جوانسازی واژن به تمامی اقداماتی گفته می شود که با استفاده از آنها روند جوانی بدن دوباره شروع شده و شکل و حالت بهتری به خود میگیرد.

انواع روش های جوانسازی واژن

در حال حاضر روش های زیادی برای زیباتر و جوانتر دیده شدن وجود دارد و بازار اقدامات زیبایی محبوبیت پیدا کرده است و سالانه افراد زیادی به دنبال زیبایی ظاهری اقدام به انجام انواع روش های جراحی و غیرجراحی برای زیباتر شدن می کنند. جوانسازی واژن یکی از این اقدامات می باشد که بین خانم ها طرفداران بیشماری پیدا کرده است و روز به روز شمار متقاضیان آن افزایش می یابد. روش های متعددی برای جوانسازی و زیبایی واژن وجود دارد که در این مقاله در مورد آنها بحث خواهیم نمود.

چرا جوانسازی واژن طرفداران زیادی دارد؟

اگرچه آناتومی جنسی همه ی بانوان یکسان است اما شکل ظاهری واژن بانوان با یکدیگر متفاوت است. با توجه به بررسی های صورت گرفته معیار خاصی برای زیبایی واژن در نظر گرفته نشده است، اما عواملی نظیر افزایش سن و روند پیری، ژنتیک، سبک زندگی، زایمان و ... ممکن است موجب تغییر شکل ظاهری واژن شوند.

جوانسازی واژن به تمامی اقداماتی گفته می شود که با استفاده از آنها روند جوانی بدن دوباره شروع شده و شکل و حالت بهتری به خود میگیرد.

از آنجایی که به دنبال جوانسازی واژن، سلول های ناحیه ی تناسلی تحریک می شوند و سلول های جدیدی ساخته می شود؛ با کمک این روش ها می توان تا حد زیادی از مشکلاتی مثل افت میل جنسی و بی اختیاری ادرار پیشگیری نمود.

بانوان یائسه و بانوانی که چندین زایمان داشته اند، گزینه های ایده آلی برای جوانسازی واژن به شمار می روند.

انواع روش های جوانسازی واژن

روش های غیر جراحی جوانسازی واژن

تزریق ژل

اغلب لابیا ماژور در اثر یائسگی، تغییرات هورمونی، زایمان های متعدد و افزایش سن شل و چروکیده به نظر میرسد. با استفاده از تزریق ژل می توان این مشکلات را رفع نمود.

رفع چین و چروک، تقویت نقطه ی جی برای بهبود ارگاسم، افزایش میل جنسی و بهبود کیفیت روابط زناشویی از مزایای تزریق ژل می باشند. 

تزریق ژل به واژن با بی حسی موضعی انجام میگیرد و سرپایی میباشد. همچنین دوره نقاهت این تکنیک کوتاه است و بانوان پس از تزریق دچار هیچ نوع عفونت یا درد و خونریزی نمیشوند.

در جوانسازی واژن با تزریق ژل ممکن است از ژل های موقت ( ماندگاری شش ماه ) یا ژل های نیمه موقت ( ماندگاری یک تا دو سال ) استفاده شود.

تزریق چربی

گاهی لابیا افتاده می باشد و نیازمند حجم دهی بیشتری هستند، در اینصورت تزریق چربی گزینه ی بهتری است. جوانسازی واژن، افزایش کلاژن سازی در واژن، افزایش حجم لابیا ماژور از کاربردهای تزریق چربی به واژن هستند.

واکنش های آلرژیک ناشی از تزریق چربی صفر می باشد. از این رو هیچ محدودیت سنی برای انجام آن وجود ندارد. تزریق چربی به واژن نیز مانند تزریق ژل بدون درد و خونریزی انجام میگیرد.

کربوکسی تراپی

طی این روش با تزریق مقدار مناسبی از گاز کربن دی اکسید به واژن، گردش خون در واژن بهبود می یابد و کلاژن سازی در واژن افزایش می یابد. رفع خشکی واژن، رفع درد و خارش حین رابطه ی جنسی، بهبود ظاهر واژن، تقویت نقطه جی، برطرف کردن چین و چروک لابیا، رفع تیرگی واژن از کاربردهای کربوکسی تراپی واژن میباشد.

این روش سرپایی بوده و بانوان هیچ درد و خونریزی تجربه نخواهند کرد. البته کمی سوزش و درد پس از کربوکسی تراپی طبیعی است.

ماندگاری کربوکسی تراپی بسته به مراقبت های پس از درمان متفاوت است. ولی به طور معمول این تکنیک تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

پی آر پی

پی آر پی نیز از روش های غیرجراحی جوانسازی واژن محسوب می شود که طی آن حجم مناسبی از پلاسما توسط جراح زیبایی زنان به دیواره واژن تزریق می شود.

با کمک پی آر پی میتوان تحریک پذیری کلیتوریس و ارگاسم را افزایش داد، خارش و سوزش و درد حین رابطه ی زناشویی را رفع نمود و همچنین ظاهری زیباتر به واژن بخشید. به علت اینکه این روش سبب تنگ شدن دیواره ناحیه ی تناسلی می گردد، کیفیت رابطه ی جنسی نیز افزایش می یابد.

از آنجایی که طی این تکنیک از پلاسمای خود فرد استفاده می شود، ریسک بروز واکنش آلرژیک به صفر میرسد.

مزوتراپی

مزوتراپی نیز از دیگر تکنیک های جوانسازی واژن به شمار می رود. طی این رو ترکیب ویتامین ها، آنزیم ها و هورمون های لازم به واژن تزریق می شوند. به طور معمول در مزوتراپی از کوکتل هایی برای تزریق به مزودرم واژن استفاده می شود.

مزوتراپی واژن تولید کلاژن و الاستین را در واژن افزایش میدهد و موجب تغذیه رسانی عمیق سلول های واژن می شود. از این رو به خوبی با استفاده از مزوتراپی می توان اقدام به سفید نمودن و جوانسازی واژن نمود.

لیزر

جوانسازی واژن با لیزر نیز طرفداران خاص خود را دارد. لیزر مورد استفاده در این تکنیک لیزر مونالیزا تاچ می باشد. با استفاده از لیزر می توان مشکلاتی مثل بی اختیاری ادرار، افتادگی رحم، عفونت قارچی، شلی واژن، آتروفی واژن، خشکی واژن و زگیل تناسلی را درمان نمود. همچنین استفاده از لیزر موجب جوانسازی و روشن شدن واژن و افزایش سفتی آن می شود

روش های جراحی

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از جراحی هایی است که در راستای قرینه سازی و جوانسازی واژن انجام میگیرد و طی آن همه یا قسمتی از لابیا مینور برداشته می شود.

با کمک لابیاپلاستی علاوه بر بهبود ظاهر واژن می توان مشکلاتی مثل عدم تقارن لابیا، بزرگی لابیا، بوی بد ناحیه تناسلی، درد و ناراحتی حین رابطه ی جنسی و پخش جریان ادرار را رفع نمود. برای لابیاپلاستی اغلب از سه تکنیک تریم، وج و لیزر استفاده می گردد.

اگرچه لابیاپلاستی یک روش جراحی محسوب می شود، اما سرپایی است و نیاز به بستری شدن نیست.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی نیز جزو روش های جوانسازی واژن محسوب می شود و هدف اصلی آن سفت نمودن عضلات کف لگن بانوان می باشد. سفت شدن این عضلات موجب افزایش رضایت جنسی می شود. طی این روش عضلات کف لگن به هم نزدیک می شوند و سپس هر نوع شلی و افتادگی واژن رفع می شود. بدین ترتیب واژن ترمیم می شود و ظاهری بهتر به خود میگیرد. افزایش جذابیت ظاهری واژن، بهبود روابط جنسی و افزایش اعتماد به نفس از مزایای تنگ کردن واژن به روش واژینوپلاستی می باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید