جزیره کیش پر از نقاط دیدنی و مناظر باورنکردنی و یک مقصد عالی برای کسانی است که می‌خواهند از زمستان سرد فرار کنند تا به هاوایی ایران بروند، در این گزارش به معرفی مکان‌های دیدنی و تاریخی جزیره کیش از قبیل کشتی یونانی ، شهر باستانی حریره، شهر زیر زمینی کاریزه، مرکز فلای‌ دامون و ... پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر کیش

کیش یک مقصد ساحلی آفتابی است که به صورت زمینی با شهر تهران ۱۵۳۶ کیلومتر فاصله دارد و شما می‌توانید در سواحل شنی سفید و زیبا، زیر درختان نخل و در حین تماشای خلیج‌فارس آبی نیلگون و زیبا به استراحت بپردازید.

برای اضافه کردن لذت بیشتر به تعطیلات خود، می‌توانید برخی از ورزش‌های آبی مانند غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی یا حتی قایق‌سواری و سفر با کشتی را انجام دهید و تقریباً در هر ساحلی مراکز تفریحی آبی متعدد و هتل‌های زیبایی وجود دارد.

این جزیره بسیار زیبای ایران با جاذبه‌های توریستی متعدد، یکی از پربازدیدترین مناطق ایران لقب گرفته که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌نماید؛ در این مقاله ما به معرفی چند مکان دیدنی و گردشگری جزیره کیش از قبیل کشتی یونانی ، شهر باستانی حریره، شهر زیر زمینی کاریزه، مرکز فلای‌ دامون و ... پرداخته‌ایم که هر گردشگری که بلیط هواپیما کیش را خریداری می‌کند و به آن سفر می‌کند، باید از آن دیدن نماید.

پس اگر قصد یک سفر خوب و خاطره انگیز به همراه خانواده یا دوستان خود به یکی از شهرهای ایران را دارید، جزیره کیش از گزینه‌های مناسبی برای این سفر برخوردار است، پس در سفر به کیش و برای خرید بلیط هواپیما تهران کیش با آس چارتر همراه باشید تا با هم گذری به جاذبه‌های دیدنی این جزیره زیبای ایران داشته باشیم.

۱ - کشتی یونانی کیش

«کشتی یونانی» نامی است که بر روی بقایای یک کشتی به‌گل‌نشسته در ساحل غربی جزیره‌ کیش گذاشته‌اند و این کشتی یکی از نقاط دیدنی کیش و مورد علاقه عکاس‌ها است، تماشای غروب خورشید در کنار این کشتی، بسیار زیباست و سوژه‌ی نابی برای عدسی دوربین‌هاست.

کشتی یونانی در کیش در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره تبدیل شده است، جایی که صدها نفر در این ساحل گرد هم می‌آیند تا منظره زیبای غروب خورشید را تماشا کنند، این کشتی نماد واقعی جزیره کیش در تمام پوسترها و در تمام تیزرهای تبلیغاتی این جزیره به شمار می‌رود و و اگر بلیط هواپیما کیش را تهیه و به این شهر سفر کردید حتماً از این کشتی زیبا و تاریخی دیدن نمایید.

کشتی یونانی داستانی جذاب دارد که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند، کشتی یونانی یک کشتی قدیمی است که در غرب جزیره در آب‌های نیلگون سواحل کیش و خلیج‌فارس به گل نشسته است، این کشتی در واقع بقایای یک کشتی باری است که قبلاً به نام «خولا اف» شناخته می‌شد این کشتی در ابتدا در سال ۱۹۴۳ در اسکاتلند ساخته شد و به نام Empire Trumpet شناخته می‌شد.

 این کشتی در طول عمر عملیاتی خود در سراسر جهان سفر کرده و زنجیره مالکان و نام آن به طور منظم تغییر کرده است تا سرانجام در سال ۱۹۶۶ زمین گیر شد و به این ترتیب بود که کشتی در نهایت نام رایجی را که امروزه شناخته شده است، را به دست آورد.

در سال ۱۹۶۶کشتی «خولا اف» به گل نشست و با وجود تلاش‌های فراوان برای بیرون کشیدن آن به دریا اتفاقی حاصل نشد و در نهایت برای همیشه در این مکان گیر کرد و رها شد.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر کیش

اعتقاد بر این است که امروزه این جاذبه جزیره کیش در مسیر یونان بوده که به گل نشسته است و این افسانه است که مالکان کشتی هنگامی که آن را رها کردند آتش زدند، لازم به ذکر است که در زمان ساخت، وزن و طول آن به ترتیب ۷۰۶۱ تن و ۱۳۶ متر بوده است.

در ساحل اطراف کشتی یونانی در جزیره کیش، امکانات گسترده‌ای از قبیل رستوران‌های ایرانی و فرنگی با خوشمزه‌ترین غذاها، کافی‌شاپ‌ها و چندین فروشگاه برای اجاره دوچرخه برای پیمایش در جزیره کیش که به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تفریحات کیش است، وجود دارد،.

اگر به صحنه‌های عالی، پیک‌نیک در محیطی بسیار آرام علاقه دارید، کشتی یونانی مطمئناً تجربه‌ای به یاد ماندنی برای شما خواهد بود، اگر به دیدن کشتی یونانی در جزیره کیش می‌روید، آفتابی را که آرام آرام پشت کشتی یونانی در آبهای خلیج‌فارس غروب می‌کند را از دست ندهید.

۲. شهر باستانی حریره

جزیره کیش پر از مناظر تاریخی و دیدنی است که قدمت برخی از آن‌ها به ۸۰۰ سال می‌رسد و گردشگران می‌توانند از تماشای آنها لذت ببرند، یکی از این نقاط دیدنی شهر باستانی حریره است و اگر بلیط هواپیما کیش را تهیه و به این شهر سفر کردید، بازدید از این شهر باستانی زیبا را از دست ندهید.

۳. شهر زیرزمینی کاریز

یکی دیگر از مناظر باستانی باورنکردنی شهر زیرزمینی کاریز است، این شهر زیرزمینی بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و در حال حاضر در عمق ۱۶ متری از سطح زمین به یک شهر زیرزمینی تبدیل شده است.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر کیش

۴. پارک دلفین و تمساح و باغ پرندگان کیش

برای کسانی که ترجیح می‌دهند در سفر از مناظر طبیعی دیدن کنند، کیش پارک‌های بسیار جذابی دارد، پارک دلفین یک پارک ۱۷۰ هکتاری است که در آن می‌توانید به تماشای دلفین‌های فوق‌العاده و شیرهای دریایی زیبا بنشینید که بسیار محبوب است و همچنین باغ پرندگان کیش نیز دارای انواع پرندگان از جمله طاووس‌های زیبا است و هرگردشگری که بلیط هواپیما کیش را خریداری می‌کند حتماً در برنامه‌ تفریحی خود سفر به این مکان‌های دیدنی را نیز در نظر می‌گیرد.

۵. مرکز فلای‌ دامون

اگر به دنبال تجربه‌ و تفریح متفاوت هستید حتماً سری به مرکز فلای دامون بزنید و شبیه ساز پرواز را در آن جا تجربه کنید و همچنین در کنار آن شما می‌توانید از خودتان امتحان خلبانی نیز بگیرید و اگر به این حرفه علاقه دارید قبل از آن که تصمیم به آموزش در آن بگیرید، پرواز را تجربه کنید.

مرکز فلای دامون چهار مدل شبیه‌ساز پرواز با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به وسیله‌ی شبیه‌ساز پروازی ایرباس ۳۲۰ «Airbus۳۲۰»، شبیه‌ساز پروازی بوئینگ ۷۳۷ «Boeing ۷۳۷»، شبیه‌ساز پروازی هواپیمای دوموتوره امکان حرکت هواپیما را فراهم کرده است.

اگر به خلبانی و پرواز علاقمندید و همچنین قصد سفر به این جزیره دیدنی و خرید بلیط هواپیما مشهد کیش را دارید حتماً گردش در این مکان تفریحی آموزشی را نیز به برنامه خود اضافه نمایید.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر کیش

 

به طور کلی، کیش یک مقصد ایده‌آل برای بسیاری از خانواده‌ها است زیرا هر نوع تمایلی را از استراحت در ساحل گرفته تا خرید در طول روز و تفریح ​​با ورزش‌های آبی را پوشش می‌دهد، تبدیل جزیره کیش به منطقه آزاد تجاری، علاوه بر اماکن تاریخی و مناظر طبیعی، ایده عاقلانه‌ای بود که این جزیره را به مقصدی عالی برای بسیاری از گردشگران تبدیل کرده است.

در کیش مراکز خرید بسیاری وجود دارد که می‌توانید خریدهای خود و یا سوغاتی‌هایتان را از آنجا تهیه کنید ، در یک نگاه، به نظر می‌‍رسد که کارهای زیادی برای انجام دادن در نقاط مختلف جزیره وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید