اولین و مهمترین وسیله مورد نیاز برای بدنسازی یک دست لباس ورزشی مناسب می باشد. از جمله ویژگیهای لباس ورزشی مناسب برای بدنسازی می توان به سبکی و قابلیت تنفس خوب اشاره نمود, بطوریکه در حین ورزش جریان هوا روی سطح بدن به راحتی در گردش باشد.

وسایلی که برای شرکت در یک باشگاه بدنسازی بدان نیاز داریم

اگر به تازگی تصمیم گرفتید که برای اندام بهتر و یا تفریح و سرگرمی به باشگاه بدنسازی بروید, شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد, که به چه وسایلی به منظور شرکت در یک باشگاه بدنسازی نیاز خواهید داشت. از اینرو در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی وسایل پرمصرف ورزشی مورد نیاز یک باشگاه بدنسازی بپردازم.

۱- پوشاک ورزشی

اولین و مهمترین وسیله مورد نیاز برای بدنسازی یک دست لباس ورزشی مناسب می باشد. از جمله ویژگیهای لباس ورزشی مناسب برای بدنسازی می توان به سبکی و قابلیت تنفس خوب اشاره نمود, بطوریکه در حین ورزش جریان هوا روی سطح بدن به راحتی در گردش باشد. از جمله لباس های ورزشی مناسب برای آقایان می توان به شلوارک ورزشی مردانه, رکابی بدنسازی, تیشرت ورزشی و لگ ورزشی مردانه اشاره نمود. همچنین برای بانوان می توان به لباس هایی نظیر نیم تنه ورزشی, تاپ ورزشی و لگ ورزشی زنانه اشاره نمود.

۲- کفش ورزشی

دومین وسیله مورد نیاز برای بدنسازی یک کفش ورزشی مناسب می باشد تا بتواند در انجام تمرینات متعدد مخصوصا در زمان استفاده از تردمیل شما را همراهی کند. یک کفش ورزشی مناسب باید دارای زیره مقاوم و با ارتفاع مناسب باشد تا در زمان تمرین بتواند فشار وارد بر بدن را بصورت یکنواخت روی پاها توزیع نماید.

وسایلی که برای شرکت در یک باشگاه بدنسازی بدان نیاز داریم

۳- دستکش بدنسازی

استفاده از یک دستکش بدنسازی در زمان تمرین مانع از تاول زدن کف دستان د زمان انجام حرکات با وزن سنگین و یا بارفیکس زدن می شود. این مسئله مخصوصا در بانوان ممکن است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. دستکش های بدنسازی عموما در دو مدل مچ بند دار و یا بدون مچ بند می باشند, که مدلهای مچبندار باعث ساپورت بیشتر مچ دست در زمان کار با وزنهای سنگین می شود.

 ۴- مچ بند بدنسازی

در زمان کار با وزنه های زیاد که فشار بسیار زیادی بروی مچ دست وارد می شود, استفاده از مچ بند بدنسازی باعث می شود که فشار وارده تا حد زیادی کاهش یابد. علاوه بر این استفاده از مچ بند بدنسازی باعث محدود کردن بازه حرکتی مچ دست و در نتیجه مانع از پیچ خوردگی دست در حرکات ناگهانی می شود.

۵- حوله ورزشی

امروزه اهمیت وسایل شخصی و در نتیجه رعایت بهداشت فردی در باشگاههای ورزشی بیش از پیش خود را , مخصوصا پس از همه گیری کرونا, نشان می شد. در باشگاههای بدنسازی که عمده آنها سرپوشیده نیز می باشند همراه داشتن یک حوله شخصی در زمان عرق کردن بدن, خیلی به بهداشت فردی و رعایت حقوق سایر ورزشکاران کمک می کند.

وسایلی که برای شرکت در یک باشگاه بدنسازی بدان نیاز داریم

۶- قمقمه یا شیکر بدنسازی

با توجه به اینکه یک جلسه تمرینی بسته به شدت آن بین یک ساعت تا ۹۰ دقیقه ممکن است به طول انجامد و اینکه بدن در حال فعالیت و تعریق می باشد, از اینرو بهمراه داشتن یک قمقمه آب در زمان تمرین بمنظور جبران آب از دسته رفته بدن بسیار ضروری می باشد. در این بین نیز عده ای با توجه به اینکه از مکمل های ورزشی استفاده می کنند ممکن است که احتیاج به یک شیکر بدنسازی داشته باشند. شیکر بدنسازی با توجه به فنری که داخل آن قرار دارد باعث می شود تا پودرهای مکمل به خوبی در آب حل شوند.

۷- ساک ورزشی

در نهایت برای اینکه بتوانید تمامی وسایل ذکر شده در بالا را به راحتی با خود جابجا کنید احتیاج به یک ساک ورزشی دارید. ساک های ورزشی در ابعاد مختلفی وجود دارند و شما باید براساس نیازتان اقدام به تهیه یک ساک ورزشی ترجیحا دارای بند رودشی کنید.

اگرچه وسایل دیگری نظیر زانوبند اسکات, بند لیفت, کمربند بدنسازی نیز وجود دارند که می توانید از آنها برای خود در باشگاه استفاده کنید, اما این وسایل معمولا برای تمرینات بسیار پرفشار توصیه می شوند. حال اگر دیدید که در ادامه انجام بدنسازی پشتکار دارید توصیه می شود که وسایل نامبرده را نیز برای خود تهیه کنید. در پایان از شما دعوت می کنیم تا جهت تهیه جدیدترین لوازم ورزشی به فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت مراجعه نمائید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید