ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن بررسی شرایط موجود در مرز لهستان با بلاروس، حمایت خود را از موضع ورشو در قبال بحران مهاجرت اعلام کرد.

استقبال ناتو از سیاست لهستان در قبال پناهجویان

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفتگو با «آندرژ دودا» رئیس جمهور لهستان، به بررسی شرایط موجود در مرز این کشور با بلاروس پرداخت و از موضع ورشو در قبال بحران مهاجرت حمایت کرد.

وی همچنین مدعی شد که مینسک از مهاجرت به عنوان یکی از تاکتیک های جنگ هیبریدی استفاده می کند و ناتو به اتحاد با همه شرکایش در این منطقه متعهد است.

استولتنبرگ همچنین گفت که پیمان آتلانتیک شمالی به دقت اوضاع را بررسی کرده و متحدانش را در جریان مسائل مربوط به بحران مهاجرت قرار می دهد.

هزاران مهاجر در بلاروس پشت مرزهای لهستان آواره اند. در حال حاضر، ورشو ۱۲ هزار نیروی نظامی به مرزهای شرقی اعزام کرده است.

همزمان، مسکو وضعیت مهاجران در مرز بلاروس و لهستان را نگران کننده دانسته و خواهان رفتار مسئولانه طرفین شده است.

دیروز دوشنبه، صدها تن از این پناهجویان تلاش کردند تا با عبور از حصارهای مرزی در منطقه «کوزنیکا» از بلاروس خارج شوند و راه خود را به سوی غرب اروپا ادامه دهند. در مقابل، نیروهای ارتش لهستان با اسپری گاز اشک‌آور آنها را متفرق کردند.

کمیسیون اروپا و دولت ورشو مدعی هستند که موج مهاجرت به تحریک دولت مینسک و واکنشی است به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس. این درحالی است که بلاروس چنین ادعایی را رد می‌کند.

لهستان در مواجهه با سیل مهاجران، حالت اضطراری اعلام کرده و قرار است مرز مشترک با بلاروس را دیوارکشی کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید