برخی از بیماری های زمینه ای پوستی که افراد دچار آن هستند، خود می تواند عاملی برای بروز حساسیت و تورم چشم شما بعد از عمل کاشت ابرو باشد. به همین دلیل است که باید توصیه های قبل از کاشت ابرو به دقت اجرا کرده و در صورتی که از بیماری خود اطلاع دارید، حتما آن را به جراحتان اطلاع دهید تا عوارض بعد از کاشت را به حداقل برسانید. 

رفع ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو طبیعی یک روش رایج برای درمان ریزش ابرو یا جبران ابروهای از دست رفته شما است. اگرچه کاشت ابرو یک عمل جراحی بسیار راحتی است، اما عوارضی از قبیل ورم و کبودی بعد از کاشت از مهم ترین عوارضی است که ممکن است بعد از کاشت با آن روبرو شوید. البته به دلیل اینکه خیلی زود و تنها ظرف چند روز بر طرف می شود، اصلا نباید نگران آن باشید. تنها کافی است راه های رفع  ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو را بدانید و توصیه های رفتاری بعد از عمل کاشت ابرو را جدی بگیرید. در این صورت ظرف چند روز این عوارض خفیف از بین رفته و از داشتن ابروهای طبیعی و زیبا لذت ببرید.


علت کبودی و ورم چشم بعد از کاشت ابرو


علت تورم چشم بعد از کاشت ابرو

استفاده از داروهای بی حسی در نواحی اطراف ابرو مدتی بعد از تزریق در نواحی پیرامون ابرو از جمله پلک ها و چشم پخش شده و گسترش می یابد. زمانی که این دارو در یک محل تجمع پیدا می کند باعث بروز ورم در آن نقطه می شود. به همین دلیل است که افراد در پلک بالا و پایین چشم خود ورم را تجربه می کنند.
میزان این تورم به پوست شما بستگی دارد. هر چقدر بافت زیر پوست شما خالی تر باشد میزان تجمع این دارو ها بیشتر بوده و ورم در آن نقطه بیشتر است. افرادی که سن بالاتری دارند و یا پوست آن ها شل تر است این ورم را بیشتر تجربه می کنند.


علت کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

کبودی به دلیل خونمردگی است که در زیر پوست ایجاد می شود. بنابراین اگر در حین عمل ناحیه از اطراف ابرو و چشم ها بیشتر در معرض فشار قرار گرفته باشند، به دلیل آسیبی که به بافت پوست آن ها وارد شده است، دچار کبودی می شوند. افرادی که رنگ پوست آن ها روشن تر است، بیشتر از افرادی که رنگ پوستشان تیره است این کبودی را تجربه می کنند.

دلایلی که باعث بروز آسیب به اطراف ابرو و چشم شما می شود عبارتند از :
 
استفاده از روش های قدیمی کاشت ابرو

یکی از دلایلی که باعث می شود استفاده از جدید ترین روش های کاشت ابرو اهمیت بسیاری داشته باشد این است که روش های جدیدتر کاشت، عوارض را به نسبت بسیار زیادی کاهش می دهدو به این ترتیب عوارضی مانند تورم و کبودی چشم بعد از کاشت با استفاده از تجهیزات پیشرفته تری که برای عمل بکار گرفته می شود، قطعا کاهش می یابد. 
روش های قدی تر کاشت ابرو به دلیل اینکه واحد هایی که برای کاشت بکار گرفته می شد به صورت فولیکولی نبود، آسیب بیشتری به این نواحی وارد می کرد. به همین دلیل روش های جدید تر که برای کاشت ابروی طبیعی به کار گرفته می شود، به صورت کاشت واحدهای فولیکولی است بسیار ظریف تر بوده و با کمترین فشار و آسیب به پوست انجام می شود. 


نداشتن تخصص و مهارت کم جراح

تخصص و مهارت جراح در شیوه کاشت ابرو و تسلطی که به مرحله کاشت دارد باعث می شود که کمترین آسیب به پوست نواحی اطراف ابرو وارد شود، میزان کبودی و تورم بعد از کاشت به حداقل می رسد. به همین دلیل است که باید در انتخاب پزشک متخصص کاشت ابرو دقت به خرج دهید.
 
غیر بهداشتی بودن کلینیک و خطر عفونت

همانطور که میدانید هر عمل جراحی باید در یک کلینیک بهداشتی که مجوز های استاندارد آن را کسب کرده باشد انجام شود. در صورتی که عمل کاشت ابروی شما در کلینیکی انجام شود که استاندارد های بهداشتی را رعایت نکرده باشد و یا از لوازم استریل نشده در حین عمل استفاده کند، بیشتر در معرض عفونت قرار گرفته و این خود دلیلی برای ورم چشم بعد از کاشت ابرو است. 


سابقه بیماری

برخی از بیماری های زمینه ای پوستی که افراد دچار آن هستند، خود می تواند عاملی برای بروز حساسیت و تورم چشم شما بعد از عمل کاشت ابرو باشد. به همین دلیل است که باید توصیه های قبل از کاشت ابرو به دقت اجرا کرده و در صورتی که از بیماری خود اطلاع دارید، حتما آن را به جراحتان اطلاع دهید تا عوارض بعد از کاشت را به حداقل برسانید. 
 
عدم توجه به توصیه های بعد از کاشت ابرو

توجه به توصیه های بعد از کاشت ابرو به این دلیل اهمیت دارد که می تواند باعث تسریع در بهبود عوارض بعد از کاشت مانند تورم و کبودی چشم ها شود. مهم ترین توصیه هایی که توجه به آن می تواند بهبود و درمان کبودی و ورم چشم را تسریع کند به قرار زیر است:
 
استفاده از کمپرس آب سرد
استراحت و انجام ندادن کارهای سنگین و ورزش
عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات
نحوه درست خوابیدن بعد از کاشت
شستشوی صحیح ابرو ها بعد از کاشت
پرهیز از استخر و حمام و سونا
مصرف قرص ضد التهاب تجویز شده توسط پزشک
نوشیدن آب  میوه های تازه مانند آناناس


رفع کبودی و ورم چشم بعد از کاشت ابرو با کمپرس یخ

همانطور که گفته شد استفاده از کمپرس یخ می تواند تورم چشم و نواحی اطراف ابرو را کاهش دهد. برای اینکه با استفاده از یخ، تورم چشم را بدون آسیب به ابرو های تازه کاشته شده کاهش دهید باید کمپرس یخ را درست در بالای محل کاشت ابرو ها قرار دهید. عدم تماس این کمپرس با موهای شما بسیار اهمیت دارد چرا که تماس آن ها می تواند از رشد فولیکول های مو جلوگیری کرده و رشد ابرو های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 
ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو چه مدت ادامه دارد؟

به طور کلی ایجاد ورم و کبودی های ناحیه چشم بعد از کاشت ابرو موقتی است و ظرف یک هفته پس از کاشت ابرو این تورم و کبودی به طور کلی از بین می رود. البته توجه به توصیه های قبل و بعد از کاشت ابرو بسیار اهمیت دارد. اگر توصیه های پزشک خود  را به دقت انجام ندهید درمان و مدت این عوارض برای شما طولانی تر خواهد بود.

چگونه از ورم چشم بعد از کاشت ابرو پیشگیری کنیم؟

برای پیشگیری از ورم چشم بعد از کاشت ابرو باید اقداماتی از قبیل انتخاب کلینیک معتبر، پزشک متخصص، انتخاب جدید ترین روش های کاشت ابرو، رعایت توصیه های قبل از کاشت، مشورت با پزشک متخصص در صورتی که بیماری زمینه ای و یا حساسیت به مواد بیهوشی دارید اهمیت بسیاری دارد.
 
چگونه ورم چشم را بعد از کاشت ابرو درمان کنیم؟

استفاده از کمپرس یخ، نوشیدن آب، مصرف داروهای ضد التهاب تجویز شده توسط پزشک، عدم مصرف نمک و غذاهای شور می تواند ورم چشم شما را خیلی زودتر درمان کند.

بر گرفته از : کلینیک النا(https://elenaclinic.com)

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید