معلم زن چینی، با انجام مانور هایملیخ جان دانش آموز در حال خفه شدن را نجات داد.

لحظه نجات دانش‌آموز از خفه‌گی توسط معلم زن / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مانور هایملیخ یا هایملیش یک تکنیک بسیار موثر و کاربردی است که با کمک آن می‌توان افرادی که بر اثر گیرکردن غذا یا اشیاء در گلویشان در معرض خفگی قرار گرفته اند را نجات داد. آشنایی یک معلم چینی با این تکنیک مهم موجب شد تا او به ناجی جان یک دانش آموز دبستانی تبدیل شود.

در حالی که این دانش آموز با قورت دادن تصادفی آب نبات چوبی در معرض خفه شدن قرار گرفته بود، معلم با انجام مانور هایملیخ دانش آموز را نجات داد. این اتفاق در روز چهارشنبه در یک مدرسه ابتدایی در گوئیژو رخ داد. این معلم به رسانه‌های چینی گفت که پس از این حادثه این دانش آموز قادر به حرف زدن نبود و با دست به گلوی خود اشاره می‌کرد. این معلم با شک به اینکه دانش آموز در معرض خطر خفگی قرار گرفته است، بلافاصله وارد عمل شد.

ویدئویی که توسط دوربین مدار بسته داخل مدرسه تهیه شده لحظه‌ای را که این دانش آموز بر اثر قورت دادن آب نبات چوبی دچار علائم خفگی می‌شود، نشان می‌دهد. در این ویدئو معلم با دیدن این صحنه فورا خود را به دانش آموز رسانده و اقدام به انجام مانور هایملیخ می‌کند. پس از سه بار انجام این مانور سرانجام آب نبات چوبی از دهان این دانش آموز دختر بیرون افتاد.

در سال ۲۰۱۸ یک پسر ۴ ساله در مهدکودکی در هونان چین بر اثر گیر کردن یک تکه کیک در گلویش دچار خفگی شد و جان باخت. معلم وی تلاش کرد تا کیک را از گلوی دانش آموز خارج کند، اما این کودک با وجود انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید