۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 55298625

درخت گردوی چندلر پربارترین گونه در بین نهال های گردو است . ما درختان گردوی چندلر را برای فروش در تمام طول سال در نهالستان تک نهال موجود داریم.

نهال گردوی چندلر

اگر به دنبال یک گونه مولد و مقاوم در برابر بیماری هستید ، این تنوع برای باغ گردوی شما مناسب است . فاصله درخت گردو چندلر باید ۶ متر در ۵ متر باشد . نهال گردو در آبیاری عمیق و خاک خوب زهکشی بهتر رشد می کند . کوددهی نهال گردو با استفاده از کود حیوانی آسان است . به این ترتیب در هر هکتار ۳۳۰ درخت تولید می شود .

درخت گردو فرانکت گرده افشان چندلر است. به منظور بهینه سازی بهره وری از باغ خود ، باید به ازای هر ۱۰ درخت چندلر ۱ عدد فرانکت بکارید. از نظر عملکرد درخت گردوی چندلر ، ۸ سال پس از کاشت درختان خود می توانید تا ۱۵ تن گردو خشک در هر هکتار انتظار داشته باشید.

درخت گردوی چندلر

محبوب ترین نوع نهال گردوی وارداتی در ۵ سال گذشته در کشور ما ، نوع نهال گردو است. شما می توانید نهال گردو چندلر ریشه دار و لوله ای درجه یک را از نهالستان تک نهال خریداری کنید.

چندلر یک نوع نهال گردو است که تحت تأثیر یخبندانهای زمستانی قرار نمی گیرد زیرا در مقایسه با انواع بومی دیر شکوفا می شود.

درخت چندلر از زمستان به زمستان تغییر می کند ، معمولاً در دی ماه . در یخبندان اولیه زمستانی که در منطقه ای که در اوایل نوامبر کاشته اید رخ می دهد ، شاخه هایی که درخت گردو در آن سال درست کرده بود ممکن است آسیب برساند.

به عبارت دیگر ، سرمازدگی اولیه پاییز فقط می تواند به آن شاخه های جوان  آسیب برساند ،  به کل درخت چندلرآسیبی نمی رساند . این همچنین می تواند بر کارایی سال آینده در جهت منفی تأثیر بگذارد .

این یخبندان اولیه در کشور ما در منطقه بالای ۱۱۰۰ متر ارتفاع رایج است . با این حال ، برخی از مناطق ویژه ما در کشور ما در ارتفاع ۱۲۰۰ متری ، معتدل یا در ارتفاع ۹۰۰ متری ، با سقوط سخت زنده ، در دسترس هستند .

ویژگی های میوه نهال گردو چندلر؛

انواع گردو چندلر مهمترین رقم گردوی تجاری ایالات متحده است.

دارای پوسته نازک و بیضی شکل است.

به راحتی از پوسته جدا می شود و برای مصرف به عنوان گردوی خشک و تازه مناسب است.

عملکرد جوانه ها ۸۵-۹۰ است و رقم بسیار مولد است.

برای گردوهای چندلر ، سفیدی آن بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد است و همه چیز بیرون می آید.

میوه گردوی چندلر ۱۰-۱۳ گرم ، میوه داخل وزن ۶.۵ گرم ، نسبت داخلی ۵۲-۵۵٪ می باشد

ویژگی های درخت گردو چندلر  ؛

از آنجا که انتهای آن به شاخه ها میوه می دهد ، نسبت میوه در شاخه های جانبی بسیار زیاد است.

درخت گردوی چندلر برای خنک شدن به ۷۰۰ ساعت زمان نیاز دارد. به عبارت دیگر ، درخت ما در زمستان باید ۷۰۰ ساعت (۳۰ روز) را زیر +۷.۵ درجه طی کند . این موضوع  در سواحل ساحلی آنتالیا ، که مناطق بسیار معتدل این کشور  هستند ، مورد توجه قرار می گیرد . تا اواخر شهریور برداشت می شود .

در نهالستان تک نهال علاوه بر نهال گردو چندلر  سایر ارقام نهال گردو از جمله نهال گردو فرنور نهال گردو ژنوتیپ برتر نهال گردو اسرائیلی نهال گردو فرانکت نهال گردو پکان آمریکایی نهال گردو فرانسوی وغیره پرورش داده می شود . نهالستان تک نهال نهال های خود را با توجه به این که توسط مهندسین مجرب کارشناسی میکنند سلامت نهال ها را بصورت صد در صد تضمین می کند و همچنین بازگشت صد در صدی را در مواقع ایراد دار بودن نهال ها با پرداخت خسارت وارد شده ضمانت می کند به همین دلیل هست از سال ۱۳۶۰ که فعالیت خود را آغاز کرده هست تا به حال هیچ مشتری از نهالستان تک نهال ناراضی نبوده و امیدواریم هرگز هم نخواهند بود .

راه اندازی سایت تک نهال

نهالستان تک نهال تا سال ۹۸ بصورت فیزیکی در خدمت مشتریان بوده و به سراسر کشور نهال ارسال می کرد ولی از سال ۹۸ سایت تک نهال را جهت رفاه مردم عزیز تاسیس کردیم در سایت ما انواع مقاله های نهال گذاشته شده هست که این مقاله ها توسط کارشناسان کشاورزی و همچنین مهندسین کامپیوتر از طریق سایتهای معتبر خارجی برداشته شده و ترجمه شده و در اختیار هموطنان عزیز قرارداده شده علاوه بر این در سایت ما قسمت فروشگاهی تنظیم شده تا مردم عزیز ایران بتوانند جهت  خرید نهال به هرتعداد که می خواهند از سایت ما خریداری کنند .

کشاورزان و باغداران عزیز می توانند جهت خرید نهال گردو به دو طریق با ما در تماس باشند.

۱. از طریق تماس با مهندس رسول وکیلی ۰۹۱۴۳۱۲۲۸۳۸  و  فردین وکیلی ۰۹۱۴۲۱۸۶۸۶۶

۲. مراجعه به سایت taknahal.com

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید