شاید ورزشکاران بر اثر فعالیت های فشرده روزانه ،به خواب بروند، اما هرگز خواب عمیق را تجربه نمی کنند،از این رو استرس باعث بهم خوردن متابولیسم بدن می شود،که طبیعتا درروند تمرینات شان بی تاثیر نخواهد بود.

چرا ورزشکاران جوان در تیم ها پذیرفته نمی شوند؟

دکتر بهروز شهسواری: چه عواملی ،باعث عدم موفقیت وپذیرفته نشدن ورزشکاران ، در تیم های ورزشی می شوند، اگر شرایط موجود اکثریت ورزشکاران جوان که آرزوی رشد وپیشرفت دارند را مورد بررسی قراردهیم ،مشاهده خواهیم نمود که اکثرا به منظوررسیدن به اهدافشان،ازهیچ عواملی فرونشان نیستند این درحالی است که چنین ورزشکارانی با تمام وجودشان نیز تلاش وکوشش می نمایند.

همچنین بعضا،زیر نظر مربیان خصوصی،ازتمرینات سخت بدنسازی گرفته، تا تمرینات فشرده ی هوازی،تمرینات تکنیکی،والبته تغذیه ی مناسب،ازبهترین برتد ها بهره مند می شوند.

لذا متاسفانه،با این همه تلاش بی وقفه ،هرگزبه نتایج دلخواه نمی رسند و یا حداقل به آن توقعی که از خود دارند دست پیدا نمی کنند.

حال براستی چه اتفاقی برای اینگونه ورزشکاران رخ می دهد که چنین سرنوشت تلخی برایشان رقم می خورد؟

البته موارد زیادی می تواند دراین امر دخیل باشد،اما یکی از مهم ترین و اساسی ترین دلایل را می توان عدم آمادگی ذهنی و روانی ورزشکاران دانست،هنگامی که ورزشکاربا یک شرایط مبهم روبرومی شود،با اعتمادبنفس کامل وآرامش خاطر به تمرینات نمی پردازد،و همواره با نگرانی واسترس،دست به گریبان است،این امرتاثیر مستقیم بر پیشرفت تمرینات وی داشته و ورزشکاررا ، ازرسیدن به بالاترین بازدهی و بهروری باز می دارد.در واقع استرس و نگرانی را می توان یکی از عواملی دانست که در عدم رسیدن به خواب عمیق ،نقش مهمی ایفا می نماید.

طبق تحقیقات در دانشگاه استنفورد امریکا اختلال در خواب تاثیر منفی و مخرب،برتوانایی فیزیکی ورزشکاران را بهمراه دارد و کمبود خواب، حتی شب باعث کاهش توانایی عضلانی واستقامتی را در پی دارد.

شاید ورزشکاران بر اثر فعالیت های فشرده روزانه ،به خواب بروند، اما هرگز خواب عمیق را تجربه نمی کنند،از این رو استرس باعث بهم خوردن متابولیسم بدن می شود،که طبیعتا درروند تمرینات شان بی تاثیر نخواهد بود.درچنین شرایطی ورزشکاران دچار عدم تمرکز و کاهش قدرت تصمیم گیری در روند رقابت می شوند، این یعنی نقطه ی سقوط ورزشکاران.

به امید موفقیت روزافزون ورزشکاران کشور عزیزمان

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید