طبق اعلام یک مسئول وزارت بهداشت سودان، در اعتراضات روز دوشنبه غیرنظامیان به وقوع کودتای نظامی در این کشور ۷ تن کشته و ۱۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

شمار کشته‌های درگیری در سودان به ۷ نفر رسید

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از الجزیره نوشت: در درگیری‌های دیروز سودان در جریان اعتراضات مخالفان کودتای نظامی، ۷ نفر کشته شدند.

یک منبع مسئول وابسته به وزارت بهداشت سودان اعلام کرد که در جریان اولین روز اعتراضات پس از وقوع کودتای نظامی، ۷ نفر کشته و بیش از ۱۴۰ نفر زخمی شدند.

این افراد در جریان شرکت در تظاهرات علیه تصمیمات ارتش مبنی بر انحلال شورای حاکمیت انتقالی و شورای وزیران، اعلام وضعیت فوق العاده در کشور و برکناری استانداران مجروح شدند.

دفتر عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان اعلام کرد که او و همسرش سحرگاه دوشنبه در محل اقامتشان در خارطوم ربوده شده و توسط نیروهای نظامی به مقصد نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گزارش رسانه‌ها، نیروهای نظامی ۴ وزیر و یکی از اعضای غیرنظامی شورای حاکمیت را دستگیر کردند.

عمر البشیر از سال ۱۹۸۹ (۱۳۷۸) بر سودان حاکمیت داشت که پس از برپایی تظاهرات در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی این کشور در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ از قدرت برکنار شد و یک دولت انتقالی قدرت را در این کشور در دست گرفت که ریاست دولت موقت آن بر عهده "عبدالله حمدوک" است.

دولت انتقالی سودان اوت ۲۰۱۹  میلادی آغاز به کار کرد و قرار بود مدت زمان انتقال قدرت از نظامیان به غیرنظامیان ۳۹ ماهه باشد و در این مدت نیز قدرت میان ارتش و ائتلاف «الحریة و التغییر» تقسیم شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید