یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت و تاسیس آن انتخاب نام تجاری است که این نام با توجه به نکاتی باید انتخاب شده و حداقل ۵ نام به ترتیب الویت به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود تا بازرسان پس از بررسی آن ها یکی را انتخاب و به متقاضی اعلام نماید.

تغییر نام شرکت ها بعد از ثبت چگونه است؟

همانطور که می دانیم متقاضیانی که قصد فعالیت در تجارت را دارند اقدام به تاسیس یک شرکت می کنند. شرکت در لغتنامه به معنای شریک شدن است و بطورکلی از اجتماع دو و یا چند اشخاص حقیقی و یا حقوقی برای انجام اموری با هدفی مشخصی تشکیل می شود که افراد بیشتر برای پیشرفت در اقتصاد جامعه اقدام به ثبت شرکت می نمایند.

تغییر نام شرکت

بطور کلی ثبت شرکت در قانون تجارت به ۷ قالب گوناگون شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت غیر مختلط سهامی، شرکت نسبی، شرکت سهامی که به سهامی عام و خاص تقسیم شده است، امکان پذیر می باشد که در بین این۷ نوع قالب شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود از ارجحیت بالایی برخوردارند بنابراین در ادامه بطور دقیق به توضیح تغییر نام به این دو صورت می پردازیم.

یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت و تاسیس آن انتخاب نام تجاری است که این نام با توجه به نکاتی باید انتخاب شده و حداقل ۵ نام به ترتیب الویت به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود تا بازرسان پس از بررسی آن ها یکی را انتخاب و به متقاضی اعلام نماید. برای تکراری نبودن نام برندتان شما می توانید به سامانه http://www.ilenc.ir و یا سامانه روزنامه رسمی کشور به نشانی http://rrk.ir مراجعه و نام شرکت خود را استعلام گیرید و از تکراری نبودن آن اطملنان حاصل نمایید. شما پس از ثبت شرکت و انتخاب نوع فعالیت ممکن است تصمیم مبگیرید که نام شرکت را تغییر بدهید اگر شما نیز قصد انجام این امر را دارید برای کسب اطلاعات مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

همچنین بخوانید: راهنمای ثبت تغییرات شرکت در سامانه اداره ثبت

متقاضیان زمانی که تصمیم به تغییر نام شرکت را گرفته اند ابتدا باید مجمع عمومی فوق العاده ای را تشکیل و با اکثریت آراء این تصمیم را گیرند پس از تایید شدن این موضوع باید صورتجلسه تغییر نام را تنظیم و به امضاء اعضا رسانند تا بتوانند مراحل تغییر نام را آغاز نمایند.

نام انتخابی شرکت باید دارای شرایط زیر باشد:

-نام انتخابی باید در فرهنگ معین و یا دهخدا وجود داشته باشد که این امر نشانه ی ریشه فارسی آن است.
-نام انتخابی باید قبلا توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.
-نام برند باید سه سیلابی و به صورت حروف باشد.
-از اسامی خاص استفاده نشده باشد.
-باعث فریب افکار عمومی نشود .
-نام کاشفان، شاعران و داشمندان معاصر نباشد.
-از کلمات فارسی استفاده شود ولی استفاده از برخی کلمات عربی نیز مجاز می باشد.
-زمانیکه از کلمات ملی همچون تهران برای برند خود استفاده نمودید اخذ مجوز از فرمانداری ضروری می باشد.

همچنین بخوانید: راهنمای تغییر نام شرکت

تغییر نام شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص از دسته شرکت های بازرگانی است که در زمینه ی تجاری در حال فعالیت بوده و مسئولیت هر یک از شرکا به مبلغ سهام بستگی خواهد داشت.

مدارک لازم تغییر نام برای شرکت سهامی خاص
-ارائه کپی از رئوزنامه رسمی و آگهی تاسیس
-ارائه کپی مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه همه ی اعضا شرکت
-کپی آگهی آخرین تغییرات (در صورت داشتن چنین تغییری)

تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود

طبق ماده ۹۵ قانون تجارت شرکت بامسئولیت محدود شرکتی است که بین دو و یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود که در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و هر یک از شرکا به میزان سرمایه آورنده شان در قبال قروض و تعهدات شرکت دارای مسئولیت می باشند.

مدارک لازم تغییر نام برای شرکت بامسئولیت محدود

-ارائه کپی مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه همه ی اعضا شرکت
-ارائه کپی از رئوزنامه رسمی و آگهی تاسیس
-کپی آگهی آخرین تغییرات (در صورت داشتن چنین تغییری

تغییر نام شرکت ها بعد از ثبت چگونه است؟

نمونه صورتجلسه تغییر نام شرکت سهامی خاص

حال در این قسمت پایانی می خواهیم که نمونه ای از صورتجلسه تغییر نام برای شرکت سهامی خاص را ارائه دهیم بنابراین برای تغییر نام شرکت سهامی خاص باید این روند را برای صورتجلسه به کا گیرید.

بسمه تعالی
نام شرکت: .....
شماره ثبت شرکت: .....
سرمایه ثبت شده: .....
صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت ......... سهامی خاص ثبت شده به شماره ...... در تاریخ ....... ساعت ....... با حضور کلیه سهامداران/اکثریت سهامداران در مرکز شرکت تشکیل گردید.
الف:در اجرای مفاد ماده ۱۰۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت:
۱-خانم/آقای ............ به سمت رئیس جلسه
۲-خانم/آقای ............ به سمت رئیس جلسه
۳-خانم/آقای ............ به سمت رئیس جلسه
۴-خانم/آقای............. به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.
ب: در خصوص دستور جلسه که تغییر نام شرکت می باشد بحث و بررسی مقرر گردید که نام شرکت به ........ تغییر یابد و در نتیجه ماده ........... اساسنامه به شرح مذکور اصلاح می گردد.
ج: به خانم/آقای........... (احدی از سهامداران یا مدیران یا وکیل رسمی شرکت) وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل ثبت دفاتر اقدام نماید.

منبع: sabt-ag.ir

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید