گاهی دیده شده است که افراد خودشان اقدام به سرویس و تعمیر موتورخانه و شوفاژ و یا اقدام به خدمات سرویس و تعمیر رادیاتور و شوفاژ می‌کند اما باید بگوییم که اقدامات تاسیسات ساختمان و رفع عیب تاسیسات ساختمان باید توسط افراد ماهر و متخصص در این زمینه انجام شود چرا که در صورت بروز اشتباه در انجام کار ممکن است که شما دو چاره هزینه و خسارت های بسیار زیادی شوید. 

نکات نگهداری و تعمیر موتورخانه و شوفاژ خدمات تاسیسات غرب تهران

نگهداری از تاسیسات موتورخانه و تاسیسات ساختمان یکی از امور مهمی است که باید به آن توجه کنیم. خدمات تاسیسات غرب تهران نکاتی در مورد نگهداری و سرویس و تعمیر موتورخانه و شوفاژ در این مقاله به شما ارائه می دهد. امیدواریم که با خواندن مقاله و همراه بودن با ما تا انتهای مطلب نکات مفیدی را بخوانید و از آن استفاده کنید.

قبل از هر چیزی باید برویم سراغ این مطلب که هدف شما از نگهداری موتورخانه و تعمیر موتورخانه و شوفاژ چیست؟ باید بگویم که موتورخانه و سیستم گرمایش مرکزی در هر ساختمانی یکی از مهمترین قسمتهای تاسیسات آن ساختمان است . حالا می پرسید چرا ؟ اهمیت سیستم موتورخانه و شوفاژ به این دلیل است که سلامتی و کارکرد اصولی و درست سیستم موتورخانه و شوفاژ رابطه مستقیمی با رفاه و آسایش و آرامش ساکنین ساختمان دارد اگر سیستم گرمایشی شما به صورت کاملاً صحیح و اصولی کار کند و بازدهی مناسبی داشته باشد و اگر شما در تامین آب گرم مصرفی ساختمان تا مشکلی نداشته باشید آسایش و رفاه برای ساکنین شما وجود دارد اما کنید که سیستم گرمایشی ساختمان شما در روز زمستانی دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند که رادیاتورهای شوفاژ داخل واحد را گرم کند این باعث می‌شود تا آسایش و آرامش ساکنین ساختمان از بین برود . پس اهمیت و هدف از نگهداری تعمیر موتورخانه و شوفاژ داشتن موتورخانه های سالم برای ساکنین ساختمان و آسایش و آرامش آنها میباشد. (بررسی نکات تعمیر رادیاتور شوفاژ)

بخش های مهم در نگهداری موتورخانه

در موتورخانه باید تمامی بخشها مورد بازرسی و سرویس دوره ای قرار بگیرد . در اینجا مهم ترین قسمت های تعمیر و نگهداری موتورخانه و شوفاژ را بررسی می کنیم و نکات آن را به شما می گوییم :

  • موتورخانه را از لحاظ داشتن صدای اضافی بررسی کنید . صدای اضافی در پمپ شوفاژ و یا مشعل موتورخانه شما نشاندهنده نیاز به تعمیر و سرویس است.
  • بازدهی و گرما دهی شوفاژ و آب گرم مصرفی را زیر نظر داشته باشید.
  • منبع انبساط موتورخانه یکی از قسمتهای مهم برای چک کردن سلامت موتورخانه است هر از چند گاهی به منبع انبساط پشت بام سربزنید.
  • فلکه ها و شیرآلات موتورخانه را هر چند وقت یک بار از لحاظ عملکرد صحیح و نداشتن نشتی و بررسی کنید .
  • دمای موتورخانه را در فصول مختلف آب و هوا تنظیم کنید .
  •  سیستم رادیاتور شوفاژ واحدها را هواگیری و در صورت نیاز اقدام به شستشو و رسوب گیری و تعمیر رادیاتور شوفاژ کنید.
  •  مشعل موتورخانه را از لحاظ تنظیم بودن و عملکرد درست و صحیح بررسی کنید.
  •  پمپ شوفاژ موتورخانه را از لحاظ سرویس دوره ای و روغن کاری پمپ شوفاژ بررسی کنید در صورت عدم روغن کاری پمپ شوفاژ واسطه آن دچار مشکل و نیاز به تعویض پیدا می‌کند.
  • موتورخانه شوفاژ در زمان راه اندازی سیستم گرمایشی ساختمان در شروع فصل سرما نیاز به سرویس دوره ای دارد.

نکات نگهداری و تعمیر موتورخانه و شوفاژ خدمات تاسیسات غرب تهران

 نکاتی که در بالا گفتیم بخشی از نکات مهم در روش های تعمیر و نگهداری موتورخانه می باشد. اما بهتر است که برای تعمیرات و سرویس های دوره ای موتورخانه شوفاژ خود و حتی تعمیرات رادیاتور شوفاژ نیز از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه مهارت دارند . 

گاهی دیده شده است که افراد خودشان اقدام به سرویس و تعمیر موتورخانه و شوفاژ و یا اقدام به خدمات سرویس و تعمیر رادیاتور و شوفاژ می‌کند اما باید بگوییم که اقدامات تاسیسات ساختمان و رفع عیب تاسیسات ساختمان باید توسط افراد ماهر و متخصص در این زمینه انجام شود چرا که در صورت بروز اشتباه در انجام کار ممکن است که شما دو چاره هزینه و خسارت های بسیار زیادی شوید. 

عیب یابی در موتورخانه و شوفاژ از تعمیرات آن مهم تر است.این حساسیت به دلیل حساس بودن موتورخانه و شوفاژ ایجاد میشود که در نتیجه آن اگر عیب یابی به صورت دقیق انجام شود هزینه تعمیرات کاهش پیدا میکند و علاوه بر آن نیز تعمیر موتورخانه نیز به بهترین و دقیق ترین شکل صورت میگیرد.

اگر در زمینه خدمات تاسیسات ساختمان و تعمیرات موتورخانه شوفاژ و رادیاتور شوفاژ به کمک نیاز پیدا کردید میتوانید روی خدمات تاسیسات غرب تهران و استادکاران آن حساب باز کنید.

منبع : خدمات تاسیسات غرب تهران 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید