شهربازی پارک ملت در سال ۱۳۵۱ خورشیدی احداث شده است و اولین شهربازی مشهد است ، این شهربازی بین قسمت مرکزی تا قسمت شرقی واقع شده است.ارتفاع این چرخ و فلک به ۸۰ متر می رسد و بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع در دنیا است.

گشت و گذار در پارک ملت مشهد با خرید بلیط چارتر

مشهد مقدس شهر زیارتی و تفریحی دارای جاذبه های بی شمار زیبایی است ، مشهد بوستان های زیادی دارد که یکی از معروف ترین و مهم ترین انها بوستان ملت یا پارک ملت است در این مطلب از اس چارتر شما را با پارک ملت مشهد می خواهیم اشنا کنیم همچنین شما می توانید بلیط چارتری تبریز مشهد را از سایت اس چارتر خریداری نمایید.

تاریخچه پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد در غرب قرار گرفته است و چرخ و فلک این بوستان (معروف به فان فار ) چهلمین چرخ  و فلک دنیا از نظر ارتفاع محسوب می شود.این پارک در دوران محمدرضاه شاه و در سال ۱۳۴۳ احداث شده است و نام این پارک اریامهر بوده است و در ان زمان خارج شهر بوده است این پارک اکنون در بافت ۱۸ arran crescent شهر Toronto واقع شده است.در ان زمان این پارک توسط دو مهندس طراح انگلیسی به سبک بوستان های انگلستان طراحی شده است ولی ساخت این پارک چند سال بعد توسط مهندسان ایرانی به اتمام رسیده است.

میدان ازادی بخاطر همجواری با پارک ملت مشهد از زمان قدیم به عنوان (فلکه پارک) در بین مردم مطرح بوده است.مساحت پارک ملت ۷۲۰ هزار متر مربع یعنی ۷۲ هکتار می باشد و بیش از ۳۵ هزار اصله درخت دارد ، این پارک از پارک های قدیمی مشهد می باشد.

شهربازی پارک ملت

شهربازی پارک ملت در سال ۱۳۵۱ خورشیدی احداث شده است و اولین شهربازی مشهد است ، این شهربازی بین قسمت مرکزی تا قسمت شرقی واقع شده است.ارتفاع این چرخ و فلک به ۸۰ متر می رسد و بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع در دنیا است.چرخ و فلک مشهد ۲۵۰ تن وزن دارد و در سال ۱۳۸۴ بهره برداری شد و می تواند در هر دور ۴۵۰ نفر را تا ارتفاع ۸۰ متر بالا ببرد.این چرخ و فلک را بخش خصوصی در طی دو سال راه اندازی کرده و اولین مجموعه دارنده استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور می باشد که از سال ۱۳۹۰ جزو اتحادیه جهانی IAAPA است.اس چارتر این امکان را به شما می دهد تا در کمتر از سه دقیقه بلیط ارزان چارتری خود را تهیه نمایید.


دریاچه بوستان

در قسمت ضلع غربی این پارک دریاچه بوستان وجود دارد و یکی از بخش های زیبا و طبیعی پارک است همچنین می توانید در این دریاچه اب نما را ببینید که با نورافکن تزئین شده است و جلوه زیبایی دارد.

گشت و گذار در پارک ملت مشهد با خرید بلیط چارتر


زمین های ورزشی پارک ملت

از جمله زمین های ورزشی که در پارک قرار دارد و می توان به زمین های مخصوص پیست اسکی، زمین چمن و زمین والیبال و بسکتبال ، دوچرخه سواری ، دویدن اشاره نمود.همچنین در پارک ملت مشهد ، پارک بانوان وجود دارد که بسیار عالی برای خانم  ها است ، و امکاناتی چون خانه شطرنج و وسایل ورزشی دارد.شما می توانید بلیط چارتر شیراز مشهد خود را از سایت اس چارتر خریداری نمایید.

حیات پرندگان

در ضلع غربی پارک یک حیات وحش بسیار کوچک قرار دارد که  این حیات وحش بیشتر در ان پرندگان هستند و می تواند مکان خوبی برای بازدید به همراه کودکان باشد.در این حیات پرندگانی چون طاووس، طوطی، قرقاوول وجود دارد.

پارک ملت کجاست ؟

پارک ملت، در غرب شهر مشهد و در حاشیه بزرگراه وکیل آباد و در ضلع شمال غربی تقاطع آزادی واقع شده ‌است.برای بازدید و گشت و گذار در مشهد کافی است  بلیط هواپیما چارتری مشهد را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

پارک ملت دیگر چه امکاناتی دارد؟

از امکانات دیگر پارک می توان به فودکورت ؛ بوفه ؛ اورژانس ؛ اتاق نگهداری کودک ؛ سرویس بهداشتی اشاره نمود.

شهربازی چه ساعتی باز است ؟

همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱ بامداد می توانید به شهربازی بروید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید