۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 55505996

رادیاتورها بهترین نوع سیستم‌های گرمایشی هستند که این روزها طرفداران زیادی هم دارند. برای همین دلیل هم انواع دکوراتیو آن‌ها در بازار عرضه شده که بتوانید مطابق با سلیقه و دکور خود آن‌ها را انتخاب و نصب کنید.

انواع رادیاتور

این روزها با ورود دکوراسیون و چیدمان به خانه‌ها خرید و تهیه رادیاتور برای تامین گرمای منزل یک امر ضروری شده است. اما رادیاتورها نه‌تنها به‌عنوان سیستم گرمایشی باید ایفای نقش کنند، بلکه درزمینه دکوراتیو بودن هم باید دارای طراحی‌های خاص و چشم‌نوازی باشند.

ازاین‌رو در تولید نسل جدید این محصولات با شیوه‌هایی خاص‌تر از معمول همراه هستیم و می‌توانید انواع آن‌ها را در بازار مشاهده و تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم به بحث و بررسی بیشتر دررابطه‌با این محصول و انواع آن با طراحی‌های متفاوت بپردازیم.

رادیاتورهای مناسب با دکوراسیون و فضاهای خاص

رادیاتتور نسل جدید، سیستم گرمایشی بوده که جای نمونه‌های کلاسیک خود یعنی شومینه‌ها را گرفته است. ازآن‌جایی‌که سیستم‌های گرمایشی نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره افراد بازی می‌کنند، خیلی دور از انتظار نیست که جایگاه ویژه‌ای در سبک و سیاق زندگی یا دکوراسیون منازل هم داشته باشند. بررسی انواع رادیاتورهای دکوراتیو در ادامه قرار گرفته شده است.

معمولا این نوع از رادیاتور در بازار به ۲ شیوه رادیاتور دکوراتیو و رادیاتور قرنیزی وجود دارند که بهترین نوع آن‌ها را می‌توانید از برند اترین تهیه کنید.

رادیاتور دکوراتیو

انواع رادیاتور

همانطور که از اسم این نوع از رادیاتورها قابل تشخیص است، از طراحی و ساخت منحصربه‌فردی برخوردارند و نمونه‌ آن‌ها در ساخت محصولاتی با کارایی مشابه خود دیده نمی‌شود. این رادیاتور در انواع سایز و طرح‌ها ساخته می‌شود و حتی می‌توانید مطابق با سلیقه خود طرح مورد نظر را سفارش داده تا برایتان ساخته شود.

از این نوع سیستم‌های گرمایشی معمولا به‌عنوان قطعه‌ای تزئینی یا تکمیل‌کننده دکوراسیون استفاده می‌کنند. یکی دیگر از مزایای سفارش این رادیاتور انتخاب نوع منبع مصرف انرژی در آن است. این کالاها هم می‌توانند در نمونه برقی و هم در نمونه آب گرم برای تولید گرمایی مطلوب تولید و ساخته شوند.

رادیاتور قرنیزی

استفاده از رادیاتور قرنیزی بیشتر برای منازلی با مساحت کم‌تر در مناطق سردسیری یا معتدل توصیه می‌شود. سیستم گرمایش این نوع از رادیاتور به‌وسیله جریان آب گرم در لوله‌های مسی یا آلومینیومی تامین می‌شود و گرما را به‌صورت یک‌نواخت در کل خانه انتقال می‌دهد. طراحی آن بسیار مناسب و ایده‌آل بوده و محیط کمی از فضای منزل را اشغال می‌کند. این مدل از رادیاتورها در ۲ نوع از برند اترین تولید به بازار عرضه شده است:

  • مدل پاتریس
  • مدل آرامیس

پاتریس

در ساخت این نوع از رادیاتورها از لوله‌های مسی با ظرفیت حرارتی ۲۴۰ کیلوکالری بر ساعت بهره گرفته‌اند که آن را به یک محصول باورنکردی برای انتقال گرما در مناطق بسیار سرد تبدیل کرده است. جنس مس، انتقال دهنده‌ای عالی برای گرما و سرما نسبت به آلومینیوم معرفی می‌شود. این مدل در ۴ شکل متفاوت تولید و نصب خواهد شد. سیستم نرمال یک ردیفه، سیستم نرمال ۲ ردیفه، سیستم ۲ ردیفه دوبل و سیستم کف خواب شامل این موارد هستند.

سیستم نرمال یک ردیفه

معمولا برای ساختمان‌هایی که در مناطق سردسیر قرار دارند یا عایق‌بندی مناسبی ندارند و هر ۴ طرف آن‌ها باز است، توصیه می‌شود از این سیستم گرمایشی بهره ببرند. این رادیاتور با ارتفاع ۱۵ سانتی‌متری که دارد، برای ساختمان‌های نرمال بسیار مناسب است.

سیستم نرمال ۲ ردیفه

این نصب به‌صورت دورتادور دیوار و ساختمان انجام می‌شود و با ایجاد سیستم گرمایشی عالی برای مناطق سرد بسیار مناسب است. سیستم نرمال ۲ ردیفه در ارتفاع ۳۰ سانتی‌متری با ظرفیت گرمایی تقریبا ۲ برابر نمونه‌های معمولی بسیار مناسب برای منازلی است که مساحت آن‌ها کمتر از ۵۰درصد است.

سیستم ۲ ردیفه دوبل

به‌لحاظ عملکردی، بسیار مشابه نمونه دوبل نرمال خود است؛ تنها این تفاوت را دارد که هنگام نصب برروی پایه‌هایی قرار می‌گیرد که همین امر سبب می‌شود برای نصب، به دیوار نیازی نداشته باشند. این سیستم نصب بسیار برای منازلی با معماری‌های دوبلکس یا نمای شیشه‌ای مناسب است.

سیستم کف خواب

برای محل‌هایی که نصب رادیاتور به‌صورت ایستاده وجود ندارد، از سیستم نصب کف خواب استفاده می‌کنند. بهترین محل برای این نوع نصب نماهای شیشه‌ای، در بالکن‌ها و کمد دیواری‌هایی که تا کف ساخته می‌شوند هستند.

آرامیس

این نوع از رادیاتورها با ظرفیت حرارتی ۱۸۶ کیلوکالری در ساعت از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند و برای مناطق معتدل می‌توانند سیستم گرمایشی عالی و ایده‌آل محسوب شوند. افزایش راندمان این نوع سیستم گرمایشی به‌دلیل یکپارچه‌بودن آن و عدم گپ هوایی بین اجزای آن است که کیفیت آن را چندبرابر می‌کند. این محصول با مشخصات فنی بالایی که دارد، مناسب برای ساختمان‌های مسکونی و اداری است که با سیستم قابل انعطاف خود توانسته کیفیت بالایی برای گرمایش داشته باشد.

رادیاتورها در انواع رنگ‌ها مطابق با سلیقه مشتری در برند اترین قابل سفارش هستند، اما به‌طور معمول از ۲ رنگ سفید یا الکترواستاتیک و طرح چوب یا طلایی مات، نقره‌ای و شامپاینی تولید می‌شوند. سیستم‌های نصب آن‌ها هم مانند مدل قبلی به ۴ شیوه انجام می‌گیرد.

سیستم نرمال یک ردیفه

این سیستم در ارتفاع ۱۳ سانتی‌متری نصب می‌شود و با قرارگیری در دورتادور ساختمان گرمایی مطلوب و یکنواخت به محیط می‌بخشد.

سیستم نرمال ۲ طرفه

انواع رادیاتور

از مهم‌ترین مزیت‌های این نصب، حفظ فضای مفید ساختمان بوده و ظاهری بسیار شیک و عالی دارد. در این نصب برای ساختمان‌هایی که دارای ۳ متر ارتفاع هستند و سیستم یک ردیفه برای آن‌ها پاسخ‌گو نیست، بسیار مناسب هستند.

سیستم ایستاده ۲ طرفه دوبل

ازآن‌جایی‌که این مدل از رادیاتتورها برای نصب نیازی به دیوار ندارند و برروی پایه‌ای قرار می‌گیرند، برای اداره‌ها و مراکزی که سراسر شیشه هستند و امکان نصب رادیاتور ایستاده وجود ندارد، بسیار عالی هستند. به‌لحاظ ظاهری هم کاملا زیبا بوده و از گرمایش مناسبی هم برخوردارند.

سیستم کف خواب

این نمونه‌ هم مانند مدل پاتریس نصب و استفاده می‌شود و کاربرد آن بیشتر در نماهای شیشه‌ای و بالکن است.

جمع‌بندی

رایج‌ترین استفاده از سیستم‌های گرمایشی در زندگی مدرن، استفاده از رادیاتور است که همین امر سبب شده تا انواع آن‌ها به‌لحاظ کارایی یا ظاهری طراحی و تولید شوند. در این بین اگر از آن دسته از افرادی هستید که به دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود اهمیت فراوانی می‌دهد، خرید و استفاده از رادیاتورهای دکوراتیو بسیار عالی و ایده‌آل است.

بهترین نمونه این محصولات توسط شرکت معتبر اترین تولید شده و دارای تمامی مجوزهای رسمی است که می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این شرکت از تنوع محصولات آن مطلع شوید. بهترین مزیت خرید سیستم‌های گرمایشی و رادیات از این شرکت، امکان سفارش مطابق با سلیقه مشتری است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید