۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 55288514

استفاده از گوش پاک‌کن برای تمیز کردن گوش، در واقع موم گوش را بیشتر به داخل گوش می‌برد که می‌تواند به آنها آسیب برساند.

خطر فراوان گوش‌پاک کن‌ها

بعد از خواندن این مطلب، هرگز گوش خود را با گوش پاک‌کن تمیز نخواهید کرد!
بهتر است گوشهای خود را با گوش پاک‌کن پنبه ای تمیز نکنید. شرط می‌بندیم این کار را به طور منظم انجام داده‌اید یا ممکن است هنوز هم انجام دهید. شاید همیشه گوش‌های خود را با گوش پاک‌کن تمیز می‌کنید. راهی آسان و مؤثر، زیرا می‌توانید به همه چیز برسید و گوشهای شما فوقالعاده تمیز می‌شوند. منطقی و بی ضرر به نظر میرسد، اما قطعا اینطور نیست.

آیا میدانید یک گوش پاککن میتواند به گوش شما آسیب برساند؟
استفاده از گوش پاک‌کن برای تمیز کردن گوش، در واقع موم گوش را بیشتر به داخل گوش می‌برد که میتواند به آنها آسیب برساند. بعلاوه، شما واقعا یک دور اشتباه را به حرکت در می‌آورید. موم گوش فقط در ابتدای مجرای گوش شما تولید می‌شود، به این معنی که باید فقط در آنجا انباشته شود. از گوش پاک‌کن برای فشار بیشتر آن به مجرای گوش استفاده می‌کنید، این بدان معناست که هیچ مومی در نقطه‌ای که باید باشد باقی نمی ماند.

دست از این کار بردارید
وقتی موم گوش توسط گوش پاک‌کن از بین می‌رود، گوش شما دوباره شروع به تولید موم بیشتر می‌کند. به این ترتیب، شما در الگویی گیر می‌کنید که دیگر نمی‌توانید از آن خارج شوید، مگر زمانی که استفاده از گوش پاک‌کن را متوقف کنید. تنها موم گوش مورد نیاز برای حذف آن مومی است که می توانید در ابتدای کانال گوش خود مشاهده کنید. آیا موم گوش شما واقعا برای شما مشکلی ایجاد می‌کند؟ پس می‌توانید از قطره‌های گوش استفاده کنید یا برای تمیز کردن گوش‌های خود به پزشک مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید