رئیس‌جمهور ترکیه بعد از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت: درخصوص مسائل مهمی مانند تامین جنگنده‌های اف-۱۶ به توافق رسیده اند.

اردوغان: با آمریکا درباره تامین جنگنده‌های اف-۱۶ توافق کردیم

به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بعد از دیدار روز گذشته خود با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود امروز (دوشنبه) اعلام کرد ما با بایدن توافق کردیم که همکاری‌های خود را در افغانستان، سوریه، لیبی، شرق مدیترانه و همچنین در زمینه اقتصادی افزایش دهیم.

او در ادامه افزود: ما (با بایدن) بر سر تامین جنگنده‌های اف- ۱۶ مذاکره کردیم و من متوجه هیچ رویکرد منفی از سوی او نشدم. امیدواریم به مناقشه سر این موضوع حساس پایان دهیم.

اردوغان اضافه کرد: ما هر کاری را که لازم باشد برای مبارزه با گروه تروریستی پ ک ک و گروه‌های این چنینی انجام خواهیم داد. درباره عملیات علیه سازمان‌های تروریستی در خارج از مرزها باید بگویم که این عملیات زمانی انجام می‌شود که باید انجام شود و نمی‌توان آن را لغو کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در پایان نیز گفت: به بایدن و مکرون اطلاع دادم که از ایجاد پایگاه نظامی در یونان به شدت ناراحت هستیم؛ و هم‌پیمان ما در ناتو (آمریکا) نباید از تروریست‌های سوریه حمایت کند.

روز گذشته در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم، پایتخت ایتالیا روسای جمهور ترکیه و آمریکا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. این گفتگوها در حالی مطرح می‌شود که روابط آنکارا-واشنگتن این روزها بیش از هر زمان دیگری دچار تنش شده است. اکتبر امسال رجب طیب اردوغان اعلام کرد که روابط بین ترکیه و آمریکا روند درستی ندارد. این اظهارات اردوغان پس از خودداری آمریکا از تحویل جنگنده‌های اف- ۳۵ به ترکیه آن هم پس از پرداخت هزینه یک میلیون دلاری این کشور مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید