مطرح تدارک ببینیم تا ببینیم شرایط چطور است و برخی تحلیل‌ها قطعا بعد از بازی با تیم‌های بزرگ روشن‌تر می‌شود.

تیم ملی نشان داد که تیمی خوب و قابل احترام است / متقاعد شدم که اسکوچیچ مربی خوبی است

به گزارش سلام نو، امیرحسین عظیمی در همشهری آنلاین نوشت: تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر سوریه، گام بزرگی برای صعود به جام جهانی برداشت تا رکورد فوق‌العاده دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ادامه پیدا کند. با این حال در فوتبال ایران برخی همچنان منتقد اسکوچیچ هستند، موضوعی که با مجید جلالی در موردش صحبت کردیم و او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

*شرایط فعلی تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فکر نمی‌کنم وضعیتی بهتر از این وجود داشته باشد، اینکه تیم ملی بتواند در دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی از ۶‌بازی، ۱۶‌امتیاز بگیرد. تیم ملی نشان داد که تیمی خوب و قابل احترام است و باید به تیم ملی افتخار کنیم.

*ولی برخی معتقدند ما در گروه آسانی قرار گرفتیم. نظر شما چیست؟

اگر گروه ایران را با آن گروه مقایسه کنیم، بله، ما در گروه آسان‌تری قرار گرفتیم ولی این هم می‌تواند یک پارامتر باشد. در جام جهانی هم ممکن است گروه آسان و گروه مرگ داشته باشیم و چه بسا که گاهی اوقات برخی تیم‌ها بعضی از بازی‌ها را از دست می‌دهند تا در گروه یا مسابقه‌ای آسان قرار بگیرند.

*با وجود عملکرد درخشان تیم ملی، برخی از کارشناسان، مربیان و حتی هواداران فوتبال در ایران بر این عقیده‌اند که روی نیمکت این تیم باید مربی نامدارتر و بزرگ‌تری حضور داشته باشد. فکر می‌کنید چرا همچنان چنین دیدگاهی در مورد اسکوچیچ وجود دارد؟

وقتی این مربی انتخاب شد در واقع فاقد اقبال عمومی بود و در این زمینه می‌توان از واژه «بحران مقبولیت» اسم برد. شاید یک‌باشگاه یا یک تیم ملی دست به انتخابی بزند که خیلی‌ها انتظارش را ندارند و همه می‌بینند که آن مربی موفق می‌شود ولی به‌خاطر همان بحران مقبولیت، کار مربی فقط تا زمانی که برنده است پیش می‌رود. کافی است که تیم یک‌باخت یا حتی یک‌مساوی بیاورد تا این بحران شدیدتر شود. الان مسئله این است که دراگان بحران مقبولیت را در کنار خودش دارد، یک طیفی متقاعد شده‌اند که دراگان مربی خوبی است و یک طیف هم این را باور ندارند. برخی این موضوع را عنوان می‌کنند که ما به حریف سختی نخورده‌ایم و این نشات گرفته از تردیدی است که دارند.

*ولی قبول دارید که بابت این نتایج خوب باید قدردان سرمربی تیم ملی باشیم؟

من دیدگاه خودم را می‌گویم. زمانی‌که ایشان انتخاب شد خیلی تعجب کردم و خیلی پارامترها را در این انتخاب دخیل می‌دانستم ولی حالا متقاعد شدم که اسکوچیچ مربی خوبی است. طبیعتا ضعف‌ها یا ایرادهایی وجود دارد، مثل مصاحبه‌ای که اسکوچیچ در مورد بازیکنان ایرانی کرد یا کاری که در اواخر بازی با لبنان انجام داد، یا اینکه ما در این دو بازی ۲۰‌کرنر زدیم ولی برنامه‌ای برای استفاده از آنها نداشتیم. با این حال وقتی مجموع کار را می‌بینم باید بگویم که متقاعد شدم که اسکوچیچ مربی خوبی است.

*به‌نظر شما برای حضور در جام جهانی باید اسکوچیچ را حفظ کنیم یا مربی بهتر و نامدارتر بیاوریم؟

الان نمی‌توان در این زمینه جمع‌بندی خاصی داشته باشیم. ما بعد از بازی با عراق که ان‌شاءالله صعودمان قطعی شد باید چند بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ و مطرح تدارک ببینیم تا ببینیم شرایط چطور است و برخی تحلیل‌ها قطعا بعد از بازی با تیم‌های بزرگ روشن‌تر می‌شود. الان برخی نظرها در حد حدس و گمان است که شاید درست باشد و شاید هم نباشد. ما باید یک جا محک جدی بخوریم. البته یک راه دیگر هم وجود دارد.

*چه راهی؟

ما از تیم ملی دور هستیم ولی برخی به تیم ملی نزدیک هستند. آنهایی که نزدیک هستند و با این تیم زندگی می‌کنند، طبیعتا می‌توانند در مورد مدیریت، ایده‌پردازی، کوچینگ، طراحی تمرینات و خیلی چیزهای دیگر درخصوص اسکوچیچ نظر بدهند، اینکه مربی ما می‌تواند در روزهای سخت‌تر هم خودش را نشان دهد یا خیر. نمی‌دانم فدراسیون کمیته فنی دارد یا خیر و اگر دارد آنها چقدر به این تیم نزدیک هستند. گروه مربیان هم می‌توانند نظر بدهند، مثل وحید هاشمیان.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید